Bergwall Posted February 10, 2012 Report Posted February 10, 2012 ... dök upp i Linköping idag. Gött!!! Finns det några bra scenarion eller är det kampanj som gäller?
carlsson Posted February 10, 2012 Report Posted February 10, 2012 Gött!!! Finns det några bra scenarion eller är det kampanj som gäller? Hur menar du nu? Man köper det väl bara för att det står ASL på? Finns det någon som spelar grejerna också...?
carlsson Posted February 10, 2012 Report Posted February 10, 2012 PS. Med lite tur kommer min beställning innan ASO...
Klas Malmström Posted February 10, 2012 Author Report Posted February 10, 2012 Gött!!! Finns det några bra scenarion eller är det kampanj som gäller?Det är 17 scenarion, så något borde väl falla i smaken. Jag har inte spelat något ännu dock.
Martin Svärd Posted February 11, 2012 Report Posted February 11, 2012 Hur var brickornas kvalité? Var dom centrerade, fanns vita linjer som i VOTG eller något annat speciellt?
Peyre Posted February 11, 2012 Report Posted February 11, 2012 Hur menar du nu? Man köper det väl bara för att det står ASL på? Finns det någon som spelar grejerna också...? ASL är ju ett skitspel dessutom så vem orkar. Ps. Kom vidare till slutrekryteringen.
Olsson Posted February 11, 2012 Report Posted February 11, 2012 http://www.desperationmorale.com/worldofasl/worldofficial4.html#festungbudapest
Bergwall Posted February 11, 2012 Report Posted February 11, 2012 ASL är ju ett skitspel dessutom så vem orkar. Ps. Kom vidare till slutrekryteringen. Grattis!!! När är slutrekryteringen? Hur många går till slutrekryteringen och hur många tar dom ut?
Klas Malmström Posted February 11, 2012 Author Report Posted February 11, 2012 Hur var brickornas kvalité? Var dom centrerade, fanns vita linjer som i VOTG eller något annat speciellt?Inga vita linjer, dock var en del av dom två-färgade ungerska brickorna inte helt centrerade.
Peyre Posted February 12, 2012 Report Posted February 12, 2012 Grattis!!! När är slutrekryteringen? Hur många går till slutrekryteringen och hur många tar dom ut? 1000 till slutrekryteringen. 422 kommer in. Hoppas hoppas!
Martin Svärd Posted February 16, 2012 Report Posted February 16, 2012 Jag fick mitt ex av FB igår. Ett av arken var ocentrerat. Sen fick jag dubbla kopior av alla scenarion. I övrigt mycket nöjd.
Klas Malmström Posted February 16, 2012 Author Report Posted February 16, 2012 Jag fick mitt ex av FB igår. Ett av arken var ocentrerat. Sen fick jag dubbla kopior av alla scenarion. I övrigt mycket nöjd.Dubbla kopior är meningen att det skall vara. MMP tog det beslutet eftersom flertalet av scenariona är på > 1 sida.
Seldrim Posted February 16, 2012 Report Posted February 16, 2012 Jag fick mitt ex av FB igår. Ett av arken var ocentrerat. Sen fick jag dubbla kopior av alla scenarion. I övrigt mycket nöjd. Samma här på alla punkter. Vilket ark var ocentrerat för dig? Jag har för mig att det var tyskarna med "citronskivor" i mitt fall. De dubbla scenarie-kopiorna var med flit enligt den lilla inventorielappen.
Martin Svärd Posted February 16, 2012 Report Posted February 16, 2012 Aha, så man kan läsa SSR samtidigt som man spelar. Det var ett SS ark med 8-3-8ss, 6-5-8ss, 4-6-8ss och 4-4-7ss. /Martin
larth Posted February 20, 2012 Report Posted February 20, 2012 Har fått mitt med, ser bra. Rätt mycket överlappning på kartorna - antar att det är för några scenarios inte ska behöva 2 kartor? Flera scenarios som ser intressanta ut, speciellt scenariot för tre spelare (FB14). //Lars
Klas Malmström Posted February 20, 2012 Author Report Posted February 20, 2012 Rätt mycket överlappning på kartorna - antar att det är för några scenarios inte ska behöva 2 kartor?Kan kanske vara så att området utanför kartkanten inte är intressant och att storleken på kart-arken/hexarna är en "standard" också.
carlsson Posted March 28, 2012 Report Posted March 28, 2012 ...och idag fick Trojan Games in sin beställning! Lutar åt ett FB-parti efter vår KGP-kampanj.
Olsson Posted March 29, 2012 Report Posted March 29, 2012 Är det någon som skulle kunna vara vänlig att skicka en skann på scenario FB14 (3p scenariot). Planerar en sittning till helgen. Matts har modulen men tyvärr ingen skanner i närheten. Som motprestation hoppas jag kunna ge en AAR.Tack. lasse_0411(kanelbulle)hotmail.com
Olsson Posted March 30, 2012 Report Posted March 30, 2012 FB14Har nu läst in mig lite på scenariot, och hade en fundering. Kan inte Ungraren i slutet av scenariot "olyckligtvis råka" springa i OG framför sina andra Ungrare och på så sätt försöka samla CVP till den totala Ungerska sidan. Nu är väl upp till de andra spelarna att försöka förhindra detta (får ju t.e.x skjuta först i DFF), men visst är det teoretiskt möjligt eller är det något jag inte tänker på.
Klas Malmström Posted March 30, 2012 Author Report Posted March 30, 2012 FB14Har nu läst in mig lite på scenariot, och hade en fundering. Kan inte Ungraren i slutet av scenariot "olyckligtvis råka" springa i OG framför sina andra Ungrare och på så sätt försöka samla CVP till den totala Ungerska sidan. Nu är väl upp till de andra spelarna att försöka förhindra detta (får ju t.e.x skjuta först i DFF), men visst är det teoretiskt möjligt eller är det något jag inte tänker på.Är det inte endast CVP via Close Combat som räknas i detta scenario ?
Olsson Posted March 30, 2012 Report Posted March 30, 2012 Är det inte endast CVP via Close Combat som räknas i detta scenario ?Javisst, så är det ju, det var det jag missade. Blandade ihop VP med CVP. >=16 CC CVP leder ju dessutom också till "immediate victory". Det tillsammans med, "Prisoners (A20.) are not allowed under any circumstances", gör att man får en föraning om hur scenariot kommer att gestalta sig.
Olsson Posted April 2, 2012 Report Posted April 2, 2012 Som motprestation hoppas jag kunna ge en AAREfter en fantastiskt kul 1:a sittning av FB14, helt unik i sitt slag, har jag nu påbörjat en AAR under forumrubriken AAR.
Fk Ståhl Posted April 2, 2012 Report Posted April 2, 2012 Kan inte göra annat än hålla med: Ett väldigt roligt och underhållande scenario! Speciellt udda kändes det att slå sniper-DR med ena styrkan och verkställa det med den andra (som ungrare då).Jag ser fram emot fortsättningen.
Recommended Posts