CTABKA Posted January 18, 2021 Report Share Posted January 18, 2021 (edited) Välkommen 30 april - 2 maj att delta i Secret Friendly Fire Tournament. Secret scenario list FrF10? RAGTAG BRIGADE (Dec 1941, Yakhroma, Russia) 2 Boards. Russian OB: 14 Squad-Eq, 4 AFV. German OB: 8.5 Squad-Eq, 1 AFV. FrF10? MOUNTED MADNESS (Nov 1942, Kletskaya, Russia) 2 Boards. Russian OB: 13 CAV Squad-Eq, 1 Gun, 1 Wagon. Romanian OB: 14 CAV Squad-Eq, 1 Gun, 1 Truck. German OB: 4 AFV. FrF10? KRIEGSLIST (Aug 1943, Mykhailivka. Ukraine) 1 Board. Russian OB: 11 Squad-Eq, 4 AFV. German OB: 8.5 Squad-Eq, 1 Gun, 5 Trucks, 2 AFV. FrF10? AND THERE WAS LICHT (Oct 1944, Pazizme, Lithuania) 2 Boards. Russian OB: 17.5 Squad-Eq, 1 Gun, 1 Truck, 4 AFV. German OB: 11 Squad-Eq, 11 AFV. ----------------------------- Föranmälan skickas till mig melkerfalk@hotmail.com med ifyllda uppgifter. Namn: Gatuadress: Postnr & ort: Telenr: E-post adress: Som jag förmedlar vidare för bokning av ditt weekendpaket på Rimforsa Strand. ______________________________________ Mattias R har designat fram 4 vackert historiska spännande/roliga scenarior med väl valda generiska kartor. Som jag därefter enbart solo speltestat för att hamra bort otydligheter och fram balanserade scenarior. Turnering kommer bestå av inte bara hemliga scenarior men även så hemliga att ingen annan än jag och Mattias har sett dem förut. Solo Speltestning påbörjades för ett år sedan, kommer sluttestas endast mot spelare som ej kommer att delta i turnering. Men först när jag tycker att scenariot har speltestats klart i slutfasen under april månad, för att få återkoppling och se om något är oklart. Kommer bara vara ett scenario per runda. Genomgång av varje scenario kommer att bestå av en 15-20 minuter presentation (dvs, Historiskt förlopp som scenariot försöker simulera, sedan Set-Up, VCs, SSRs). Möter man mig (eller designern Mattias) får man välja sida i scenariot samt få en eller fler balansnivåer beroende på rating. ........................................................ Välkommen till Rimforsa Strand Hotell (adress: Fredrika Bremers Alle 2 - Linköping). Se länk https://www.rimforsastrand.se/ Pris: Helpension: Enkelrum 2990:- (plus avgift för ASL material, 250 kr kart-kopior, etc). Inkluderat i priset: Fredag - Checkar in på rummen kl 14:00. Tillgång till stora konferensrum (och salen brevid repan om det behövs) från 16:00 eller tidigare. Middag: Fredagsgryta med sallad,bröd och kaffe/te - Vickning. Lördag -Frukostbuffé 07:30 - 09:30 -Förmiddagskaffe/te med liten kaka -Afternoon Tea - matiga snittar, scones, kakor och bakverk serveras i salongen -två-rätters middag med kaffe/te och en liten dessert Söndag -Frukostbuffé 07:30 - 09:30 -Förmiddagskaffe/te med liten kaka -Lunch (varm) på buffé med lättöl/vatten och kaffe/te -Eftermiddagsfika konferensrum fram till 16:00 Avbokningsregler är enligt VISITAS regler, dvs avbokas avgiftsfritt 4 veckor innan. Edited May 1, 2021 by CTABKA 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted January 18, 2021 Report Share Posted January 18, 2021 Kul! Jag kommer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
atomic Posted January 18, 2021 Report Share Posted January 18, 2021 Kommer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
qvarre Posted January 19, 2021 Report Share Posted January 19, 2021 Jag kommer jag med. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maglica Posted January 19, 2021 Report Share Posted January 19, 2021 Ett mycket gott initiativ. Vad gäller för avbokning till turnering/boendepaket? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peyre Posted January 19, 2021 Report Share Posted January 19, 2021 Jag kommer Link to comment Share on other sites More sharing options...
