carlsson Posted December 15, 2019 Report Posted December 15, 2019 Då var det snart dags för 2020 års första ASL-event; ASL-Kickoff i Borås den 7-9 Februari! Som vanligt kör vi avslappnad och trevlig stämning. Hitta gärna motspelare i förtid, annars så kommer vi använda föreningens whiteboard till att anteckna lediga spelare. För mer info och anmälan, se http://aslsweden.com/asl-kickoff.html Välkommen!
carlsson Posted December 15, 2019 Author Report Posted December 15, 2019 Jag spelar som vanligt gärna något stort scenario. Jerry och Niklas, dags för revansch?
carlcarlsen Posted December 15, 2019 Report Posted December 15, 2019 Jag kommer. Jag spelar gärna mindre ("tournament-size") scenarier mot vem som helst. Jag kommer dock vid det laget att ha spelat alla scenarier från ASO, så det får bli några andra .The Magnus 1
Bergwall Posted December 16, 2019 Report Posted December 16, 2019 Kan tyvärr inte komma. Är på sportlov!
atomic Posted December 17, 2019 Report Posted December 17, 2019 Jobbar på att komma. Hoppas få klarhet i det närmaste veckan. 1
JensTh Posted January 4, 2020 Report Posted January 4, 2020 Jag kommer. Öppen för förslag på scenarion. 1
carlsson Posted January 4, 2020 Author Report Posted January 4, 2020 Det vore utmärkt bra om ni som kommer registrerar er. http://aslsweden.com/asl-kickoff.html Vi är i skrivande stund 8 anmälda. Vi kommer nog bli ett gäng till ser det ut som!
atomic Posted January 6, 2020 Report Posted January 6, 2020 God fortsättning gubbar! Jag har precis anmält mig fre-sön./asad
ago Posted January 23, 2020 Report Posted January 23, 2020 Hej alla, kommer att komma ner i februari, men tyvärr bara på lördagen. Så finns det nån som inte har nån partner då så kan vi ha en date.
carlsson Posted February 3, 2020 Author Report Posted February 3, 2020 På fredag så kör vi då årets ASL-kickoff! Vi är i dagsläget 13 anmälda, listan återfinns på hemsidan. För anmälan och mer information, surfa in på: http://aslsweden.com/asl-kickoff.html Vi ses!
B-E Karlsson Posted February 3, 2020 Report Posted February 3, 2020 Jag ska förhandla med frugan så kanske jag drar i väg en sen anmälan i kväll om det är ok? Jag sover på hotell och har med egna grejor i sådanfall. Blev så jäkla sugen. 1
carlsson Posted February 3, 2020 Author Report Posted February 3, 2020 Jag ska förhandla med frugan så kanske jag drar i väg en sen anmälan i kväll om det är ok? Jag sover på hotell och har med egna grejor i sådanfall. Blev så jäkla sugen. Klart det är okej! Köper inte maten förrän på fredag, så man kan säga att deadline för anmälan är nu på fredag kl 12. Japp, ska bli väldigt skönt att komma bort från verkligheten en helg. Bara rulla tärningar och dricka en eller annan öl – precis vad min trötta vintersjäl behöver! 2
carlsson Posted February 5, 2020 Author Report Posted February 5, 2020 Vänligen meddela mig om du vill handla något från Trojan Games! Jag kommer sannolikt inte ta med mig hela butiken.
ON TOP ASL Posted February 5, 2020 Report Posted February 5, 2020 Hej!Jag kommer ca 18:00 på fredagen. Spelar gärna "Dogs Of War" tre-spelar scenario om ngn är med på det! Annars spelar jag gärna ngt ASO-scenario om ngn behöver träning! Eller förslag...OBS EJ PTO! TROJAN - jag skulle gärna vilja köpa ett snyggt tärningstorn...
carlsson Posted February 6, 2020 Author Report Posted February 6, 2020 Awesome Ola - Välkommen! Tyvärr har jag inga tärningstorn att sälja. Däremot finns det att låna tack vare Mr Falks donationer till föreningen.
B-E Karlsson Posted February 6, 2020 Report Posted February 6, 2020 Jag kan tyvärr inte komma men jag hoppas komma på turneringen nästa höst.
carlsson Posted February 6, 2020 Author Report Posted February 6, 2020 Jag kan tyvärr inte komma men jag hoppas komma på turneringen nästa höst. Sugigt, hade vart kul att ses igen!Men jag hoppas vi ses den 20 November! 1
atomic Posted February 6, 2020 Report Posted February 6, 2020 God afton! Fick precis veta att min speldejt för fredag kväll inte kan komma förrän på lördag. Jag söker alltså någon att spela något med på fredag em/kväll. Jag anländer till öppningsdags. /asad
carlsson Posted February 7, 2020 Author Report Posted February 7, 2020 För kännedom så kommer det finnas öl att köpa under hela helgen! 2
Jerry Posted February 8, 2020 Report Posted February 8, 2020 skall försöka med november..................... 1
ago Posted February 9, 2020 Report Posted February 9, 2020 Lika bra som alltid. Ser fram mot att de kommande tio åren ska bli lika bra som de tio som varit. 1
carlsson Posted February 9, 2020 Author Report Posted February 9, 2020 Tack alla för en fantastiskt trevlig helg! Kul med lite nya ansikten, och kul att få spela jättescenariot "Siberian Shockwave" (VotG) mot Asad. Nu är det städat och iordningställt, vi ses snart igen!
ON TOP ASL Posted February 9, 2020 Report Posted February 9, 2020 Tackar mina (Triple-A) motståndare Andreas, Anders, Anders, Andreas för att de slog väldigt dåligt! 5 Boxcars och dubbla 6exor på repair MA, samt en avslutande misslyckad CC i odds favör 4-1 gör ju att det är lekande lätt.... Tack också till Lars-Robert som hjälpte till att styra och mästra det mesta av Zombies kl 04:30 i Zombie-ASL (jag hade problem att ens syna brädet under senare delen av scenariot. Så summa summarum lämnade jag Borås med 4-0 för den långa färden hem - det hjälpte ju! SOM vanligt, mkt trevligt att besöka Armageddon.... /Ola 1
CTABKA Posted February 10, 2020 Report Posted February 10, 2020 Hej!Jag kommer ca 18:00 på fredagen. Spelar gärna "Dogs Of War" tre-spelar scenario om ngn är med på det! Annars spelar jag gärna ngt ASO-scenario om ngn behöver träning! Eller förslag...OBS EJ PTO! TROJAN - jag skulle gärna vilja köpa ett snyggt tärningstorn...Har ett torn reserverat åt dig, tills vi träffas nästa gång.
Recommended Posts