CTABKA Posted January 17, 2023 Report Share Posted January 17, 2023 Välkommen till den nionde ASL turneringen som hålls på Rimforsa Strand Hotell vid sjön Åsunden. Adress: Fredrika Bremers Allé 2 Stora konferanssalen är bokad. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted January 17, 2023 Report Share Posted January 17, 2023 Från Borås kommer Andreas Carlsson med Trojan Games! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted January 17, 2023 Author Report Share Posted January 17, 2023 Turneringen, Fredag 19/5 till söndag 21/5 • Enkelrum 3175:- (något billigare om man delar). Incheckning kl 14:00 Tillgång till kaffe/te under hela vistelsen. Största Konferensrum (Åsunden) bokat från fredag 15:00 till söndag 15:00. Fredag Fredagsgryta serveras i matsal, därefter dessert i teköket Lördag Frukost Kaffe/te och småkaka Lunch varmrätt 3-rätters middag med kaffe/te Söndag Frukost Dagens lunch med sallad, smör, bröd, lättöl/vatten, frukt samt sötsak till kaffet AnmälanAnmälningsavgift 250 kr och som tidigare med - namn, adress, telefon. Anmälan görs ifrån din e-post till min melkerfalk@hotmail.comRegler Jag har reserverat 12 rum på Rimforsa Strand och sköter bokning, avbokning och merparten av kommunikation med hotellet. Du ansvarar själv för alla kostnader rörande din bokning. Helt kostnadsfri avbokning fem dagar före ankomst. Fyra till en dag före ankomst debiteras kostnaden för login, men inte mat. Avbokning samma dag som ankomst debiteras med 100%. Rummet är reserverat för ankomst senast kl. 18.00 då maten serveras. Räknar du med att komma senare, måste du meddela hotellet på förhand eller mig om du vet det i god tid innan. Rimforsa har ingen nattöppen reception. Om vi blir udda antal anmälningar, så kan man möjligen bli satt på reservplats, vi räknar med 8-12 deltagare, kommer avboka överflödiga rum mars månad. Vänlig hälsning Melvin Falk 0734021317, melkerfalk@hotmail.com 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peyre Posted January 18, 2023 Report Share Posted January 18, 2023 Kommer 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
atomic Posted January 29, 2023 Report Share Posted January 29, 2023 Låter intressant. Något speciellt tema denna gång? Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted January 29, 2023 Author Report Share Posted January 29, 2023 41 minutes ago, atomic said: Låter intressant. Något speciellt tema denna gång? Tänkte först på Manila 1945 tema , finns ca 16 scenarior som kan användas till en sådan turnering, men kommer inte hinna vaska fram 4 (av 16) av de bästa scenariorna och färgkarta. Det lilla jag spelat hitills har varit ok, därefter ska ca 25-30 Manila kartor kopieras upp och de 108 olika hustyperna bemästras. Kanske blir det ett Manila tema I framtiden. Nu hoppas jag på nya Normandie modulens scenarior, kartor och regler, annars blir det något annat, uppslag på förslag mottages gärna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted January 30, 2023 Report Share Posted January 30, 2023 Lite idéer: PTO är alltid kul. Tema "Fortifications" är något jag personligen gillar. Vill du köra historiska moduler var det länge sen det var något KGP-relaterat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted January 31, 2023 Report Share Posted January 31, 2023 1 hour ago, CTABKA said: Blir det möjligt att köpa Normandie modulen på kick-off i Borås om 3 helger? Jag tror inte det tyvärr. Mailade med MMP igår om detta och fick till svar att de ska skicka ut alla preorders först, sedan till återförsäljare (det är tyvärr alltid så). Med lite tur kommer den till ASO däremot... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maglica Posted January 31, 2023 Report Share Posted January 31, 2023 Mel, jag kommer nog inte att kunna vara med på din turnering i år. 😢 Skall antagligen ut o resa den veckan. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted February 3, 2023 Author Report Share Posted February 3, 2023 Tema till Rimforsa är nu bestämt, Östfront scenarior från nysläppta Journal 13 och Winter Offensive 14 kommer vara med på scenario listan. Har inte fått någon av dem ännu, plockas upp i Borås om 2 veckor. Tittade på ASL Archive och fann en handfull med intressanta scenarior. Scenario listan släpps om 3 veckor I slutet av februari. 