B-E Karlsson Posted January 25, 2021 Report Share Posted January 25, 2021 Vad kostar det för ett enkelrum? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maglica Posted January 25, 2021 Report Share Posted January 25, 2021 OK, ett enkelrum till mig tack! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian Lindberg Posted January 26, 2021 Report Share Posted January 26, 2021 Supertrevligt initiativ ! Jag kommer gärna. Önskas enkelrum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peyre Posted January 28, 2021 Report Share Posted January 28, 2021 Secret scenario list FrF10? RAGTAG BRIGADE (Dec 1941, Yakhroma, Russia) 2 Boards. Russian OB: 14 Squad-Eq, 4 AFV. German OB: 8.5 Squad-Eq, 1 AFV. FrF10? MOUNTED MADNESS (Nov 1942, Kletskaya, Russia) 2 Boards. Russian OB: 13 CAV Squad-Eq, 1 Gun, 1 Wagon. Romanian OB: 14 CAV Squad-Eq, 1 Gun, 1 Truck. German OB: 4 AFV. FrF10? KRIEGSLIST (Aug 1943, Mykhailivka. Ukraine) 1 Board. Russian OB: 11 Squad-Eq, 4 AFV. German OB: 8.5 Squad-Eq, 1 Gun, 5 Trucks, 2 AFV. FrF10? AND THERE WAS LICHT (Oct 1944, Pazizme, Lithuania) 2 Boards. Russian OB: 17.5 Squad-Eq, 1 Gun, 1 Truck, 4 AFV. German OB: 11 Squad-Eq, 11 AFV. Mounted madness? Låter kinky:-) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Posted January 30, 2021 Report Share Posted January 30, 2021 Är lite intresserad. Men måste få en del klarheter först. Jag är ju en grinig jävel, så en sak som har betydelse för mig är: kommer turneringsledningen att rapportera spelade matcher till något rankingorgan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted January 30, 2021 Report Share Posted January 30, 2021 Är lite intresserad. Men måste få en del klarheter först. Jag är ju en grinig jävel, så en sak som har betydelse för mig är: kommer turneringsledningen att rapportera spelade matcher till något rankingorgan? Alla vi svenska turneringar rapporterar till http://asl-ratings.org/ såvitt jag vet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peyre Posted January 30, 2021 Report Share Posted January 30, 2021 Är lite intresserad. Men måste få en del klarheter först. Jag är ju en grinig jävel, så en sak som har betydelse för mig är: kommer turneringsledningen att rapportera spelade matcher till något rankingorgan? Självklart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Posted January 30, 2021 Report Share Posted January 30, 2021 Ok, då har det förbättrats sedan jag senast deltog i Friendly Fire. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Posted January 31, 2021 Report Share Posted January 31, 2021 Finns det något sista anmälningsdatum? Är sugen, men det finns flera frågeteckan som måste rätas ut innan jag kan vara säker på att jag kan komma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted January 31, 2021 Report Share Posted January 31, 2021 Ang ASL Ratings så är det en sajt som slog upp portarna för ett drygt år sedan, efter några år av stiltje. Du vet ju att det har varit lite si och så med ratingen på ASL-sidan, så frågan är befogad. ASL Rating drivs av två amerikaner och en engelsman (?) om jag förstått det rätt, och det känns som att det kommer hålla ett bra tag nu! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
atomic Posted March 16, 2021 Report Share Posted March 16, 2021 (edited) Hej! Jag kommer tyvärr inte att kunna delta på turneringen :-( . Mel, plockar du bort min anmälan med Rimforsa eller ska jag göra det direkt till dem? /asad Edited March 16, 2021 by atomic Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maglica Posted March 17, 2021 Report Share Posted March 17, 2021 Hejsan Mel, har du någon liten statusuppdatering kring antal anmälda? Hälsningar, Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maglica Posted March 19, 2021 Report Share Posted March 19, 2021 OK, det låter ju bra. Ser fra, emot detta. 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian Lindberg Posted March 19, 2021 Report Share Posted March 19, 2021 Scenariona är visserligen hemliga men det kanske kan vara bra om det delges om man kan behöva läsa in sig på vissa regler, jag förstår att scenario "mounted madness" har kavalleri men funderar på om "and there was licht" månne är ett nattscenario? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted March 20, 2021 Author Report Share Posted March 20, 2021 (edited) Finns inget nattscenario med. Licht är namnet på tysk officer som med sin enhet dyker upp efter att den antogs vara förintad. Edited March 20, 2021 by CTABKA Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian Lindberg Posted March 21, 2021 Report Share Posted March 21, 2021 Ok vad skönt, nattregler för mig är rena natta. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maglica Posted March 31, 2021 Report Share Posted March 31, 2021 OK, det blir förstås svårt om det bli för få. Kanske kolla på ett nytt datum i höst i så fall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted March 31, 2021 Author Report Share Posted March 31, 2021 (edited) Nu blir turneringen av om en månad, fick ett tillskott och en ställer upp som standback-standby om en tillkommer eller avbokar. 1. Svante S 2. Melvin F 3. Daniel Q 4. Christoffer P 5. Andreas C 6. Robert M 7. Christian L 8. Johan S Varmt välkomna! Strandhälsningar från Systrarna på Strand med medarbetare Edited April 23, 2021 by CTABKA 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peyre Posted March 31, 2021 Report Share Posted March 31, 2021 4 hours ago, CTABKA said: Nu blir turneringen av om en månad, fick ett tillskott och vi har en ställer upp som standback-standby om en tillkommer eller avbokar. 1. Svante S 2. Melvin F 3. Daniel Q 4. Christoffer P 5. Andreas C 6. Robert M 7. Cristian L 8. Johan S Varmt välkomna! Strandhälsningar från Systrarna på Strand med medarbetare Vilket skönt gäng😁 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ago Posted March 31, 2021 Report Share Posted March 31, 2021 Jag vill gärna vara med om det inte ställer till för mycket problem för arrangörerna. Ursäkta en sen anmälan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted April 1, 2021 Report Share Posted April 1, 2021 Det ska bli najs! 🤠 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted April 1, 2021 Report Share Posted April 1, 2021 Jag har inga problem att dela rum med någon om nån vill hålla ner kostnaden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peyre Posted April 9, 2021 Report Share Posted April 9, 2021 On 4/1/2021 at 4:53 PM, carlsson said: Jag har inga problem att dela rum med någon om nån vill hålla ner kostnaden. Ligger man dessutom skavfötters blir det ännu billigare. Bra mot Corona också, eftersom man inte andas på varandra😅 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted April 23, 2021 Author Report Share Posted April 23, 2021 (edited) Vad minst hälften av oss behöver ta med sig: Board 56 - Kriegslist (the only board needed to bring along). Russians, Germans, Romanians ...................................................... These other 6 boards have been color-copied and costumized for each scenario, and for you to keep. Board 17, 85 - Ragtag Brigade Board 11b, m - And There Was Licht Board 69, v - Mounted Madness Edited April 23, 2021 by CTABKA 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted April 28, 2021 Author Report Share Posted April 28, 2021 (edited) Mounted Madness Kommer dela ut en A4 sida med uppdaterad regeltext av Cavalry reglerna. Mycket onödig fluff och upprepningar har sorterats bort ifrån första 1985-regel-version samt mer klargörande lagts och rättats till för att slippa bläddra fram svaren. Två tyska 'FlaKPz I' som ej finns i ASL system deltar i striden. På söndag spelas scenariot, gott om tid att läsa Cavalry-sidan flertal ggn. Edited April 29, 2021 by CTABKA 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted April 29, 2021 Report Share Posted April 29, 2021 On 4/23/2021 at 2:44 PM, CTABKA said: Vad minst hälften av oss behöver ta med sig: Board 56 - Kriegslist (the only board needed to bring along). Russians, Germans, Romanians Så detta stämmer fortfarande? Tre nationer och 1 karta? Sweet! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crustav Posted April 29, 2021 Report Share Posted April 29, 2021 Du styr upp det väldigt bra Melvin. Önskar att jag hade kunnat vara med. Ser fram emot lite rapporter under helgen. -Gustav 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted April 30, 2021 Report Share Posted April 30, 2021 Glöm inte badbrallor om man ska basta! (vet inte om vi har tillgång tlll bastun, men ändå) Idag ska jag slå femton dubbelettor. 