Peyre Posted October 4, 2007 Report Posted October 4, 2007 (edited) Tidningen börjar ta form. ASL Sweden magazine kommer inom kort ut med ett provnummer till försäljning. Vilket lägger grunden till en del logistikbekymmer. Vi behöver ett register över köpare till tidningen. Intentionen är att provtidningens pris ska täcka tryckkostnaden samt inköp av ett tävlingspris. Det är dock svårt att sätta ett pris då vi inte riktigt vet hur många som är intresserade. Skulle tippa på att det blir kring 30kr Intresseanmälan: Kan skrivas här eller skickas till min mailadress: c_peyre@hotmail.com Tack på förhand Edited October 4, 2007 by Peyre
Janusz Posted October 4, 2007 Report Posted October 4, 2007 Vänta här nu, ska det tryckas i verklig pappersversion? Hur ska det då distribueras? Bara portot på en 10 sidors tidning är la 10,-?Kommer det också att finnas en gratisversion som pdf? Då kan man missbruka sitt jobb lite och printa där, för att sedan ta med in på muggen och läsa i godan ro.Janusz
Peyre Posted October 4, 2007 Author Report Posted October 4, 2007 (edited) Vänta här nu, ska det tryckas i verklig pappersversion? Janusz Ingen pdf, bara papper. Det är ju trots allt vår hobby, så den goda viljan borde räcka till ett par slantar åt porto;-) Edited October 4, 2007 by Peyre
Peyre Posted October 4, 2007 Author Report Posted October 4, 2007 30kr kanske är lite mycket. Kostar det mindre är det klart att tidningen kostar mindre. Projektet är inte kommersiellt. Alla pengar går till att göra tidningen och ingenting annat.
carlsson Posted October 4, 2007 Report Posted October 4, 2007 Klart man ställer upp. Jag är på! Ta inte för lite pengar bara, ni ska ha råd med pizza de sena kvällarna också!(Dvs, 30,- låter väldigt lite)
Martin Svärd Posted October 5, 2007 Report Posted October 5, 2007 Jag är självklart med! (Jag tycker inte heller att 30 kronor inte låter mycket)
Daniel Posted October 5, 2007 Report Posted October 5, 2007 Vill också ha ett ex. och jag tycker inte heller att 30:- är för mycket! // Daniel
Jörgen Posted October 5, 2007 Report Posted October 5, 2007 Jag är också med. Även jag tycker att 30kr verkar lite. Det finns nog ett litet utrymme för mer.
Cpt. Hopper Posted October 5, 2007 Report Posted October 5, 2007 Klart man vill köpa en blaska 30 Kr är dessutom otroligt billigt för att vara priset på något i ASL världen SIGN ME UP!!!! Hopper
Göran Andersson Posted October 9, 2007 Report Posted October 9, 2007 Tvekan dödar! Jag tar ett exemplar! MVH
Mattias Rönnblom Posted October 10, 2007 Report Posted October 10, 2007 Jag tar gärna ett exemplar. En riktig papperstidning låter mycket trevligare än en PDF.
Jerry Posted October 10, 2007 Report Posted October 10, 2007 Jag tar gärna ett exemplar. En riktig papperstidning låter mycket trevligare än en PDF. Jag vill oxå ha ett exSkitkul !!!!!
Solitude Posted October 20, 2007 Report Posted October 20, 2007 Även jag vill lägga vantarna på ett exemplar
Peyre Posted November 1, 2007 Author Report Posted November 1, 2007 (edited) Nu inleds försäljningen av ASL Sweden Magazine # 1 Magasinet ska bara tryckas. Kolla på ASL-huvudsidan för betalningsuppgifter Håll till godo Edited November 1, 2007 by Peyre
Bergwall Posted November 2, 2007 Report Posted November 2, 2007 Christoffer, är du uppe i Dalarna och spelar ASL i november?Om ja, ta med ett ex till mig. Mattias
Klas Malmström Posted November 2, 2007 Report Posted November 2, 2007 Christoffer, är du uppe i Dalarna och spelar ASL i november?Om ja, ta med ett ex till mig.Ta med mitt ex. också som du kommer till Dalarna - bitte.
Peyre Posted November 2, 2007 Author Report Posted November 2, 2007 Christoffer, är du uppe i Dalarna och spelar ASL i november?Om ja, ta med ett ex till mig. Mattias Jag kommer upp till Dalarna och tidningarna ska vara färdiga i tryck precis innan. Tar med mig en bunt tidningar dit. Vi ses / Christoffer
larth Posted November 3, 2007 Report Posted November 3, 2007 För dom som är deporterade till utlandet; går det att betala via paypal eller dylikt?
Peyre Posted November 3, 2007 Author Report Posted November 3, 2007 För dom som är deporterade till utlandet; går det att betala via paypal eller dylikt? Jag har ett paypalkonto så det borde inte vara några problem alls. Vet dock inte vad det kostar att skicka. Kan kolla upp det. Vilket land talar vi om?
larth Posted November 3, 2007 Report Posted November 3, 2007 Jag har ett paypalkonto så det borde inte vara några problem alls. Vet dock inte vad det kostar att skicka. Kan kolla upp det. Vilket land talar vi om? Tyskland, men det gäller bara betalningen, vi kan skicka den via mitt jobb i Sverige. Om skickar din paypal address till lars at thuring dot com så för jag över pengarna. Tack för hjälpen!