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peyre Posted February 3, 2023 Report Share Posted February 3, 2023 (edited) Östfront är nog roligare än alla bocage-kartor i den modulen.. Väldigt homogen miljö om man ser bilderna.. Edited February 3, 2023 by Peyre 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian Lindberg Posted February 16, 2023 Report Share Posted February 16, 2023 Hej jag kan tyvärr inte heller vara med 😥 Kristihimmelfärdshelgen är oftast bokad med familjeangelägenheter och tyvärr så även i år, vilken annan helg som helst i maj hade gått bra. Jag vet att ni kommer att få en kanonhelg, Melvins arrangemang bruka vara väldigt proffsiga, väl utvalda scenarier och balanserade om det behövs, ni som varit med vet och ni som ej testat att åka rek jag starkt att pröva, ni blir inte besvikna! 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted February 17, 2023 Author Report Share Posted February 17, 2023 EAST FRONT Germany vs Russia Round 1, Friday 16:00-23:00 WO43 HELL's HEADACHE (89) 1942 July, Gremiache Round 2, Saturday 09:00-15:00 WO45 BETTER THAN NOTHING (90) 1944 October, Derecske Round 3, Saturday 16:00-23:00J202 DOWN BY THE RIVER (7, 32, 62, Overlays Wd5, Wd11) 1942 April, Demyansk Round 4, Sunday 08:00-14:00 J203 DEATH AT THE CEMENT PLANT (22, 79) 1942 September, Novorossiysk Have not played any of the scenarios yet. After checking out the information given on the ASL Archive website, about the new scenarios in J13 and WO14, these are the most likely that will be on the scenario list for the tournament. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ON TOP ASL Posted February 20, 2023 Report Share Posted February 20, 2023 Jag blir med till Rimforsa! 🙂 Ser verkligen fram mot detta, och för första gången på mkt länge är jag faktiskt också förberedd så jag vet hur/att förlora på alla de sätt! 😃 Melvin, jag ordnar allt officiellt/praktiskt under veckan, hotell, mail, etc etc…. Jag tar med mig EN, tärning. Då måste jag slå en i taget..! 😁 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted February 23, 2023 Author Report Share Posted February 23, 2023 Under spelning av scenariot WO45 Hell's Headache, tyckte vi att det kunde bli något grötigt. Uppförstort karta 89 med 30% (Red Barricades size), en karta som alla kommer få, kanske kan det även användas till andra framtida scenarior om Order of Battle är av ungefär samma densitet, pendlar mellan 60-80 brickor på kartan, mestadels runt mittsektionen runtom och i trähusen. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted February 24, 2023 Author Report Share Posted February 24, 2023 (edited) Alla kommer få en special karta (flooded Marsh/overlays/footbridge) för scenariot J202 Down By The River Edited April 13, 2023 by CTABKA 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted March 2, 2023 Author Report Share Posted March 2, 2023 (edited) uppdaterad Karta 22 & 79 för scenariot J203 Cement Plant kommer delas ut. Edited May 8, 2023 by CTABKA 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted March 13, 2023 Report Share Posted March 13, 2023 9 hours ago, CTABKA said: Hej, Jag bilar ned till hotellet redan på torsdag 18 maj kl 13:00 (incheckning sker kl 15:00) för bastu & bad. Om någon vill spela något under torsdagen och/eller fredag förmiddag, fram till 15:00 så finns jag tillgänglig. Lokal finns tillhanda. Inte helt omöjligt att jag kommer ner torsdag kväll eller tidigt på fredagen. Återkommer! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peyre Posted March 16, 2023 Report Share Posted March 16, 2023 Melvin du kan meddela att jag vill ha lunch på fredag. Kommer nog tidigt. /Peyre Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted March 30, 2023 Report Share Posted March 30, 2023 On 3/13/2023 at 7:25 PM, carlsson said: Inte helt omöjligt att jag kommer ner torsdag kväll eller tidigt på fredagen. Återkommer! Vi håller på att måla om huset den veckan, så det kan bli tajt att komma ner på torsdagen. Jag hör av mig samma dag eller dagen innan, det finns väl knappast någon risk att det är fullbelagt…? 🤔 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted March 30, 2023 Report Share Posted March 30, 2023 28 minutes ago, CTABKA said: Med den här går det fort att måla, täck noga. https://www.anti-corrosion.com/produkter/byggnadsmaleri/utrustningar/sprutor/lacksprutor/graco-ultra-hh-cordless?gclid=EAIaIQobChMIlOOw7KaD_gIVko9oCR1h8wJYEAQYAiABEgIVjvD_BwE Har tittat på dessa för målning inomhus, det kommer ju allt fler och fler sprutor för detta ändamål, som inte ska sprida så mycket runt omkring (att täcka tar ju vanligtvis mer tid än att måla typ). Hur noga behöver man vara med täckningen på denna spruta? Lite offtopic, men man kan ju måla brickor med den om inte annat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted May 