Jump to content

Rimforsa i september, turnering?


Crustav

Recommended Posts

Hej!

Nu är öppet att anmäla sig för Friendly Fire i september på krigsspel.se. De flaggar för att det kanske inte blir ASL-turnering.

Hur ser det ut, kommer det att anordnas något?

Jag anmäler mig och hoppas.

 

/Gustav

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Finland kan ju inte vara fel, det låter frestande i mina öron. Får se om jag hakar på. Är det bara du eller är ni flera?

 

Ja, det är en mysig tillställning! I nuläget är det bara jag, så det känns lite osäkert. tongue.png

 

Edit: Med 100% säkerhet inget Finland för mig.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Friendly Fire: Alla platser är slut och det ser mörkt ut för mig (jag är nr 6 i kö). Någon som har ett rum som kan tänka sig att dela med mig?

 

(Annars bokar jag på Liljeholmens Hostel 3 km från Rimforsa, men det innebär ju också andra typer av problem som t ex mat... huh.png )

Edited by carlsson
Löst!
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej!

Nu är öppet att anmäla sig för Friendly Fire i september på krigsspel.se. De flaggar för att det kanske inte blir ASL-turnering.

Hur ser det ut, kommer det att anordnas något?

Jag anmäler mig och hoppas.

 

/Gustav

Mattias kommer ej anordna någon turnering är någon villig att anordna? eller vill folk spela fritt efter eget val eller en mer strukturerad turnering?
Link to comment
Share on other sites

Mattias kommer ej anordna någon turnering är någon villig att anordna? eller vill folk spela fritt efter eget val eller en mer strukturerad turnering?

Om jag har räknat rätt blir vi 12 till att spela. Det känns som ett bra antal till en liten turnering, vilket hade passar mig bra. Eftersom jag själv saknar kunskap att dra ihop en turnering är jag ödmjuk inför att de som kan kanske inte vill. Jag spelar gärna mot så många av er som möjligt i den form det nu blir.

Link to comment
Share on other sites

Mattias kommer ej anordna någon turnering är någon villig att anordna? eller vill folk spela fritt efter eget val eller en mer strukturerad turnering?

 

Hade du något förberett till Stockholm? Isåfall kan vi ju ta av det tänker jag. Annars är det ju inte svårt att hitta bra turneringsscenarion, oavsett om det är Friendly Fire eller ej.

Man skulle kunna ta en ”Best of Friends special”, med 4x3 scenarion, som väljs fram i denna tråden. Ett tillfälle för oss spelare att plocka fram en personlig favorit? :)

 

Föreslår fyra rundor:

Fredag 17-00

Lördag 09-16

Lördag 16-00

Söndag 09-14

 

...eller så kör man fritt spel hela helgen. Vad tycker ni?

Link to comment
Share on other sites

Om vi satsar på Friends of Fire Special då, och man får föreslå kanske en hel runda?

 

Mitt förslag är runda 1 eller 3; Operation Barbarossa.

 

Har hittat 4 stycken som jag själv tycker ser intressanta ut, och tanken här är dels att de är lite längre, dels har jag inte spelat dem själv (såvitt jag minns) laugh.png :

  • FrF010 Assault on Wielki Dzial (29/6 1941)
  • FrF020 Adolf's Amateurs (1/7 1941)
  • FrF047 Cutting off a Hydra's Head (29/6 1941)
  • FrF049 One Last Mighty Hew (30/9 1941)

 

Har inte bestämt mig för vilken jag ska plocka bort av dessa, men bifogar lågupplösta versioner om någon har några önskemål.

post-1-0-67612400-1597089617_thumb.jpg

post-1-0-98323700-1597089630_thumb.jpg

post-1-0-63427100-1597089638_thumb.jpg

post-1-0-73592900-1597089649_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Håller med föregående talare. Bra format. Jag tänker att söndagens runda kunde vara en kopia på CanCon 2006 (ur Out of the Attic #2), som handlar om stridigheterna vid Montecorvino flygfält första dagen vid landstigningen vid Salerno 1943.

OA19 The Queen's Prequel
OA20 The Revenge of the Greys
OA21 Gunter Strikes Back

/asad

OA20 The Revenge of the Greys.pdf

OA21 Gunter Strikes Back.pdf

OA19 The Queen's Prequel.pdf

Link to comment
Share on other sites

4

Det går inte på en sådan liten turnering, bara om du kan ordna så att någon annan kan ställa upp i rundan som du står över i, annars är det bättre om du avbokar din anmälan.

 

Om jag var arrangör skulle vi bara ha 3 rundor istället för 4,

Men läser man ovan så har Carlsson och Berwall kommit överens om fyra rundor.

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker att Melvin får avgöra det. Det är han och Mattias som har hållt i turneringen de senaste åren, så det mest naturliga är att Melvin är TD och bestämmer. Mina förslag är just bara förslag, men vi behöver ju någon som tar ansvaret. :)

Jag hjälper naturligtvis gärna till.

 

(Personligen kör jag hellre 4 rundor än 3, men Mel får bestämma.)

Link to comment
Share on other sites

Det går inte på en sådan liten turnering, bara om du kan ordna så att någon annan kan ställa upp i rundan som du står över i, annars är det bättre om du avbokar din anmälan.

 

OK, då avbokar jag mig från ASL-turneringen. Kanske får till ett enstaka scenario istället.

Link to comment
Share on other sites

Några saker:

- Eftersom vi inte vet exakt antal som är med än, tycker jag gott att Robert kan vara med. De/de rundor som han inte är med kan jag också hoppa över så att vi därmed blir jämnt antal partier.

 

- Jag kan ta på mig att skriva ut foldrar med alla scenarion. @Melvin; Jag antar att du har en specialkopia av dina scenarion (det brukar du ha :) )? Maila mig dem i så fall.

 

- @Mel, Asad och Mattias; Maila mig era ABS:er så skriver jag in det i nämnda folder.

Link to comment
Share on other sites

Ska inte Martin, Christoffer, Daniel m.fl spela ASL? Eller avstår ni/de turneringen?

 

Själv föredrar jag tre rundor men anpassar mig i denna fråga.

 

/asad

Det har just fått info om att det blir turnering (ingen annonsering innan) de ska se om de får ledigt. Vill ha svar en månad innan, dvs nu på måndag.
Link to comment
Share on other sites

Några saker:

- Eftersom vi inte vet exakt antal som är med än, tycker jag gott att Robert kan vara med. De/de rundor som han inte är med kan jag också hoppa över så att vi därmed blir jämnt antal partier.

 

- Jag kan ta på mig att skriva ut foldrar med alla scenarion. @Melvin; Jag antar att du har en specialkopia av dina scenarion (det brukar du ha :) )? Maila mig dem i så fall.

 

- @Mel, Asad och Mattias; Maila mig era ABS:er så skriver jag in det i nämnda folder.

På måndag vet vi hur många vi blir. Har bara scenarior på papp, e-postar aldrig.

 

Håller på att ta fram en scenario lista. Trodde i min enfald att jag blev ombedd att dra ihop en turnering, Om någon vill ta den rollen, så varsågod ;)

Link to comment
Share on other sites

På måndag vet vi hur många vi blir. Har bara scenarior på papp, e-postar aldrig.

 

Håller på att ta fram en scenario lista. Trodde i min enfald att jag blev ombedd att dra ihop en turnering, Om någon vill ta den rollen, så varsågod wink.png

 

Tänkte bara hjälpa till. Men kör på för fasiken! :)

Säg till om du vill att jag ska skriva ut något.

Link to comment
Share on other sites

Grosest fuhrer alles zeit, fattar jag.

Fattar även att det är det som spelas på ASLOK.

Men det jag inte riktigt begriper är systemet. Är det gruppspel och sen utslagsturnering för gruppvinnarna?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Gr%C3%B6faz

 

Formatet på detta på ASLOk är faktiskt tämligen öppet. Vissa mini-turneringar räknas in, men det är inget krav att spela i dom. Man bara hittar en motståndare och bestämmer ett scenario fritt. Går man upp till t.ex. 2-0 så paras man oftast ihop men en annan som är 2-0. Seden 3-0, 4-0, etc. Tror vinnaren brukar gå typ 7-0, 8-0.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...