Jump to content

Vad jobbar ni med?


tobias

Recommended Posts

Som ett led i att lära kära varandra, vad sysslar ni med när ni inte spelar spel?

 

Själv jobbar jag på Sverok Väst, som kanslichef och hjälper spelföreningar i distriktet med olika saker, hjälper dem att söka bidrag, trycka medlemstidningen, arrangera LAN eller vad det nu kan vara.

Link to comment
Share on other sites

Vaddå "kan" datorer?

Du skulle behövas här för att speeda upp våra burkar så vi hinner med pressläggningen ...

Jag jobbar som journalist på Nerikes Allehanda, sitter och ljuger ihop rubriker och gör layout på sidorna till morgondagens alster - eller tjuvläser inläggen på forumet när jag inte bläddrar igenom alla tillgängliga ASL-sajter.

Kul jobb!

 

/Matts

Link to comment
Share on other sites

Vaddå "kan" datorer?

Jamen, om du säger att du inte "kan" datorer blir du antingen inte anställd eller så får du sparken utåt/nedåt! :(

 

Och du vet väl att chefer inte är så dumma? De speedar inte upp burkarna i onödan för de vet vad deras anställda skulle göra ännu mer av då! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Guest Guest
Som ett led i att lära kära varandra, vad sysslar ni med när ni inte spelar spel?

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----

Version: 3.1

GM/CS d+@ s:+>: a C++(+++)$ ULS++$ P++ L++ E+ W++(-) N+(++) o-- K? w++ O- M- V-- PS++>$ PE+>$ Y+ PGP+ t+@ 5++ X+ R tv+ b++@ DI++ D+ G>G+ e h---- r+++ y++

------END GEEK CODE BLOCK------

Link to comment
Share on other sites

Som ett led i att lära kära varandra, vad sysslar ni med när ni inte spelar spel?

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----

Version: 3.1

GM/CS d+@ s:+>: a C++(+++)$ ULS++$ P++ L++ E+ W++(-) N+(++) o-- K? w++ O- M- V-- PS++>$ PE+>$ Y+ PGP+ t+@ 5++ X+ R tv+ b++@ DI++ D+ G>G+ e h---- r+++ y++

------END GEEK CODE BLOCK------

Hmm, glömde visst logga in... Hur som helst, det var jag som skrev inlägget.

Link to comment
Share on other sites

Som ett led i att lära kära varandra, vad sysslar ni med när ni inte spelar spel?

 

Själv jobbar jag på Sverok Väst, som kanslichef och hjälper spelföreningar i distriktet med olika saker, hjälper dem att söka bidrag, trycka medlemstidningen, arrangera LAN eller vad det nu kan vara.

Sverok Svealand är lite mer restriktiva med vem de anställer ;)

 

Men det var visst inte det tråden handlade om... Ska lite kryptiskt säga att jag återkommer i frågan inom kort. Var bara tvungen att gnabbas över distriktsgränserna.

 

- Håkan

fd kassör och revisor i det mysgula distriktet, numera fri debattör...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

IT-hora... eh, "konsult" skall det kanske vara! :)

 

Jobbar med GIS (digitala kartsystem); mestadels åt försvaret. Om jag har riktigt tur så kanske jag får utveckla system åt Försvarets Krigsspelscentrum i framtiden, och det vore rätt så cooolt!

Link to comment
Share on other sites

Jo, tro't eller ej men försvaret använder faktiskt fortfarande krigsspel för att träna staber och liknande...! :o

 

Jag har varit i kontakt med deras system tidigare eftersom vi har support på de programvaror de använder, men hittills har jag inte haft nöjet att få jobba med själva systemen.

Link to comment
Share on other sites

Tja, det är inte fråga om någonting som liknar ASL vad jag vet. Först och främst är det naturligtvis datoriserat, och sedan är systemet jag har sett byggt för att träna en hel stab, stora delar av spelet handlar om att samträna befattningshavare som för befäl över olika områden, t.ex. träna samordning mellan flyg och armé. Jag tänker mer på t.ex. Harpoon än ASL när jag har sett vad de håller på med.

 

Men, jag har ju inte sett alla roligheter som finns inom försvaret. Det finns säkert andra system, kanske också sådana som liknar ASL.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 year later...

Jag studerar kemi på Göteborgs Universitet och håller på med mitt examensarbete i Teoretisk Kemi B)

Är anställd yrkesarbetande fascist :blink: , dvs Väktare (sedan 10 år tillbaka).

Link to comment
Share on other sites

Jag lever på mina räntor, spelar spel och läser lyrik... Nä, det där var visst önsketänkande...

 

Jag jobbar som systemprogrammerare/utvecklare (främst Lotus Notes/Domino) på en högskola i Karlskronatrakten.

 

 

/henrik

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Själv är jag egenföretagare; Macsystem heter min firma där jag bedriver Macintosh-support, men framförallt bygger databassystem i Filemaker.

Förutom detta driver jag Trojan Games, till hösten ska jag och min sambo starta upp hennes dansskola, samt att jag just är i startgroparna med att starta webhotel med tre andra personer!

 

För tillfället har jag för mycket för att hinna med den service jag vill ge mina kunder, vilket är synd. Så mycket att göra - så lite tid! :wacko:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...