Jump to content

Photo

Stockholm ASL Tournament 2014

• Please log in to reply
54 replies to this topic

#51 Peyre

Peyre

8-1

• Members
  • PipPipPipPip
  • 232 posts

Posted 02 June 2014 - 08:49 PM

Tack Mel för att du orkar styra ett så trevligt evenemang. Riktigt roligt

#52 CTABKA

CTABKA

9-1

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 972 posts

Posted 03 June 2014 - 09:53 PM

Jag är svag för stora scenarior men du har rätt en aning mindre scenarior så kan man kanske sitta en halvtimme längre på värdshuset.

Har 8st tältsängar att låna ut hädanefter och var mycket uppskattat, sov själv gott trots lite sömn.

Tack för allt. Bra scenarion, även om lördag kväll scenariorna kunde varit något mindre. Tältsängarna var fantastiska, nu kommer jag inte att behöva boka hotell i Stockholm i fortsäffningen. Vi ses om ett år, eller kanske i Linköping.

#53 CTABKA

CTABKA

9-1

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 972 posts

Posted 03 June 2014 - 10:05 PM

Tack till alla deltagare och dessutom till Hjalmar (10år) som skötte hand om de 12x 628 med 10-2 ledaren och Castor (13år) som skötte hand om de 9x 447 med 9-1 & 9-0 ledarna mot Svante 13 (år som spelade sitt tredje scenario) som ledde 13x 467 och 5 tyska ledare.

Pratade på i två timmar tills man blev hes i halsen om regelförfarandet till ungdomarna sen turn 4 släppte jag spelet och en stund därefter frågade J. Sahlin om jag behövde hjälp med något - perfekt :) ta över spelregelhjälpen till ungdomen i andra rummet :) Ryssen vann.

Svante spelade även den uppdaterade versionen Fighting Border Withdrawal mot Göran (20år, som spelat två dussin scenarior mestadels mot mig) dagen efter och lyckades få ut en finsk VP mot Görans noll ryska VP.

#54 CTABKA

CTABKA

9-1

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 972 posts

Posted 03 June 2014 - 10:33 PM

Lite uppdateringar för scenariot NQNG!6 (ATF2) One Eye To The West, vart en fel i konverteringen av layouten, i Board Configuration texten ska "A-P" byta plats med "R-GG" dvs det ska utläsas som följande "(Only hexrows R-GG on boards 21, 45 and A-P on board 23 are playable)".

I Finalen mot Allan Smee i scenariot SA4 With fick jag en försiktig kritik av SSR 3 som utläses:

3, Two Russian squads  may use HIP and any SW/SMC set up with them.

Då han tyckte att det var lite jobbigt att behöva ha dessa i åtanke och söka efter dem, höll med att SSR är dålig med tanke på VCs, la då till för våran spelning och skrev på scenario kortet brevid SSR texten om SSR 3 och utläses nu som följande.

3. Two Russian squads may use HIP and any SW/SMC set up with them.

At start of German Player Turn 8, each Still hidden Russian squad and

any SW/SMC is placed on board concealed in its HIP Location.

Rekommenderas att denna uppdatering används, bör ej påverka balansen nämnvärt.

Edited by CTABKA, 03 June 2014 - 10:33 PM.

#55 atomic

atomic

7-0

• Members
  • PipPip
  • 44 posts

Posted 10 June 2014 - 08:02 PM

Tack Melvin för det trevliga värdskapet och evenemanget!

/asad

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users