Jump to content

carlsson

Admin
  • Content Count

    3513
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    136

carlsson last won the day on May 5

carlsson had the most liked content!

Community Reputation

217 Excellent

About carlsson

  • Rank
    Hero!

Profile Information

  • Gender
    Male

Recent Profile Visitors

106097 profile views
  1. Och eftersom Residual Firepower inte attackerar förrän efter att alla MF har spenderats (enligt A8.22), så är alltså DC:n placerad även om enheten bryter pga denna RFP?
  2. Jag satt och kollade lite regler om Residual FP (RFP) och stötte på en situation som jag tror att "alla" spelar fel på! Iallafall har jag alltid spelat så här när det gäller att placera en DC, och jag har aldrig varit med om något annorlunda på turnering: Enheten går Adjacent Fienden. Fienden skjuter. RFP placeras ut. Enheten deklarerar att den placerar DC:n. Enheten drabbas av RFP. Om enhetn nu affekteras av RFP:n, t ex bryter eller Pinnas, så placeras inte DC:n. Det känns igen, eller hur? MEN – Enligt A8.22 så händer steg 5 och 6 först EFTER att
  3. Nu har The Two Halfsquads intervjuat allas vår @Klas Malmström! Börjar runt minut 14: http://www.the2halfsquads.com/2021/05/episode-271-editor-extraordinaire-klas.html Bra jobbat Klas! 👍 😊
  4. Tack för en trevlig helg, och tack för OTROLIGT bra och intressanta scenarion! En eloge till Rönnblom och Falk för dessa skapelser som är blivande klassiker!
  5. Hittade denna tråd på GameSquad: http://www.gamesquad.com/forums/index.php?threads/mud-bog-check-and-platoon-movement.123323/
  6. Hej Fredrik och välkommen till forumet! 👍 D14.21 säger att det det endast är de fordonen som kan boggas som riskerar att drabbas. Detta tolkar jag som att det endast är fordonet som har åkt 3 hexes som drabbas av bogen. "If Bog/Immobilization occurs, Random Selection is then used—but only among the AFV that would normally have been Bogged/Immobilized by that Final DR" Detta förstås efter att impulsen är klar för alla fordon.
  7. Glöm inte badbrallor om man ska basta! (vet inte om vi har tillgång tlll bastun, men ändå) Idag ska jag slå femton dubbelettor. 😇
  8. What!? Det måste väl vara enda gången i hela systemet...? Där ser man. Man lär sig något nytt varje dag (och ibland när man svarar på en regelfråga 😂 ). Tack Klas!
  9. Det kostar 4 MF, men TEM är inte kumulativ så det blir +2. (Jag tror att just denna hex är med som exempel i A-kapitlet.)
  10. Så detta stämmer fortfarande? Tre nationer och 1 karta? Sweet!
  11. Kan tänka mig att köpa Critical Hit #4.1 om någon har ett ex liggande!
  12. Ja. Vad jag är osäker på i de här fallen är om man har samma restriktioner som infanteri, dvs att fordonet inte får vara längre bort än närmaste känd enhet. De reglerna verkar endast gälla IFP, IFE och SW, men jag är som sagt osäker...
  13. Korrigering; Den kan endast göra Intensive Fire på mål som är Adjacent. Guns hanteras av Crews, som är Infanteri, och går alltså under samma Defensive Fire-regler som du refererar till. Sorry för otydligheten.
  14. Nej, den kan inte göra Intensive Fire under DFPh.
  15. Så är det: 7.25 AERIAL LOS: Given its ability to fly anywhere over the mapboard, an aircraft counter is theoretically able to see any non-hidden unit that is not completely surrounded by LOS obstacles at least one level higher than its own Location.
×
×
  • Create New...