carlsson Posted November 21, 2022 Report Share Posted November 21, 2022 Som traditionen bjuder har vi en ASL-Kickoff i Borås för att fira in det nya ASL-året, denna gången helgen den 17-19:e Februari. ASL -Kickoffen är en spelhelg där vi träffas i glada vänners lag och spelar vårt favoritspel, dricker en öl och har det trevligt! Avgiften går oavkortat till Spelföreningen Armagedon för lokalhyra, samt till den mat vi ämnar bjuda på under helgen. Vi har hyrt Armagedons lokaler för detta ändamål, det finns kiosk i lokalen (med godis, tilltuggg och dricka), och vi kommer även att tillhandahålla öl! Spelformat Öppet spel, ASL - Advanced Squad Leader. Vi har ett löst schema med totalt fyra spelblock (fredag, lördag förmiddag, lördag eftermidag och söndag), men det är upp till var och en att hitta motståndare och anpassa sin tid efter detta. Vi tillhandahåller en whiteboard där vi skriver upp alla deltagare och planerade partier. Den grundläggande tanken är: Ingen tidspress och inga krav, det viktiga är att man har roligt! Man kan med fördel hitta och boka motståndare på ASL Swedens forum här i tråden. Tid Lokalen är bokad Fredag 17 Februari klockan 1500 till Söndag 19 Februari klockan 1400. Man kommer och går som man själv vill. Kostnad 300 sek/person för deltagande hela helgen. Detta är ämnat till maten, överskottet går till Armagedon. 150 sek/person för deltagande en dag, eller del av dag. Mat I priset ingår: Fredag kväll - Middag Lördag morgon - Frukost Lördag kväll - Middag Söndag morgon - Frukost För övrig mat finns det pizza/snabbmatshak i närheten, samt föreningens förnäma kiosk! Övernattning Möjlighet till övernattning finns på golvet och/eller sofforna i lokalen. Det finns även dusch i lokalen så att man kan bibehålla sin personliga hygien. Vill man bo lite mer lyxigt finns det flera hotell i centrala Borås, 10-15 minuters gångavstånd från föreningen. Plats Spelföreningen Armagedons lokaler i Borås, som vi har abonnerat för ASL-spel hela helgen! Adressen är Katrinehillsgatan 7b, 50452 Borås. Mer info om föreningen: http://www.armagedon.se/ Antal Vi har ett maxtak på 32 deltagare. ASL-utrustning Ta med er så mycket som möjligt. Anmälan Anmäl dig genom att svara på detta mail. Skriv också om du planerar att sova i lokalerna. Av planeringsskäl ser vi helst att du anmäler dig senast Tisdag 14/2. Varmt välkommen! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlcarlsen Posted November 21, 2022 Report Share Posted November 21, 2022 Om inte något helt oförutsett händer kommer jag att deltaga. Jag har en lista av algoritmiskt utvalda, sannolika framtida turneringsspel som jag gärna delar med den som vill spela något med mig. Magnus Rimvall 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Posted November 21, 2022 Report Share Posted November 21, 2022 Jag hoppas att jag kan komma, men vågar tyvärr ännu inte lova något. Men om jag kommer finns det få saker jag är mer intresserad av än algoritmiskt utvalda, sannolika framtida turneringsspel. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Litzo Posted November 22, 2022 Report Share Posted November 22, 2022 Jag kommer (säger som Carlcarlsen) om inget oväntat händer. Har inte alla core modules men tar med det jag har. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brain Posted November 22, 2022 Report Share Posted November 22, 2022 Räknar med att medverka 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maglica Posted November 22, 2022 Report Share Posted November 22, 2022 Jag med! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peyre Posted November 26, 2022 Report Share Posted November 26, 2022 Vi kommer ner ett gäng Stockholmare. Vi håller bara på att inventera hur många som kan.. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted December 12, 2022 Report Share Posted December 12, 2022 Två till tvångsrekryter kommer, Peyre antog oss. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Rob_In_Sweden Posted January 30, 2023 Popular Post Report Share Posted January 30, 2023 Hej på er alla, Jag vill gärna kommer till Kickoffen i Borås – men behöver någon/några som är beredd att använder värdefull speltid på att lära upp en ”återvändande nybörjare”. Som så många andra, sista F2F omgång som jag spelade SL/ASL var nu många år sedan. Numera spela jag ensam, även om jag vet att VASL finns…… Finns det någon som kan hjälpa mig kommer tillbaka ordentligt, så är jag tacksam! Jag spela gärna SK eller Full ASL – lite enklare scenarios helst! Säg till om ni har specifika scenarios i åtanke – då kan jag ta med mig rätt kit! Tack – hoppas vi ses i Borås! Robert (och ursäkta om svenska språket är fel - jag är inflyttade Brit!) 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted January 30, 2023 Author Report Share Posted January 30, 2023 Härligt Robert! Själv är jag uppbokad hela fredag och lördag, men det borde definitivt finnas någon som kan ställa upp! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brain Posted January 30, 2023 Report Share Posted January 30, 2023 9 hours ago, Rob_In_Sweden said: Hej på er alla, Jag vill gärna kommer till Kickoffen i Borås – men behöver någon/några som är beredd att använder värdefull speltid på att lära upp en ”återvändande nybörjare”. Kan ställa upp som motståndare. Titta gärna på scenarion du är intresserad av att spela så kan vi spela dem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maglica Posted January 31, 2023 Report Share Posted January 31, 2023 Carlsson, jag räknar just nu med begränsad deltagande , dvs endast lördag. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted February 2, 2023 Author Report Share Posted February 2, 2023 Följande deltagare är anmälda till kickoffen om två veckor: Andreas Carlsson Lars-Robert Gregorson Robert Maglica (endast lördag) Melvin Falk Christoffer Peyre Svante Sandblom Martin Yngerskog Jens Thomander Erik Leander Tomas Davidsson Ingemar Gardell (fre-lör) Jacob Elmqvist (fre-lör) Mårten Cederholm Magnus Rimvall Christoffer Strand Mikael Björling Robert Hartwell Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob_In_Sweden Posted February 2, 2023 Report Share Posted February 2, 2023 On 1/30/2023 at 7:49 PM, Brain said: Titta gärna på scenarion du är intresserad av att spela så kan vi spela dem. Efter att jag har kollat lite - kanske vi kan ta någon eller några(!) av de här: 11 - Defiance On Hill 30 (Yanks 2) 12 – Confusion Reigns (Yanks 2) 13 – Le Manoir (Yanks 2) A - The Guards Counterattack (Classic ASL) 181 - Gavin Take (Yanks 2) 105 - Going To Church (FKaC) 126 - Commando Schenke (BV3) 182 – Strayer’s Strays (Yanks 2) AP143 – Late For Chow (AP#14) Lite väl USA dominerat kanske - och jag är absolut inte emot att spela andra - men de är kanske en bra utgångspunkt? Jag är medveten att några är kanske lite väl uttjatad. Enskilda Guns/Vehicles kan också vara intressant, men då bli spelandet *mycket* långsammare på min sida........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klas Malmström Posted February 2, 2023 Report Share Posted February 2, 2023 11 hours ago, carlsson said: Följande deltagare är anmälda till kickoffen om två veckor: Jag kanske dyker upp (antagligen endast lördagen så i fall) - om vi inte skall jaga den dagen.... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted February 2, 2023 Author Report Share Posted February 2, 2023 Idag fick Trojan Games sin beställning av Winter Offensive-pack #14! Innehåller karta 89 och 90, plus några scenarion då. Kostar 390,-. Jag tar inte med butiken till kickoffen så meddela om ni ska ha denna, eller något annat! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brain Posted February 7, 2023 Report Share Posted February 7, 2023 On 2/2/2023 at 3:27 PM, Rob_In_Sweden said: Efter att jag har kollat lite - kanske vi kan ta någon eller några(!) av de här: 11 - Defiance On Hill 30 (Yanks 2) 12 – Confusion Reigns (Yanks 2) 13 – Le Manoir (Yanks 2) A - The Guards Counterattack (Classic ASL) 181 - Gavin Take (Yanks 2) 105 - Going To Church (FKaC) 126 - Commando Schenke (BV3) 182 – Strayer’s Strays (Yanks 2) AP143 – Late For Chow (AP#14) Trivsam lista. Räknar med att vara på plats från 18 på fredagen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted February 12, 2023 Report Share Posted February 12, 2023 On 2/2/2023 at 3:27 PM, Rob_In_Sweden said: A - The Guards Counterattack (Classic ASL) Kan spela det valet, men endast 'Human Wave' versionen. Som speltestades fram för ca 10 år sedan. Balanserat så gott som, spelat den HW versionen ett dussin+ gånger mot 3 spelare och solo. I länken kan du se vad uppdateringarna består av. https://forum.aslsweden.com/index.php?/topic/3361-stockholm-asl-tournament-2016-6-8-maj/ Säg till innan om du vill och har tid (spelas på 3h), så preppar jag med kartan och brickor till scenariot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob_In_Sweden Posted February 13, 2023 Report Share Posted February 13, 2023 21 hours ago, CTABKA said: Kan spela det valet, men endast 'Human Wave' versionen. Som speltestades fram för ca 10 år sedan. Balanserat så gott som, spelat den HW versionen ett dussin+ gånger mot 3 spelare och solo. I länken kan du se vad uppdateringarna består av. https://forum.aslsweden.com/index.php?/topic/3361-stockholm-asl-tournament-2016-6-8-maj/ Säg till innan om du vill och har tid (spelas på 3h), så preppar jag med kartan och brickor till scenariot. Gärna - var tvungen att kolla på vad HW innebär innan jag tackade ja... Vi kan ta den på lördag kanske - efter @Brain har spöat mig på fredag. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ON TOP ASL Posted February 13, 2023 Report Share Posted February 13, 2023 Hej Jag blir med till helgen! 🙃 (och övernattning på plats...) Jag erbjuder sparring till valfritt ASO-scenario, för dom som ska åka till Köpenhamn! Idag släpps också mitt spel "World War Fun" på GameCrafter i USAhttps://www.thegamecrafter.com/games/world-war-fun Jag tar med detta som möjlig nattlig spelrunda (istället för Zombie-ASL) om någon vill vara med! 😀 Vi ses... /ola 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ago Posted February 15, 2023 Report Share Posted February 15, 2023 Fick tyvärr inte till det den här gången. Ha det kul så ses vid ett annat tillfälle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted February 15, 2023 Author Report Share Posted February 15, 2023 Efter lite avanmälningar och tillkomna så ser helgens lista ut som följer: Melvin Falk Andreas Carlsson Christoffer Peyre Svante Sandblom Martin Yngerskog Jens Thomander Tomas Davidsson Ola Nygårds Lars-Robert Gregorson Magnus Rimvall Christoffer Strand Mikael Björling Robert Maglica (Endast lördag) Robert Hartwell Totalt 14 spelare. Vi ses på fredag! 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted February 16, 2023 Author Report Share Posted February 16, 2023 Vi verkar ju få perfekt spel-väder iallafall… 😜 https://omni.se/meteorologen-infor-stormen-otto-ga-inte-ut/a/on9a07 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Posted February 16, 2023 Report Share Posted February 16, 2023 Har lite funderingar på att komma upp, men det verkar ju bli väldigt blåsigt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted February 16, 2023 Author Report Share Posted February 16, 2023 1 hour ago, Patrik said: Har lite funderingar på att komma upp, men det verkar ju bli väldigt blåsigt... Klart du ska komma! Hur blåsigt kan det bli på en skala? 🤠 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Posted February 16, 2023 Report Share Posted February 16, 2023 Siktar på att komma upp. Tar med mig regler så hoppas jag att någon orkar spela med mig. Behöver avrostas lite... Går det att sova på stället? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted February 17, 2023 Author Report Share Posted February 17, 2023 Kul! Det finns plats att sova om du tar med sovkläder och luftmadrass. Ring eller messa 0702-692069 om det händer något. Välkommen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted February 17, 2023 Author Report Share Posted February 17, 2023 Nu har de första spelaren börjat dyka in. Maten serveras ca 19+. 🤗 Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted February 17, 2023 Report Share Posted February 17, 2023 SA4 With Burning Liquid C Peyre Russ vs S Sandblom Germ Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted February 18, 2023 Report Share Posted February 18, 2023 (edited) ecz11 Blood & Brine A Carlsson British vs L-R Gregorsson Germ Edited February 18, 2023 by CTABKA Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted February 18, 2023 Report Share Posted February 18, 2023 (edited) DB163 Gallabat Grad M Rimvall British vs Italian M Björling Edited February 19, 2023 by CTABKA Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted February 18, 2023 Report Share Posted February 18, 2023 ASL 105 Going To Church R Hartwell British vs German T Davidsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted February 18, 2023 Report Share Posted February 18, 2023 WO45 Better Than Nothing M Falk Germ Vs Russ O Nygårds 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted February 18, 2023 Report Share Posted February 18, 2023 WO45 Better Than Nothing M Falk Russ Vs Germ O Nygårds 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted February 18, 2023 Report Share Posted February 18, 2023 Lördag, spelandet startar igen, med följande: J203 Death at The Cement Plant C Peyre Germ vs Russ O Nygårds 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted February 18, 2023 Report Share Posted February 18, 2023 HazMo28 Righteous Red Scythe S Sandblom Russ vs Roman A Carlsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted February 18, 2023 Report Share Posted February 18, 2023 ASL A The Guards Counterattack (Human Wave - Version) M Falk Russ vs Germ R Hartwell Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted February 18, 2023 Report Share Posted February 18, 2023 (edited) WO43 Hell's Headache T Davidsson Germ vs Russ M Björling Edited February 19, 2023 by CTABKA Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted February 18, 2023 Report Share Posted February 18, 2023 SP179 Brittany Speared R Maglica Amer vs Germ J Thomander 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted February 18, 2023 Report Share Posted February 18, 2023 J130 ART of Dying M Rimvall Russ vs Italian L-R Gregorsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted February 20, 2023 Author Report Share Posted February 20, 2023 Tack gänget för en trevlig kickoff! Tack Mel för att du lagt upp lite bilder. Kul att se nya ansikten, men vi saknade dig @Patrik! Vi ses om ett år! 🥳 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ON TOP ASL Posted February 20, 2023 Report Share Posted February 20, 2023 Otroligt kul att spela ASL igen. Och jag fick bara möta favoritmotståndare, tack Melvin, Peyre, Brain, Andreas. Och en speciell eloge till alla Borås ASL-nördar som oförtrutligt håller i dessa ASL event (väldigt viktigt för hobbyn/ASL i Sverige). Jag spelade 5 fantastiska scenarion mot formidabelt motstånd och förlorade samtliga under stor förnöjsamhet. 0-5 alltså… 🙂 Jag var så nöjd och glad över att ha förlorat alla spel i helgen att jag bestämt mig för att åka till turneringen i Rimforsa och fortsätta ge mina motståndare lätta segrar, genom att fortsätta mitt så framgångsrika losing streak… 🙂 Som alltid, mkt trevligt och vi ses i Rimforsa! /ola 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ON TOP ASL Posted February 21, 2023 Report Share Posted February 21, 2023 Omöjliga att besegra 😆 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts