Jump to content

ASL Scandinavian Open 2009


CTABKA

Recommended Posts

Har nyligen köpt 8 tågbiljetter T&R Köpenhamn (de släpptes i början av veckan).

 

Tåget avgår fredag morgon klockan 8:15 från Stockholm (6:25 från Gävle) den 20 februari,

anländer direkt till Köpenhamn 13:40 med taxi bör man vara framme 5-10 min. innan första rundan börjar.

 

Tåget avgår söndag eftermiddag klockan 14:15 från Köpenhamn den 22 februari,

(beställ taxi som avgår från Töjhus museum senast klockan 13:50 till tågstationen)

anländer direkt till Stockholm 19:40 (byte till Gävle 20:00, framme 21:25).

 

Betänk att på söndag spelas bara ett scenario men att tidsramen för den rundan tar slut först klockan 15:00,

tala med din motståndare om ni kan börja minst en timme tidigare på morgonen, tala även med turnerings-ledningen

(Michael H-L, Bo S, etc) om din (våran) tidsram som måste hållas.

Link to comment
Share on other sites

Har du gått och blivit Reiseleiter Mel? :) Det är bra att någon håller ihop 08:orna, annars vet man aldrig var dom sluter.

 

/Robert

 

Jodå, det vet man visst: På en coffeeshop i Amsterdam! :D

 

 

Själv kommer jag inte vara med på ASO 2009, vi väntar barn i Februari! :)

Så jag hoppas att ni håller ställningarna.

Link to comment
Share on other sites

Här är scenariolistan!

 

1st round;

FrF 30; "Bidermann's Escape"

RPT 25; "Cornwalls' Rum Ration"

AP31; "First Cristot"

 

2nd round;

A60; "Totsugeki"

SP80; "Die Ghurkha Die!"

WCW10; "Stand and Die

 

3rd round;

AP37; "Apples To Apples"

FrF32; "The Hellenic Expedition"

DB67; "Let's Dance"

 

4th round;

AP32; "Second Crack At Caumont"

FrF29; "Sting of The Italien Hornet"

SP164; "Tanks But No Tanks"

 

5th round

FrF26; "A Polish Requiem"

SP168; "Muhlenkamp's Miracle"

RPT28; "The Polozkov Push"

Link to comment
Share on other sites

Min biljett är också fixad.

Det ska bli spännande att kliva på tåget i Mjölby i år. Förra gången satt Mel och Daniel och spelade ASL i 200 km/h på ett X-2000. Alla stackar krängde i kurvorna; woundade leaders gled sakta över spelbrädet; falling rubble uppstod när brickorna tippade över kanten och föll ner på golvet.

De gav hängivenheten ett ansikte.

Det var vackert.

 

Matts

Link to comment
Share on other sites

Min biljett är också fixad.

Det ska bli spännande att kliva på tåget i Mjölby i år. Förra gången satt Mel och Daniel och spelade ASL i 200 km/h på ett X-2000. Alla stackar krängde i kurvorna; woundade leaders gled sakta över spelbrädet; falling rubble uppstod när brickorna tippade över kanten och föll ner på golvet.

De gav hängivenheten ett ansikte.

Det var vackert.

 

Matts

 

 

Matts

 

Kan inte du och jag snacka lite om hur du åker och så nästa gång vi hörs är lite småsugen på att haka på men beror lite på kostnaden.

Link to comment
Share on other sites

Tack Bo.

 

Jag skummade igenom scenariona, och förstod inte riktigt Victory Conditions för RPT 25:

http://www.gamesquad.com/forums/showthread.php?t=80547

 

Jag skulle gissa att:

"The British win at game end if they control >= 5 building hexes on/between hexrows U and Y with a (non-vehicular crew counter) MMC."

Egentligen ska vara:

"The British win at game end if they control >= 5 building hexes on/between hexrows U and Y. Control can not be gained by a vehicular Crew or a Vehicle."

 

 

Men det vore ju bra att få det officiellt reglerat.

Link to comment
Share on other sites

Men det vore ju bra att få det officiellt reglerat.

Officiellt reglerat från Schwerpunkt ?? - ha, ha, ha, den var rolig. :D

 

Jag har inte kollat på scenariot men Mattias antydde på GS att alla husen redan från början finns i brittens set up area

och då kontrollerar han ju dom redan (men jag kanske missuppfattade hans inlägg).