😇 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted May 1, 2021 Author Report Share Posted May 1, 2021 (edited) Ragtag Brigade - ryssen gör en anstormning mot den tyska linjen som krumbuktar och faller bakåt. Två ryska och två tyska segrar. Edited May 8, 2021 by CTABKA 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted May 2, 2021 Author Report Share Posted May 2, 2021 (edited) Kriegslist - Tyska soldater rullar fram med sina scwimmwagen förbi vetefälten mot den ryska linjen samtidigt som två tyska pltn liggande på sina magar i vetefälten ställer sig upp och rusar ifrån motsatt håll fram mot de helt överraskade Ryssarna son endast avger sporadiskt elgivning. En Kriegslist har satts i verket. Två ryska och två tyska segrar. Två ryska och två tyska segrar. Edited May 8, 2021 by CTABKA Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted May 2, 2021 Author Report Share Posted May 2, 2021 And There Was Licht... En strid som har ett särpräglat skiftande skeende, där striden kan upplevas förlorad till att där finns ändå ett ljus av hopp. 4 ryska segrar, två av dessa avgjordes först i slutet av scenariot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted May 2, 2021 Author Report Share Posted May 2, 2021 (edited) Mounted Madness 3 Rumänska/Tyska segrar mot 1 rysk seger. Edited May 8, 2021 by CTABKA Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klas Malmström Posted May 2, 2021 Report Share Posted May 2, 2021 Jag tackar för gästspelet på söndagen.... 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted May 2, 2021 Report Share Posted May 2, 2021 Tack för en trevlig helg, och tack för OTROLIGT bra och intressanta scenarion! En eloge till Rönnblom och Falk för dessa skapelser som är blivande klassiker! 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted May 2, 2021 Author Report Share Posted May 2, 2021 Tack, och gratulationer till Andreas C. som vann turneringen och nu bär titeln Mästaren över Rimforsa. 4 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maglica Posted May 3, 2021 Report Share Posted May 3, 2021 Stort tack för mycket trevligt arrangemang! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maglica Posted May 3, 2021 Report Share Posted May 3, 2021 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian Lindberg Posted May 5, 2021 Report Share Posted May 5, 2021 Jättekul att få delta i en av Melvin som vanligt perfekt organiserad turnering och att få vara bland de första att se dessa varierade och spännande scenarier, härligt gäng också😁 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peyre Posted May 5, 2021 Report Share Posted May 5, 2021 Bra uppstyrt Mel! Hatten av..🎩 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Posted May 20, 2021 Report Share Posted May 20, 2021 Lessen att jag missade detta. Men postcovid är en fet SU-76. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted January 23, 2022 Author Report Share Posted January 23, 2022 (edited) Secret FrF Tournament 2021 (April 30 - May 2) Winner – Andreas Carlsson Round 1, “FrF101", RAGTAG BRIGADE, Russian Victory, Andreas Carlsson, Johan Sahlin, German. Round 1, “FrF101", RAGTAG BRIGADE, Russian Victory, Christoffer Peyre, Robert Maglica, German. Round 1, “FrF101", RAGTAG BRIGADE, German Victory, Daniel Qvarfordt, Svante Sandblom, Russian. Round 1, “FrF101", RAGTAG BRIGADE, German Victory, Melvin Falk, Christian Lindberg, Russian. .......................................................... Round 2, “FrF103", KRIEGSLIST, Russian Victory, Andreas Carlsson, Christoffer Peyre, German. Round 2, “FrF103", KRIEGSLIST, Russian Victory, Svante Sandblom, Christian Lindberg, German. Round 2, “FrF103", KRIEGSLIST, Russian Victory, Johan Sahlin, Robert Maglica, German. Round 2, “FrF103", KRIEGSLIST, German Victory, Daniel Qvarfordt, Melvin Falk, Russian. ......................................................... Round 3, “FrF104", AND THERE WAS LICHT, Russian Victory, Andreas Carlsson, Daniel Qvarfordt, German. Round 3, “FrF104", AND THERE WAS LICHT, Russian Victory, Robert Maglica, Christian Lindberg, German. Round 3, “FrF104", AND THERE WAS LICHT, Russian Victory, Johan Sahlin, Svante Sandblom, German. Round 3, “FrF104", AND THERE WAS LICHT, Russian Victory, Melvin Falk, Christoffer Peyre, German. ......................................................... Round 4, “FrF102", MOUNTED MADNESS, Russian Victory, Melvin Falk, Andreas Carlsson, Axis. Round 4, “FrF102", MOUNTED MADNESS, Axis Victory, Svante Sandblom, Klas Malmström, Russian. Round 4, “FrF102", MOUNTED MADNESS, Axis Victory, Christian Lindberg, Christoffer Peyre, Russian. Round 4, “FrF102", MOUNTED MADNESS, Axis Victory, Daniel Qvarfordt, Johan Sahlin, Russian. Edited January 27, 2022 by CTABKA Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted February 9, 2022 Author Report Share Posted February 9, 2022 Resultaten inlagda, Svante ska ha tack, som tar emot min resultat lista (ovan), och ser till att det blir inlagt, ny rutin de senaste 4 turneringar. http://asl-ratings.org/web/pages/tableGameResultsforTournament.php?tournamentid=SFrF_21 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts