Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ASL Sweden Forum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fiedler

Members
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Fiedler

  1. Fiedler replied to Patrik's topic in ASL Social
    Är en spel förening i Lund. DMF Riktigt bra ställe
  2. Fiedler replied to Patrik's topic in ASL Social
    Efter den mycket lyckade tillställningen senast, smider vi när järnet är varmt och planerar framåt. Fyll i frågeformuläret nedan om ni vill vara informerade/ delta framöver. https://forms.gle/UKcpjzf2sPqBLHgE9
  3. Fiedler replied to Patrik's topic in ASL Social
    Liten bilder från dagen
  4. Då blir det i fortsättningen, tveklöst, denna tråd. Tack Melvin för inspirationen!!
  5. Fiedler replied to Patrik's topic in ASL Social
    En half squad kommer att strida i ASL på söndag(7 pers). Klockan 10 om ni har vägarna förbi
  6. Fiedler replied to Patrik's topic in ASL Social
  7. En näraliggande tråd om samma ämne: https://gamesquad.com/forums/index.php?threads/did-we-do-this-correctly.207928/post-2217111
  8. Antalet deltagare har stigit till 8
  9. Fiedler replied to Patrik's topic in ASL Social
    We have a date! - Spelsöndag i skåne (24 maj)
  10. Då ser det ut som om det blir av. Är du/ni inte anmälda men vill komma med skicka ett PM till mig (trådstartaren) FAKTA; Tid: 24 Maj 2026, start 10 - ? (vi har lokalen så länge vi behöver) Plats: Vikingavägen 27A – Google Maps (LUND) Kostnad: 50kr (till lokalen) Mat: Finns Pizzeria och Ica butik i nära anslutning till lokalen ASL: Scenario/Spel : * Jag kommer att para upp er (skill+slump) men ni får bestämma scenarion själva. * Den som försvarar förbereder setup innan det är dags. säkra att i har kartor och overlays med er till lokalen restenkan ni låna eller ta med själva. Grunk: * De som färdas långt tar med sig minst regler, tabeller, tärningar och något att slå tärningar i. * Vi som bor i Lund med omnejd ta med brickor etc. Allmänt: * Undvik att slå tärningar i saker som låter * Får ni förhinder eller blir flera berätta så jag kan avboka/boka bord * Ha kul! * Regelfrågor eller genomgångar av scenarion hjälper jag och säkert flera andra till med efter bästa förmåga --> Fråga och lär Blir det tid över så spelar vi fler scenarion i mån av tid och lust.
  11. Fiedler replied to Patrik's topic in ASL Social
    Call to Arms!! Intressesanmälan för spelsöndag i Skåneland på denna länk: Format, plats och tidpunkt bestäms när vi fått in några svar men vore bra om ni svarar den närmaste veckan dvs innan 28/3-26 (Google forms): LÄNK Om ni känner folk som är sugna men som (gud förbjude) inte är med på detta forum sprid länken. Om folk är Gröna/Nybörjare/rostiga så kommer jag att stötta er i lärandet eller visa grunderna.
  12. Fiedler replied to Patrik's topic in ASL Social
    ASL F T3b end. of prep. Ett bra scenario att lära sig vagnar och OBA. Fortfarande läroscenario där vi utforskar möjligheterna, jag är Ryss. Patrik och Niklas tar stora steg framåt i sitt (åter)lärande
  13. Fiedler replied to Patrik's topic in ASL Social
    Start of t4b i Point of the sword Jag är Tysk, svårligen decimerad av den eländige brittiska skarpskytten
  14. https://www.youtube.com/watch?v=K1KvN_OX1h4
  15. Fiedler replied to ON TOP ASL's topic in Händelser
  16. Fiedler replied to Patrik's topic in ASL Social
    Jag, Patrik och två herrar till hade en trevlig kväll på VASL/Discord igår kväll. Spelade refresher/teaching scenario ASL 22 Kurhaus Clash, old version. Trevligt spel men den Amerikanska sidan behöver hjälp. Om stjärnorna står rätt kanske vi får en liten utpost i Helsingborg med ASL spelare.
  17. Tackar, då får vi Banzai rätt och jag lyckades med en regeltolkning mot Melvin osannolikt nog. /S
  18. Jag tror du har fel eftersom jag inte claimar crest status när går in i hex (och då bara på den sidan jag kom in ifrån). Jag går in i wood/gully för 4mf, sedan går jag upp i crest på andra sidan för 2mf. Relevant regel B20.91 Any Good Order Infantry already IN a Depression may (if capable of Advance) claim Crest status in that same hex during its APh by remaining in the same hex and placing a Crest counter beneath it, or by expending two MF in its MPh to do so. Good Order Infantry outside a Depression may claim Crest status in the Depression hex it enters along the hexside it enters by expending one less MF than the normal COT of that hex but its Crest counter must be placed so that the middle of the three hexsides it could conceivably protect is the hexside it crossed
  19. 1 Banzai start Sq A ser fiende i K15 2 alla går till olika side hexes (1 MF) 3 Fortsätter framåt (1 MF (2 totalt) 4 Ner Gully på vänster kanten och upp i skog på högerkanten (4MF (6 totalt)) 5 Går upp till crest på västerkanten och på högerkanten framåt (2 MF (8 totalt)) Något känns fishy
  20. Fundera på att sänka framkanten där tärningar ramlar ut eller plexiglas för. Original är lite högt för att se tärningar ibland. Sjukt snygga iaf. Lacka den med spraylack
  21. Fiedler replied to Patrik's topic in ASL Social
    Efter ett slutfört scenario (T6 the dead of the Winter) konstaterar jag Patrik definitivt inte glömt grunderna. Mycket trevligt! Diskuterades lokal och fasta träffar
  22. Kolla här https://www.facebook.com/latorredeidadi/
  23. Om inte Melvin levererar så är dessa snygga.. https://www.latorredeidadi.it/
  24. Tack, letat efter den också

Account

Navigation

Search

Search

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.