Link to comment
Share on other sites

Officiellt reglerat från Schwerpunkt ?? - ha, ha, ha, den var rolig. :D

 

Jag har inte kollat på scenariot men Mattias antydde på GS att alla husen redan från början finns i brittens set up area

och då kontrollerar han ju dom redan (men jag kanske missuppfattade hans inlägg).

 

Jo, men det spelar väl ingen roll? Tanken är väl att tysken ska ta husen från britten (jag har inte tittat på scenariot så jag vet inte)?

Det är ju "Game end" som gäller, så det låter väl som en helt korrekt VC.

Link to comment
Share on other sites

Jo, men det spelar väl ingen roll? Tanken är väl att tysken ska ta husen från britten (jag har inte tittat på scenariot så jag vet inte)?

Det är ju "Game end" som gäller, så det låter väl som en helt korrekt VC.

Jo, men om du redan kontrollerar dom från början är det ju antagligen odefinierat vad britterna tog kontroll med.

Så kontroll delen (endats non-crew MMC) VC kan ju endast gälla hus som britten tar tillbaka från tysken.

 

Jag får nog kolla på scenariot i afton.

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag kollat på scenariot och mellan U och Y finns det 12 stycken stone building hexes.

Eftersom hexrows U-Y är den del av den brittiska setup arean så kontrollerar britten samtliga av dessa vid scenario start.

Det innebär att det från början är odefinierat hur britten tog kontroll över dessa och det delen i VC som talar om "non-vehicular

crew" endast spelar roll när britten eventuellt tänker sig att ta tillbaka hus som tysken har tagit.

 

Om nu inte VC ämnar att säga att britter måste ockupera 5 stycken hus i slutet för att vinna.

 

Oavsett vad som avses så detta åter igen en oklar text på ett Schwerpunkt scenario.

Link to comment
Share on other sites

Flummigt. Har tyskarna fordon så avser säkert scenarioskaparen att det gäller båda sidor...

 

Tråkigt med dåliga VC's. Tråkigt att Schwerpunkt är så bra på just det.

Avser han det så har han misslyckats med att förmedla det.

Låter mer och mer som detta är ett scenario att stryka den rundan.

Link to comment
Share on other sites

När det gäller RPT25 så verkar det gå att köra med taktiken - "åk-in-i-stenhusen-med-StuGarna-sista-rundan-för-att-rubbla-hexen" så den inte räknas som en husruta längre.

 

 

Det vore kanon om du kan göra det så skall jag beställa tågbiljetter ikväll eller imorgon.

Link to comment
Share on other sites

När det gäller Second Crack at Caumont, så får amerikanen sätta upp tre squads var som helst på bräde 53. Tysken får också sätta upp var som helst på bräde 53.

 

Vad jag kan se får man alltså börja i samma ruta?

 

hmm. Någon som spelat scenariot? Är det att rekommendera?

 

Har inte scenariot framför mig men kan inte minnas något som förhindrar att man stackar alla i samma ruta.

 

Jag har spelat det som amerikan och skulle gärna spela det igen.

 

Det mesta gick min väg till dess att Klas 7-0'a kastade en DC i huvet på mina 3 squads och rubblade hexen dom var i. Sedan vände det....

 

Kul scenario - rekommenderas.

 

Kul att spela jänkare mot tyskar som omväxling mot harvandet på Östfronten.

 

//Mattias

Link to comment
Share on other sites

När det gäller Second Crack at Caumont, så får amerikanen sätta upp tre squads var som helst på bräde 53. Tysken får också sätta upp var som helst på bräde 53.

 

Vad jag kan se får man alltså börja i samma ruta?

Den generalla setup instruktionen gäller även för dom tre som får sätta upp på bräde 53.

 

Elements of the 2nd Battalion, 26th Infantry Regiment, 1st Infantry Division and the 743rd Tank Battalion [ELR: 4]

set up north of the 54GG5-EE5-Y1-R3-53Q1-S5-GG5 road (see SSR 3): {SAN: 3}

 

Detta gäller hela den amerikanska OB (tysken sätter upp på andra sidan vägen om jag minns korrekt).

Sedan gäller dessutom SSR 3:

 

3. Up to 3 American squad/equivalents (and any SMC/SW stacked with

them) may set up on board 53; all other American units set up on board 54.

