carlsson Posted October 24, 2011 Report Posted October 24, 2011 West Coast ASLers bjuder in till ASL Kickoff! Alla är välkomna, allt ifrån rookiesar till gamla ASL-rävar! ASL Kickoff är en spelhelg där vi träffas i glada vänners lag och spelar vårt favoritspel och har det trevligt! Avgiften går oavkortat till Spelföreningen Armagedon för lokalhyra, samt till den mat vi ämnar bjuda på under helgen.Vi har hyrt Armagedons lokaler för detta ändamål, och vi är ensamma i lokalen under Kickoffen. Det finns kiosk i lokalen (med godis, tilltuggg och dricka), och vi kommer även att tillhandahålla öl för dom som gillar sånt! För mer information och anmälan, titta på: http://www.aslsweden.com/asl-kickoff-2011.html
Martin Svärd Posted October 26, 2011 Report Posted October 26, 2011 Jag kommer även om bilen krånglar.
Peyre Posted October 26, 2011 Report Posted October 26, 2011 Jag kommer. Någon som vill samåka från huvudstaden?
Erik Posted October 27, 2011 Report Posted October 27, 2011 Jag kommer. Någon som vill samåka från huvudstaden? Jag tänkte köra
Fk Ståhl Posted October 27, 2011 Report Posted October 27, 2011 Vi har lite husaffärer på gång. Framtiden ser lite oklar ut, men jag hoppas kunna komma.
Peyre Posted October 28, 2011 Report Posted October 28, 2011 Jag tänkte köra Då hakar jag på om det är lungt? Jag kan ta med lite Julio Iglesias som vi kan lyssna på i bilen:-)
carlsson Posted October 28, 2011 Author Report Posted October 28, 2011 Kul att du kommer Peyre! Med dig är vi redan uppe i 11 personer, bara 4 dagar efter officiell annonsering! Och Matts, vi håller tummarna för dig!
Erik Posted November 1, 2011 Report Posted November 1, 2011 Då hakar jag på om det är lungt? Jag kan ta med lite Julio Iglesias som vi kan lyssna på i bilen:-) Du är välkommen om du är beredd att trängas både i X- och Y-led. (Fullt baksäte och begränsat benutrymme)
Scipio Posted November 1, 2011 Report Posted November 1, 2011 Jag tänkte dyka upp tillsammans med minst två av mina nya padawans från Skövde.
carlsson Posted November 1, 2011 Author Report Posted November 1, 2011 Jag tänkte dyka upp tillsammans med minst två av mina nya padawans från Skövde. Trevligt!
Laakso Posted November 2, 2011 Report Posted November 2, 2011 Jag tänkte dyka upp tillsammans med minst två av mina nya padawans från Skövde. Jag byter schema i januari till delat dygn, vilket btyder att jag jobbar helger. Jobbar jag inte skall jag försöka dyka upp mest för det stora nöjet att få spinna vidare på star wars temat. "In time you will call me Master...Roger" Mattias Laakso pd padawan
Scipio Posted November 2, 2011 Report Posted November 2, 2011 Jag byter schema i januari till delat dygn, vilket btyder att jag jobbar helger. Jobbar jag inte skall jag försöka dyka upp mest för det stora nöjet att få spinna vidare på star wars temat. "In time you will call me Master...Roger" Mattias Laakso pd padawan*challange accepted*
Göran Andersson Posted November 2, 2011 Report Posted November 2, 2011 Jag tänkte dyka upp tillsammans med minst två av mina nya padawans från Skövde. Två ??? Ur Wikipedia: Padawan (egn.padawan) när en yngling blir vald för vidare utbildning blir han/hon en padawan, som är en jedilärling i Star Wars-universumet. Varje jedi får bara ta hand om en padawan. Om man hinner fylla 13 innan man blir vald till någons Padawan, så förblir man yngling för resten av livet. Om en padawan inte blir tilldelad en mentor vid 13 års ålder är han för gammal för att lära. Det finns bara en sithlord/lärling på den mörka sidan till skillnad från den goda sidan, där jediriddare och padawans kan vara flera stycken. Denna regel om att det bara får existera två Sithlorder kallas för "The rule of two". Den instiftades av Darth Bane cirka år 990 BBY. MVH
Scipio Posted November 2, 2011 Report Posted November 2, 2011 Men bara för att du spelar ASL så kan du väl inte tro att alla andra följer reglerna...