Peyre Posted November 3, 2007 Author Report Posted November 3, 2007 Tyskland, men det gäller bara betalningen, vi kan skicka den via mitt jobb i Sverige. Om skickar din paypal address till lars at thuring dot com så för jag över pengarna. Tack för hjälpen! Nu har jag skickat en betal-request via paypal till dig. / christoffer
Peyre Posted November 7, 2007 Author Report Posted November 7, 2007 Kom och köp konserverad gröt! Åtta som har betalat. Tre från utlandet som väntar på portopriset. Dalarna-gänget skulle köpa på plats(hoppas trycket hinner i tid).
Erik Posted November 7, 2007 Report Posted November 7, 2007 Kom och köp konserverad gröt! Åtta som har betalat. Tre från utlandet som väntar på portopriset. Dalarna-gänget skulle köpa på plats(hoppas trycket hinner i tid). Tar du med mitt ex till Dalarna så är du en rosenknoppE
Peyre Posted November 7, 2007 Author Report Posted November 7, 2007 Tar du med mitt ex till Dalarna så är du en rosenknoppE Tar med mig tidningen, och en flaska cognac
larth Posted November 7, 2007 Report Posted November 7, 2007 Nu har jag skickat en betal-request via paypal till dig. / christoffer Betalad!!
Erik Posted November 8, 2007 Report Posted November 8, 2007 Själv tänkte jag ta med Appleton Estate och lite coca cola light lime, en överraskande välsmakande blandning. Du förväntas smaka och uppskatta. Tar med mig tidningen, och en flaska cognac
Kenth Posted November 8, 2007 Report Posted November 8, 2007 (edited) Kom och köp konserverad gröt! Åtta som har betalat. Tre från utlandet som väntar på portopriset. Dalarna-gänget skulle köpa på plats(hoppas trycket hinner i tid). Har du fått pengarna av mig?, Jag har betalat men hade problem med att clearingnumret inte ville accepteras, jag betalade istället på personkonto.Meddelande: Kenth.W skrev jag. Mvh//Kenth Edited November 8, 2007 by Kenth
Maglica Posted November 8, 2007 Report Posted November 8, 2007 Själv tänkte jag ta med Appleton Estate och lite coca cola light lime, en överraskande välsmakande blandning. Du förväntas smaka och uppskatta. Ja tack...
Klas Malmström Posted November 9, 2007 Report Posted November 9, 2007 Själv tänkte jag ta med Appleton Estate och lite coca cola light lime, en överraskande välsmakande blandning. Du förväntas smaka och uppskatta.Rom & Cola (Light dessutom) - är den någon typ av gymnasiumfest i Vikarebyn i år ??? Här skall ni se vad man skall dricka när man spelar ASL - speciellt när det känns lite bittert.http://www.klasm.com/ASL/AAR/ASLOK_2007/2007-10-05/img/ASLOK_2007_32.jpg
Peyre Posted November 9, 2007 Author Report Posted November 9, 2007 Rom & Cola (Light dessutom) - är den någon typ av gymnasiumfest i Vikarebyn i år ??? Här skall ni se vad man skall dricka när man spelar ASL - speciellt när det känns lite bittert.http://www.klasm.com/ASL/AAR/ASLOK_2007/2007-10-05/img/ASLOK_2007_32.jpg Hahaha. Fy fan vad roligt. Skön orespekt av Eriks blandning där. Piratens beska är fan den vidrigaste snappsen. Jag ska ta med mig en flaska gammeldansk bara för att
Klas Malmström Posted November 9, 2007 Report Posted November 9, 2007 Hahaha. Fy fan vad roligt. Skön orespekt av Eriks blandning där. Piratens beska är fan den vidrigaste snappsen. Besk som är så gott. Här http://forum.aslsweden.com//index.php?act=...post&id=354 kan du se hur danskarna reagerarpå Dr. Maglicas - med malört från Östergötland - hemkryddade besk.
larth Posted November 10, 2007 Report Posted November 10, 2007 Besk som är så gott. Här http://forum.aslsweden.com//index.php?act=...post&id=354 kan du se hur danskarna reagerarpå Dr. Maglicas - med malört från Östergötland - hemkryddade besk. Se Michael, 103 år gammel...
Scipio Posted November 11, 2007 Report Posted November 11, 2007 (edited) Besk som är så gott. Här http://forum.aslsweden.com//index.php?act=...post&id=354 kan du se hur danskarna reagerarpå Dr. Maglicas - med malört från Östergötland - hemkryddade besk.Visste att det fanns en förklaring till vart Michaels hår tagit vägen... Edited November 11, 2007 by Scipio
Peyre Posted November 12, 2007 Author Report Posted November 12, 2007 (edited) Skippade cgnac till förmån för 14-årig Oban Rich, elegant and glowing West Highland malt! Edited November 12, 2007 by Peyre
Recommended Posts