 

Så hela den amerikanske OB måste sätta upp norr om vägen, men dessutom i de rutan som är norr om

vägen och på bräde 53 får endast 3 SE sätta upp.

Link to comment
Share on other sites

När det gäller Second Crack at Caumont, så får amerikanen sätta upp tre squads var som helst på bräde 53. Tysken får också sätta upp var som helst på bräde 53.

 

Vad jag kan se får man alltså börja i samma ruta?

 

hmm. Någon som spelat scenariot? Är det att rekommendera?

Tror att du tolkar fel det står

Amis sätter upp norr om vägen som löper längs bräde 54 & 53 (se även SSR 3):

 

SPECIAL RULE 3. Amis får sätta upp max tre squad-equivalents (SMC/SW stacked with them) får sätta upp på bräde 53

(nu syftas nog inom den givna arean i set up texten); alla andra Amis sätter upp på bräde 54 (återigen syftas det nog på

set up texten).

 

- Annars kan man stryka set up texten och bara använda SSR 3.

 

Ett mkt bättre sätt att skriva set up texten på och därmed stryka "(see SSR 3)" och "SSR3". Bör vara

 

American "force" set up north of the 54..... road...... and 53....... road, but no more than 3 squad-equivalents (and any SMC/SW stacked with them) may start on the board 53 set up area.

 

Kom även ihåg att den Tyska AT-Gun får sätta upp i ground level building locations, detta framgår tydligt i

reglerna (fastän andra "tycker annat").

Link to comment
Share on other sites

Kom även ihåg att den Tyska AT-Gun får sätta upp i ground level building locations, detta framgår tydligt i

reglerna (fastän andra "tycker annat").

Hej Melvin, menar du att den kan knuffas in i ett hus som normal target, trots att AT kanonen är large size som limbered?

 

A2.9 SETUP LIMITATIONS: A unit may not set up overstacked or in a hex it could not enter during the normal course of play ...

 

B23.423 ... A non-vehicular weapon on a 5/8" counter may be set up or pushed into a building/rubble only if it is either a small target (C2.271) or an AT/lNF Gun that is not a large target.

Link to comment
Share on other sites

Hej Melvin, menar du att den kan knuffas in i ett hus som normal target, trots att AT kanonen är large size som limbered?
Nej, i reglerna hävdas det att den kan sätta upp i huset eftersom den är normale size, att knuffa in den går inte eftersom den är large size.

 

A2.9 SETUP LIMITATIONS: A unit may not set up overstacked or in a hex it could not enter during the normal course of play ...
A Gun is no Unit (see index).

 

B23.423 ... A non-vehicular weapon on a 5/8" counter may be set up or pushed into a building/rubble only if it is ......

..... an AT/lNF Gun that is not a large target.

Översatt till svengengelska: En Gun (typ PaK 43) får sätta upp eller knuffas in i building/rubble endast om den är en

AT/INF Gun som inte är en large target.

 

Detta betyder att den får sätta upp i Building/Rubble , men inte knuffas in i denna terräng.

 

Likväl, ingen Gun oavsett typ och storlek får knuffas in i ett fortified ground level building location

men får sätta upp där oavsett typ och storlek (se även C2.7 Prohibited hexes:).

Edited by CTABKA
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej, en av oss har fallit ur (pga av arbete),

 

Så nu erbjuds biljetterna till halva priset 800/2= 400Kr

 

 

Stockholm - Köpenhamn tur & retur (X2000)

Fred. 08:20 - 13:42

 

Köpenhamn - Stockholm

Sönd. 14:20 - 19:40

 

Man kan även kliva på och av längs med tågstationerna (typ Linköping, etc...)

så man behöver inte bo i stockholms trakten för att använda dem.

 

Någon som är intresserad? så kan jag posta dem imorgon eller Tisdag så fär du biljetterna

i brevlådan på Tisdag eller Onsdag, betalning sker på tåget till Reiseleiter Mel.

Edited by CTABKA
Link to comment
Share on other sites

Italienare / tyskar för improvisera de nya squadsen. Ryska / tyska AFV's i Finsk tjänst och annat finns på plats (hemmagjorda brickor).

 

Man kommer längst med blåa Finnar förstärkta av brickor från tyska OB'n för att improvisera nya squads. Mot tyskarna är det lurigare; där passar de gråa bäst med ngn annan squad för 447'or / 548'or på finska sidan. Eller hur man kommer överens med sin motståndare.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Det talades lite på gamesquad forum om att jag borde förvarna Turnerings ansvariga om det finns

problem-scenarior för en turnering, eftersom med min erfarenhet så skulle de självklart vara beredda

att lyssna på mina subjektiva åsikter, ett annat alternativ skulle vara att jag inte kontaktade dem

men satte upp en sida på anslagstavlan som skulle se ut ungefär som följer:

 

Some insights about the scenarios from a player that has played ASL for 23 years (about 3200) and prior to

that Basic Squad Leader for 3 years. Played many other games aswell (mostly Magic The Gathering, but also

Settlers of Catan, Titan etc and been rather successful in these tournaments).

 

These suggestions provides that you agrees beforehand to play with the IFT, Kindling is NA and other optional rules

from chapter E are not used (i.e., Interegation, Swimming, Barrage etc) unless mentioned in an SSR by the scenario

designer. These is only my impressions (gut feeling) of the scenarios and could sometimes be wrong.

 

1st round;

FrF 30; "Bidermann's Escape" Suggested Bid G0 or G1.

RPT 25; "Cornwalls' Rum Ration" r Suggested Bid B2 or B3.

AP31; "First Cristot" Suggested Bid G0 or G1.

 

2nd round;

A60; "Totsugeki" Balanced, maybe skightly pro-chinese.

SP80; "Die Ghurkha Die!" Suggested Bid J1 or J2.

WCW10; "Stand and Die Suggested Bid Ch3.

 

3rd round;

AP37; "Apples To Apples" Suggested Bid A3.

FrF32; "The Hellenic Expedition" Ignore ABS, add to the initial British OB 5x 4-5-7 squads and 7-0 leader and delete SSR 3

DB67; "Let's Dance" Suggested Bid G3.

 

4th round;

AP32; "Second Crack At Caumont" Suggested Bid A0 or A1.

FrF29; "Sting of The Italien Hornet" Suggested Bid I1 or I2.

SP164; "Tanks But No Tanks" Suggested Bid P1 or P2.

 

5th round

FrF26; "A Polish Requiem" Balanced.

SP168; "Muhlenkamp's Miracle" Ignore ABS, and add to the German OB 3x 6-5-8 squads and an 8-1 leader

RPT28; "The Polozkov Push" Suggested Bid G1 or G2.

 

Så vad tycker folk om mina von Oben förslag :rolleyes: ??

 

Tack Bo Siemsen & Michael Hastrup Leth för en trevlig turnering som vanligt och vi ses kanske till Stockholm i Maj,

Linköping i Augusti, Arnhem i September eller nästa år i Köpenhamn.

 

ASL SCANDINAVIAN OPEN 2009

AP31 First Cristot Round 1: 14:00 – 18:30

G1: Add a 2-4-7 HS to the British Infantry force.

G2: G1+ Replace two British 4-5-7 squads with two 4-5-8.

G3: G2+ Replace two British 4-5-7 squads with two 4-5-8.

B1: Add a 3-4-8 HS to the German Infantry force.

B2: B1+ Add a LMG to the German Infantry force.

B3: B2+ Delete the British 1-4-9 Hero.

 

FrF30 Bidermann's Escape Round 1: 14:00 – 18:30

R1: Delete 2 Russian concealment counters.

R2: R1+ Replace two German 4-6-7 squads with two 4-6-8.

R3: R2+ Replace the Russian 8-1 leader with an 8-0.

G1: Add a 2-2-8 crew to the Russian Infantry force.

G2: G1+ Replace three German 4-6-7 squads with three 4-4-7.

G3: B2+ Replace two Russian 4-4-7 squads with two 4-5-8.

 

RPT25 Cornwalls' Rum Ration Round 1: 14:00 – 18:30

B1: Add a 2-3-8 HS to the German OB.

B2: B1+ Delete the British 2-4-7 HS.

B3: B2+ Add a DC to the German OB.

G1: Add 6 concealment counters to the British on-board force.

G2: G1+ Delete the German 9-1 Panzer leader.

G3: G2+ Replace the German 8-1 leader with an 8-0.

ASO SSR: Replace one British 4-5-7 squad with a 2-4-7 HS.

This new VCs is to be used: VICTORY CONDITIONS: The British win at game end if they Control at least 5 stone building hexes on/between hexrows U and Y. Only non-vehicular crew MMC may gain Control of building hexes.

