Jump to content

JensTh

Members
  • Posts

    22
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

JensTh last won the day on January 4 2020

JensTh had the most liked content!

JensTh's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Reacting Well Rare
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In Rare

Recent Badges

5

Reputation

  1. Om en CE panther blir beskjuten med AP av en 75 mm kanon, utan effekt såklart (kass rysk materiel), får då crew en collateral attack med samma tärningsslag på 2 FP + 2 TEM? Har inte spelat det så men jag tycker nog att det står så i D.8 och C8.31
  2. God Jul och gott nytt år! Hoppas ni alla får spela fler partier nästa år. Jag önskar mig fler DR 1+2 mot Mattias!
  3. Tror dra bak set-up gränsen är det bästa.
  4. Jag kommer. Öppen för förslag på scenarion.
  5. JensTh

    God jul

    God Jul! Vill bara tillägga att sedan jag kom tillbaka (ja, sen Janusz tid) till ASL i våras har jag fått nöjet att stifta bekantskap med er alla. Och bara det har gjort det värt att läsa genom regelboken igen (ja, jag vet att boken är ett litterärt mästerverk). Se så sträck på er alla ni som jag har fått träffa, och som en göteborgare skulle säga -Ni Goa Gubbar! P.S. Hoppas vi ses kick-offen. Då jävlar ska det köttas.. Jag har värmt upp tärningarna mot Mattias🙂
  6. Som ovan talare då jag avser att samåka med honom. Osäker på om han avser detsamma dock:)
  7. Mattias sviker mig och er och åker till andra sidan världen innan Supporting fire är slut (är det för att han ska ge andra chansen att vinna turneringen?), så jag undrar om någon har plats i bilen på söndag för färd till Göteborg?
  8. JensTh

    Trevlig helg

    På tal om Borås. När är nästa Boråsdag?
  9. Im happy to play a game with you.
  10. Tur att vi hade ASL lördag i Borås då
  11. Det står ju även ganska tydligt att a vehicle may not be entered during the same Player Turn in which its previous crew left (D5.42). Detta gäller då endast same side crew om CC inte förekommer i hexen samma runda?
  12. Kan en crew som bailar ur sin vagn pga immobilization hoppa in igen i CCPh? Varför i så fall? För som jag läser D5.42 måste man spendera alla sina MF för att entry upp i vagnen. Eller är det så att capturing i CCPh räknas även som entry?
  13. Japp, fick till en lyckad flankmanöver och till slut vågade mina fega tyskar sig in och kämpade ner kvn. I kombination med två snake eyes sista två faserna så hände det oväntade:)
  14. Efter att kört ryssar och tyskar i köttkvarnen med inte mkt kvar och en lite oväntad utgång, så måste jag tacka alla boråsare och Mattias en mkt trevlig lördag. Ni som inte var där missade något. Kanske 18 maj nästa gång?
×
×
  • Create New...