Granlid Posted November 3, 2011 Report Posted November 3, 2011 Ur Wikipedia: "Om man hinner fylla 13 innan man blir vald till någons Padawan, så förblir man yngling för resten av livet. Om en padawan inte blir tilldelad en mentor vid 13 års ålder är han för gammal för att lära." Det var som jag misstänkte då, jag började lite för sent med ASL...
Scipio Posted November 7, 2011 Report Posted November 7, 2011 Det var som jag misstänkte då, jag började lite för sent med ASL... Ingen fara, Luke var en "late bloomer" också och han vart ju rätt bra.Sen så är allt lösbart i ASL genom att slå lågt.
Klas Malmström Posted November 8, 2011 Report Posted November 8, 2011 Ingen fara, Luke var en "late bloomer" också och han vart ju rätt bra."rätt bra" ?? - han var ju på väg att få dyng-pisk av en gammal gubbe i badrock. Var ju tvungen att fåhjälp av farsan sin.
Janusz Posted November 8, 2011 Report Posted November 8, 2011 Jag tycker Luke klarade sig ganska bra. Eftersom Yoda sade att Anakin är för gammal för att tränas, och då var han väl typ 8 år, så är det ett mirakel att Luke ens kan tända sitt lasersvärd utan att snubbla och hugga benen av sig. Han va la 20 när han började tränas.
Erik Posted November 14, 2011 Report Posted November 14, 2011 Jag måste tyvärr avanmäla mig. Det visar sig att eventet krockar med arbetsrelaterad konferens i London. Nåväl, hoppas ni har skittråkigt och att era motståndare dajsar er hela tiden. /E
carlsson Posted November 14, 2011 Author Report Posted November 14, 2011 Fan va kul Erik, att du avbokar din helg i London för vår skull! Endast en sann vän gör så. Eller vänta nu, jag läste visst fel... Skönt att du inte kommer, du är så störig ändå! PS. Trist, men det är sånt som händer. DS
CTABKA Posted November 14, 2011 Report Posted November 14, 2011 Jag måste tyvärr avanmäla mig. Det visar sig att eventet krockar med arbetsrelaterad konferens i London. Nåväl, hoppas ni har skittråkigt och att era motståndare dajsar er hela tiden. /ESjälvklart måst man prioritera - konferans, chansen att få pippa, tackar man ej nej till
Fk Ståhl Posted November 17, 2011 Report Posted November 17, 2011 Jaså, kommer inte Erik?Då kommer nog jag i alla fall.
ago Posted December 10, 2011 Report Posted December 10, 2011 Klart att jag kommer, det var ju fantastiskt trevligt sist. Anders
Janusz Posted December 25, 2011 Report Posted December 25, 2011 Nån som har plats i bil från göteborg?
carlsson Posted December 28, 2011 Author Report Posted December 28, 2011 Just nu är det 15 anmälda. Då jag vet att alla inte anmält sig, så jag räknar med att vi blir runt 20.
Peyre Posted December 29, 2011 Report Posted December 29, 2011 (edited) Måste tyvärr meddela att jag inte kommer att närvara vid spelträffen. Jag kommer att göra rekryteringstest till polisen i falun den 16 jan samt att jag och tjejen flyttar dagarna innan träffen.. Sorry boys Edited December 29, 2011 by Peyre
Bergwall Posted December 29, 2011 Report Posted December 29, 2011 Måste tyvärr meddela att jag inte kommer att närvara vid spelträffen. Jag kommer att göra rekryteringstest till polisen i falun den 16 jan samt att jag och tjejen flyttar dagarna innan träffen.. Sorry boys Lycka till!Är utbildningen i Falun eller bara testet? //M
Bergwall Posted December 29, 2011 Report Posted December 29, 2011 Nån som har plats i bil från göteborg? Tänkte ta tåget denna gång. Går en gång i kvarten, kostar 110 sek enkel resa.
Peyre Posted December 29, 2011 Report Posted December 29, 2011 Lycka till!Är utbildningen i Falun eller bara testet? //M Testet, fystest..
Janusz Posted December 29, 2011 Report Posted December 29, 2011 Jag är van vid resan (varje kvart?) men det är bagage jag tänker på. Får la packa lätt.
Bergwall Posted December 29, 2011 Report Posted December 29, 2011 Testet, fystest.. Ingen sprit & cigaretter nu alltså
tobias Posted December 30, 2011 Report Posted December 30, 2011 Jag har inte spelat på evigheter och verkar vara ledig den helgen, så detta känns som ett bra tillfälle att ta upp lite ASL igen.