 

A60 Totsugeki Round 2: 19:00 – 24:00

C1: Delete the 4 Chinese concealment counters.

C2: C1+ Replace two Japanese 4-4-7 squads with two 4-4-8.

C3: C2+ Add a DC to the Japanese OB.

J1: Replace three Chinese 3-3-7 squads with three 4-4-7.

J2: J1+ Replace three Chinese 3-3-7 squads with three 4-4-7.

J3: J2+ Delete one Japanese DC.

ASO SSR: Replace the VCs with the following, Victory Conditions: The Japanese win at game end if all three 75mm Guns are eliminated /captured/in hexes with at least one Good Order Japanese MMC and no armed Chinese Unit.

 

SP80 Die Gurkha Die! Round 2: 19:00 – 24:00

B1: Japanese player may Battle Harden 3 Squads in his OB before set-up.

B2: B1+ Japanese player may add a DC to any group in his OB.

B3: B2+ Add a Japanese 3-4-7 squad to the on-board force.

J1: One Gurkha MMC may use HIP and any SW/SMC set up with it.

J2: J1+ Replace 3 Japanese 4-4-7 squads with three 3-4-7 of his on-board force.

J3: J2+ Delete one Japanese on-board Lt MTR 50mm.

ASO SSR: No Quarter is in effect between Chinese and Japanese, but not between Gurkha and Japanese.

Replace in the British set up text “38T8, or 38AA8.” with the following: “38T8 and /or 38AA8.”.

When firing into any hut location a flame can only be created if a unit(s) was the target of that attack (even vs any hidden unit/dummy stack in the hut location).Add to SSR 3 after “Gurkha unit” the following “[EXC: hidden Gurkha unit].”

 

WCW10 Stand and Die Round 2: 19:00 – 24:00

C1: Replace three Chinese 4-4-7 squads with three 3-3-7.

C2: C1+ Replace three Japanese 4-4-7 squads with three 4-4-8.

C3: C2+ Delete the Chinese ATR.

J1: Replace three Japanese 4-4-7 squads with three 3-4-7.

J2: J1+ Delete one Japanese dm Lt MTR 50mm.

J3: B2+ Replace the Japanese 9-1 leader with a 9-0.

 

DB67 Let's Dance Round 3: 08:30 – 15:30

G1: Delete one German LMG.

G2: G1+ Delete the German 2-4-8 HS.

G3: G2+ Delete one German DC.

B1: One German MMC may use HIP and any SW/SMC set up with it.

B2: B1+ Replace two German 4-6-8 squads with two 6-5-8.

B3: B2+ Increase the number of 3-3-8 HS by one in the German OB.

ASO SSR: In SSR 2 replace “crest lines run along overlay hexsides and do not block LOS to/from Level –1 Locations”

with the following: crest lines run along overlay hexsides (or part of it) adjacent to elevation below ground level and the exterior of these overlay hexsides (or part of exterior overlay hexsides) is considered to not exist.

 

ASO SSR: This SSR is in effect for scenarios with hidden units and WA.

Units that set up using HIP always set up with Wall Advantage if Mandatory WA (B9.323) applies. Otherwise if WA is possible in the set-up Location the unit’s WA status must be recorded (if not recorded, the unit is considered to not have WA). A hidden unit must be placed on-board (concealed) to change WA status and/or to deny enemy units from claiming WA over its hexside(s) unless other friendly units deny enemy units WA. Hidden units with WA are not considered when determine

broken/unarmed units requirement/possibility to claim WA (B9.32).

AP37 Apples To Apples Round 3: 08:30 – 15:30

G1: Add an 8-1 Armor leader to the American OB.

G2: G1+ In the VCs replace “100 VP” with “95 VP”.

G3: G2+ Replace two American 6-6-6 squads with two 6-6-7.

A1: Add a 3-4-8 HS to the German Infantry force.

A2: A1+ Replace two German 4-4-7 squads with two 6-5-8.

A3: B2+ Delete one American BAZ 44.

 

FrF32 The Hellenic Expedition Round 3: 08:30 – 15:30

G1: Add an 8-1 Armour leader to the British OB.

G2: G1+ Replace three Greek 4-5-7 squads with three 4-5-8.

G3: G2+ Replace the Greek 7-0 leader with a 9-1.

B1: Add a 2-3-8 HS to the German OB.

B2: B1+ Increase the number of German AP Mine Factors to 24.

B3: B2+ Add a 9-1 Panzer leader to the German OB.

 

AP32 Second Crack At Caumont Round 4: 16:00 – 24:00

G1: Add an 8-1 Armor leader to the American OB.

G2: G1+ Replace three American 6-6-6 squads with three 6-6-7.

G3: G2+ Delete the German DC.

A1: The German reinforcements enter on turn 2 (one turn earlier).

A2: A1+ German player may Battle Harden 3 Units in his OB before set-up..

A3: A2+ Add a German 4-6-8 squad to the turn 2 reinforcements.

 

FrF29 Sting of The Italian Hornet Round 4: 16:00 – 24:00

I1: Add an 8-1 Armour leader to the British OB.

I2: I1+ Italian player may only designate one Fortified Location (SSR 4).

I3: I2+ Delete 6 AP & one WIRE from the Italian OB.

B1: Italian player replace any two Italian 3-4-6 squads with two 4-4-7.

B2: B1+ Increase the Italian ELR to 2.

B3: B2+ Add 6 AP & one WIRE to the Italian OB.

 

SP164 Tanks But No Tanks Round 4: 16:00 – 24:00

P1: Polish player delete one LMG from his OB.

P2: P1+ Polish player replace two Polish 4-5-8 squads with two 4-5-7.

P3: P2+ Add a DC to the Russian on-board force.

R1: Replace three Polish 4-3-7 squads with three 4-5-7.

R2: R1+ Add an ATR wz.35 to the Polish on-board force.

R3: R2+ Replace the Russian 9-2 leader with a 9-1.

ASO SSR: Use the three T-26 M33 counters with id: C, E, F.

In SSR 3, delete the following sentence “if they have not been ambushed”.

 

FrF26 A Polish Requiem Round 5: 08:30 – 15:00

P1: Replace three German 4-6-7 squads with three 4-6-8.

P2: P1+ Add an 8-1 Panzer leader to the German OB.

P3: P2+ Replace the German 7-0 leader with an 8-1.

G1: Increase the AP9 (depletion #) to AP11 on each Polish FT-17C(f).

G2: G1+ Polish player replace any three Polish 4-5-7 squads with three 4-5-8.

G3: G2+ Add an ATR wz.35 to the Polish Infantry reinforcements.

ASO SSR: There is no errata for the Polish FT-17C(f) counters.

 

SP168 Muhlenkamp's Miracle Round 5: 08:30 – 15:00

R1: Add a 9-1 Panzer leader to the German OB.

R2: R1+ Delete SSR 4 (HIP of one Russian squad is NA).

R3: R2+ Replace one Russian MMG with a LMG.

G1: Replace two Russian 4-4-7 squads with two 4-5-8.

G2: G1+ Add a 2-4-8 HS to the on-board Russian force.

G3: G2+ Russian player may Battle Harden any 2 squads in his OB before set up.

 

RPT28 The Polozkov Push Round 5: 08:30 – 15:00

G1: Replace three Russian 4-4-7 squads with three 4-5-8.

G2: G1+ In the VCs replace “30 EVP” with “28 EVP”.

G3: G2+ Delete the German PSK.

R1: Replace three German 4-6-7 squads with three 4-6-8.

R2: B1+ Add a 9-1 Panzer leader to the German OB.

R3: B2+ Delete the Russian 8-1 Armour leader.

Edited by CTABKA
Link to comment
Share on other sites

"Så vad tycker folk om mina von Oben förslag"

 

Tja säkerligen korrekta, själv har jag faktiskt inte spelat ett enda av ovanstående scenarios så svårt att säga. Men jag måste säga att det är en imponerande insikt att bara kunna sätta upp en sån lista. Kanske du skulle publicer en "TOTAL" lista på ASL scenarios (verkar ju som du spelat alla ;-). Önskar man hade spelat lite mer, men kommer väl igång igen snart.

 

Inte avundsjuk, inte då...

Link to comment
Share on other sites

Om du la ut en sådan lista skulle jag printa den + printa ROAR-statistik för att skaffa

mig en bild av dom scenariorna som jag inte har spelat innan turneringen.

 

Dom scenariorna som låg riktigt snett på ROAR eller där du rekommenderar X3 eller

mer skulle jag om möjligt välja bort.

 

/Mattias

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...