3, 2023 Author Report Share Posted May 3, 2023 (edited) Gjort en sista översyn, granskning och uppdateringar av de 4 scenariorna i syfte att förbättra spelvärdet av scenariorna. Om man vill kan man komma överens om att spela orginal scenariot, kommer ha med mig dem. Om man spelar mot mig får man välja sida, men vill man spela orginalscenariot, då bjuder man på sida man vill spela. Dokument klart, scenariorna nu klara och kommer kopieras upp inom kort. Updates/clarificarions for each scenario. Balance bids. HIP/Depletion/Notes Tournament Rules You must log in, to be able to view the document. Rimforsa 2023, ASL Tournament.pdf Edited June 13, 2023 by CTABKA 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Söderberg Posted May 4, 2023 Report Share Posted May 4, 2023 Jag kör ner från Stockholm på fredag så jag är framme före 14:00. Det finns plats i min bil. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peyre Posted May 5, 2023 Report Share Posted May 5, 2023 Trist om du måste stå över. Kan man inte ragga någon? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted May 8, 2023 Author Report Share Posted May 8, 2023 (edited) Vi är 6 anmälda och bekräftade, som kommer till sammankomsten, ska bli kul. V kommer ta med oss 3 ASL set, utöver det kommer det finnas kartor till alla. Man behöver inte ta med sig något, kan ta med sig tabeller/regler/övrigt om man vill, men även det finns att tillgå om man vill låna. Andreas C, inget. Melvin F, tar med mig två ASL set-brickor/tärningar/sytråd/ 4 tärningstorn/plexiskivor/tejp/kartor till alla/Titan/ etc Ola N, inget. Christoffer P, tar med sig ett ASL set-brickor/tärningar/sytråd/ 2 tärningstorn. Magnus S, inget. Svante S, inget. Edited May 8, 2023 by CTABKA 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted May 8, 2023 Report Share Posted May 8, 2023 Jag tar inte med Trojan-butiken, endast förbeställda ordrar. SME till Mel och Peyre. Någon mer som ska ha något? Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted May 16, 2023 Author Report Share Posted May 16, 2023 Scenariorna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted May 17, 2023 Report Share Posted May 17, 2023 17 hours ago, CTABKA said: Bokat lunch åt Svante och Peyre på fredag kl 12:00-13:00. Boka åt mig också då, jag kommer redan i morgon eftermiddag! 🥳 Fixar du rum också? Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted May 17, 2023 Author Report Share Posted May 17, 2023 (edited) Weather, clear & sunny, no wind. Edited May 21, 2023 by CTABKA 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ON TOP ASL Posted May 18, 2023 Report Share Posted May 18, 2023 Jag kommer komma till kl 15 ca. Ses imorgon fredag... 🙂 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted May 19, 2023 Author Report Share Posted May 19, 2023 (edited) Andreas C (Russ) vs Mel F (Germ) - German Victory WO43 Hell’s Headache Edited May 22, 2023 by CTABKA Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted May 19, 2023 Author Report Share Posted May 19, 2023 (edited) Christoffer P (Russ) vs Magnus S (Germ) - German Victory WO43 Hell’s Headache Edited May 22, 2023 by CTABKA Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted May 19, 2023 Author Report Share Posted May 19, 2023 (edited) Svante S (Russ) vs Ola N (Germ) - Russian Victory WO43 Hell’s Headache Edited May 22, 2023 by CTABKA Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian Lindberg Posted May 20, 2023 Report Share Posted May 20, 2023 😰 Bilder från förmiddagen och kvällen eller är det för intensivt just nu? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted May 21, 2023 Author Report Share Posted May 21, 2023 2 hours ago, Christian Lindberg said: 😰 Bilder från förmiddagen och kvällen eller är det för intensivt just nu? För bra väder för att hinna med 😎 men bilder kommer på alla 12 scenarior, samt slutrapport. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post ON TOP ASL Posted May 21, 2023 Popular Post Report Share Posted May 21, 2023 Kul att vara med på rimforsa, fantastiska lokaler och faciliteter (även om inte vi utnyttjade särskilt många... 🙃). Som tur var vann jag iaf en match, så jag kan återkomma utan att känna alltför mkt skam. Mot Christoffer Peyre använde jag återigen min strategi/taktik att varje gång han utbrister "VILKEN TUR DU HAR", göra ett streck i notatblocket. Taktiken (/strategin) lönade sig och det blev faktiskt bara 2 streck denna gång. 