Jump to content

TSUN

Members
  • Content Count

    186
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About TSUN

  • Rank
    8-1

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0
  • Yahoo
    thomassundell

Profile Information

  • Location
    Göteborg
  1. Tack Klas! (Det var häcken som spökade för mig.)
  2. Ursäkta. Känner mig dum i huvudet idag. Är det någon +1 för Hindrance pga Brush från U2 till S5 (se bild) ? (Jag antar att det inte är det.) Häcken hindrar ju inget. Hur vet man om Brushen går hela vägen ut till kanten eller ej? http://i301.photobucket.com/albums/nn60/TSUN1965/ScreenShot080_zps1e011467.jpg /Thomas
  3. OK, tack. (Jag vet vad som gäller om det blir lika för det högsta resultatet. Måste vara något gammalt skit som spökar eftersom jag trodde jag kom ihåg en diskussion om lika för näst högsta.)
  4. Oj, vad jag har glömt mycket! Hur vad det nu om man får en 2KIA på en stack med 3 eller fler enheter och slår RS t.ex så här 6,5,5,3, ...? Enheten som fick 6:an drabbas så klart, men även båda enheter som fick '5' ? Eller väljer man om på de två enheterna som fick lika? Alla resterande enheter en gång till? /Thomas
  5. En ledare kan vakta en prisoner squad men kan då inte attackera annat än i CC eftersom hans US# < än US# av fångarna. (A20:52) Eftersom använda Leadership modifier i Prep/DFPh/AFPH räknas som att skjuta, så tolkar jag det som att ledaren inte samtidigt kan vakta och dirigera en attack i Prep/DFPh/AFPH. Rätt? Hur är det med en hero som vakt och motsvarande effekt på enheter i samma hex som anfaller? Kan inte heller hjälpa till?
  6. En bruten enhet routar in i en woods-hex för 2MF. Om den hexen också innehåller en path som fortsätter genom fler skogsrutor, kan enheten routa vidare genom skogen genom att följa pathen och bara betala 1MF per ruta istället för genom skogsdelen av rutan (2MF)? Är det någon skillnad om det är en road genom skogen istället?
  7. Jag kommer att vara anfallande ryss och enlig ROAR statistiken behöver jag all hjälp jag kan få. Dock, eftersom de enheter som väljer att komma in i Turn ett ändå kommer in på fel sida om bron och måste i stort sett gå igenom setup-området för de ryssar som sätter upp på brädan, så förstår jag inte vilken fördel det skulle vara att inte sätta upp onboard om man då ändå blir "Cloaked" då också??
  8. I natt-scenariot TAC65 "The Last Bridge" är ryssarna Scenario Attacker fast de kan välja att redan sätta upp på brädet, istället för att komma in i turn 1. Antag att de väljer onboard setup utanför NVR. Är det rätt tolkat att de då sätter upp concealed och inte får några cloaking counters?
  9. Ja, tack så mycket! (Ställningen verkar dock inte vara komplett uppdaterad efter den 23/8's spelningar.)
  10. Om min förkylning inte blir sämre, ämnar jag testa det Boråsiska motståndet på ett par scenarios från AP#4. Kan vara där före 11:00 om någon vill börja tidigare. /Thomas
  11. Arrggh! Ytterligare ett exempel jag finner i min v1 (på jobbet) som verkar ha ändrats(?) till v2.
  12. D9.52 : for a dug-in tank B9.21 applies as if the ACp was entrenched
  13. Är det rätt uppfattat att en Armored Cupola (ACp) inte har något problem att se över en mur i sin egen hex (, till skillnad från en ACp som också är definierad som en dug-in tank vilken bara ser adjacent hexes)?
  14. En bruten MMC finns på ground level i ett tvåvånings stenhus. En 51mm mtr skjuter och träffar hexen. MMC:n attackeras med 2FP+4 vilket bara kan ge PTC/NE som resultat. Blir den brutna enheten ändå DM eftersom det var en träff (som kunde ha varit en CH) eller måste man verkligen få in en CH-träff för att ha någon effekt i detta fallet?
  15. En stack med MMG/658 + MMG/658 Prep-skjuter spraying fire med allt utom inherent fire för en av 658:orna. Den kvarvarande 658:an vill sedan skjuta på en av de två Locations som det sprayades på. Är detta ett brott mot A7.55 Mandatory FG? (Jag tycker det, då den nya targeten är en av de två tidigare.) /Thomas
×
×
  • Create New...