Bergwall Posted January 4, 2012 Report Posted January 4, 2012 Jag & Håkan räknar med att vara igång vid 11-tiden.Vi ses om en knapp vecka!!
larth Posted January 7, 2012 Report Posted January 7, 2012 Missar detta i år på grund av för mycket jobb... Have fun boys!
carlsson Posted January 10, 2012 Author Report Posted January 10, 2012 Missar detta i år på grund av för mycket jobb... Mycket tråkigt. Kul ska vi ha, även om saknaden av tysksvenskarna blir stor.
Bergwall Posted January 12, 2012 Report Posted January 12, 2012 Missar detta i år på grund av för mycket jobb... Have fun boys! Was ist das fur ein ordnung? Du vågar inte - erkänn!!!
Bergwall Posted January 12, 2012 Report Posted January 12, 2012 Mycket tråkigt. Kul ska vi ha, även om saknaden av tysksvenskarna blir stor. Hur har vi det med den tyske svensken då? Kommer Hintzen?
carlsson Posted January 13, 2012 Author Report Posted January 13, 2012 Hur har vi det med den tyske svensken då? Kommer Hintzen? Har inte hört ett ord från herr Hintz. Tror inte att han vågar heller.
carlsson Posted January 15, 2012 Author Report Posted January 15, 2012 Tack till alla som kom, det var supertrevligt! Ps. Någon har glömt en mörkgrå luftmadrass. Ds
Brain Posted January 15, 2012 Report Posted January 15, 2012 Det var riktigt mysigt. Härligt att få spela lite scenarion i en avslappnad miljö
Bergwall Posted January 15, 2012 Report Posted January 15, 2012 Hej När jag packar upp ser jag att jag saknar bräda 63 med mig hem. Det spelades ju en hel del ASO-scenarior i Borås. Bräda 63 används i W04 I don't like retreating samt i SP196 Hussars and hounds. Saknar även min printout på W04 I don't like retreating. Är någon som spelat något av dessa scenarion och lånat brädor av mig som kan ha tips på var 63'an finns?
Seldrim Posted January 16, 2012 Report Posted January 16, 2012 Tack till alla som kom, det var supertrevligt! Tack för arrangemanget och tack allihop för en toppenhelg! Hoppas verkligen att 63:an kommer till rätta Mattias.
Scipio Posted January 16, 2012 Report Posted January 16, 2012 Tack för ett mästerligt arrangemang och en mycket spelträff. Själv hann jag med två grymt spännande matcher med Brain och Janusz. Det är också alltid roligt att se Janusz varje gång bevisa att ASL är en prylsport.
Granlid Posted January 16, 2012 Report Posted January 16, 2012 Tack för en riktigt kul helg och ett bra arrangemang, uppskattade verkligen den familjära stämningen. Dessutom ett stort tack till Bergwall, Andreas L och Tomas för deras hjälpsamhet till och tålamod med en nybörjare.
Fk Ståhl Posted January 16, 2012 Report Posted January 16, 2012 Stort tack till Andreas för en osedvanligt trevlig spelhelg i Armagedons lokaler i Borås. Den årliga ASL kick-offen kommer att vara helgad i min almanacka i framtiden.Tack också till "Ivar", "Brain" och Andreas för jäkligt roliga speltimmar!Matts PS: Kan man tänka sig att utrusta "bamba-tanten" med lite latex och strutsplymer till nästa år? Hon kändes rätt grå och tam i år, även om ärtsoppan och punschen smakade bra.
Bergwall Posted January 17, 2012 Report Posted January 17, 2012 Tack för en riktigt kul helg och ett bra arrangemang, uppskattade verkligen den familjära stämningen. Dessutom ett stort tack till Bergwall, Andreas L och Tomas för deras hjälpsamhet till och tålamod med en nybörjare. Inget att tacka för. Kul med nytt blod i hobbyn. Ser fram mot att se hur mycket du lärt dig till nästa år!!
Scipio Posted January 17, 2012 Report Posted January 17, 2012 När jag packar upp ser jag att jag saknar bräda 63 med mig hem.Har du hört något om din bräda? Jag har kontrollerat packningen för säkerhets skull och fick inte med mig den ivf.Vilka körde något scenario som involverade bräda 63?
Recommended Posts