😆 På brädet förlorade jag dessvärre när mina styrkor smälte undan på boxcars MC... (WO45 BETTER THAN NOTHING) Mot Svante blamerade jag mig, då jag glömde overstack regeln och en HIP AT-Gun som var oturligt placerad till samma hex. Jag gav segern till Svante, men vi spelade vidare och hade en väldigt kul/komisk/vansinnig upplösning av scenariot - mkt minnesvärd spelning. (WO43 HELL's HEADACHE) Andreas hade formidabla styrkor, och jag kom nästan inte framåt alls trots SS-trupper med hög moral. Den ena flanken grejade V-Conditions, men det behövdes ju att vara närvarande på 2 st flodbäddar för att vinna scenariot. (J202 DOWN BY THE RIVER) Mot Magnus fick jag förmånen att spela tysk (bjöd G2), och jag hade redan innan scenario-start bestämt mig för att gå mot de bakersta husen. Detta gjorde jag konsekvent och vårdslöst, och detta resulterade i att jag hade tyska styrkor i husen redan på Turn 3. Komiskt incident (bland många) 9-1, 3*838 squads och armored assault (StuG), gick 1 Hex, då de blev beskjutna av en halfsquad med ATR på 12 rutors avstånd, 1 blank skott. Magnus slog 3 och hela högen bröt... Hahaha ingenjörer.... 😁 (J203 DEATH AT THE CEMENT PLANT) - Vinst Tack för mig /ola 4 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted May 22, 2023 Author Report Share Posted May 22, 2023 Svante S (Russ) vs Mel F (Germ) - German Victory WO45 Better Than Nothing Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted May 22, 2023 Author Report Share Posted May 22, 2023 Andreas C (Russ) vs Magnus S (Germ) - Russian Victory WO45 Better Than Nothing Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted May 22, 2023 Author Report Share Posted May 22, 2023 Christoffer P (Russ) vs Ola N (Germ) - Russian Victory WO45 Better Than Nothing Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted May 22, 2023 Author Report Share Posted May 22, 2023 Toppen helg , trevligt sällskap och allt flöt på bra. Scenariorna var alla bra. Fungerade förvånansvärt bra på 6 personer, man spelade mot alla förutom en av deltagarna. Hann med bad 2 gånger, bastu och få en lätt solbränna. Fastar idag , proppmätt efter all go mat, nästa år får man väl fasta dagen innan. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted May 22, 2023 Author Report Share Posted May 22, 2023 Magnus S (Russ) vs Mel F (Germ) - Germ Vict J202 Down By The River Down By The River - of Jordan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted May 22, 2023 Author Report Share Posted May 22, 2023 Christoffer P (Russ) vs Svante S (Germ) - Russ Vict J202 Down By The River Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted May 22, 2023 Author Report Share Posted May 22, 2023 Andreas C (Russ) vs Ola N (Germ) - Russ Vict J202 Down By The River Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Söderberg Posted May 22, 2023 Report Share Posted May 22, 2023 (edited) Fantastisk härlig helg med trevligt sällskap och väldigt kul spel. Jag har lärt mig mycket. T.ex. underskatta aldrig ett långskott med en ATR. Även mot Elit-infanteri. Edited May 22, 2023 by M Söderberg 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peyre Posted May 22, 2023 Report Share Posted May 22, 2023 Riktigt rolig helg med höga skratt och låga tärningsslag. Man är fortfarande mätt efter all mat man proppades full med. Ser redan fram emot nästa gång! Väl ordnat Melvin. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted May 23, 2023 Author Report Share Posted May 23, 2023 Köpenhamn, mat för conscripts Borås, mat för 1st Liners Rimforsa, mat för Eliten 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted May 23, 2023 Report Share Posted May 23, 2023 Tack Melvin för ett som vanligt bra arrangemang! Mycket lyxigt med färdiga kartor, tärningar och sorterade brickor. 👌 Tack till alla motståndare också, mycket roliga partier! Mest spännande var mot @M Söderberg där jag på håret lyckades få in tillräckligt mycket ryssar i Victory Location i WO45 Better than Nothing (dessutom efter att på sedvanligt Carlsson-manér "Gör utan att tänka" ha klantat bort en Sherman-vagn). 🤠 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted May 23, 2023 Author Report Share Posted May 23, 2023 Magnus S (Russ) vs Ola N (Germ) - Germ Vict J203 Death At The Cement Plant Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted May 23, 2023 Author Report Share Posted May 23, 2023 Svante S (Russ) vs Andreas C (Germ) - Germ Vict J203 Death At The Cement Plant Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted May 23, 2023 Author Report Share Posted May 23, 2023 Mel F (Russ) vs Christoffer P (Germ) - Russ Vict J203 Death At The Cement Plant 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts