Jump to content

M Söderberg

Members
  • Posts

    10
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

M Söderberg last won the day on May 6

M Söderberg had the most liked content!

1 Follower

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

M Söderberg's Achievements

Rookie

Rookie (2/14)

  • Collaborator Rare
  • One Month Later
  • First Post Rare
  • Week One Done
  • Reacting Well Rare

Recent Badges

17

Reputation

  1. Tack alla för att jag fick vara med på min första turnering. Förhoppningsvis inte den sista. Härligt välkomnande atmosfär. Och väldigt kul att spela så mycket. Jag har lärt mig väldigt mycket. Och speciellt tack till Melvin som med mycket jobb arrangerat ett mycket bra event. 👏👏👏
  2. Jag tror du far efter detta. Dvs. Det du nämner gäller i woods/building/rubble. C5.11 ......"Furthermore, once a Gun (other than a mortar) fires from woods/building/rubble it may continue to fire during that phase from that hex only inside its current CA [EXC to all: Bounding First Firers and vehicles on the road in a woods-road hex]. If it retains a Multiple ROF, place a CA counter on the Gun (or alternately, to prevent congestion due to stacking, two hexes away from the Gun pointing to the same hexspine) to indicate its current CA for the remainder of that phase. The CA of a pinned firer fixed in the MPh would remain fixed during the DFPh."
  3. Intressant. Så du har mer på gång? Jag har länge tyckt att även om jag tycker reglerna är väldigt geniala så är de många gånger onödigt komplicerat skrivna. Att det borde gå att förenkla skrivningen. Jag har dock tänkt att det är ett stort jobb som inte går att hämta hem ekonomiskt för MMP. Dessutom har väl hela communityn vant sig vid dessa regler. [Edit] Ser nu att du skrivit om tidigare regler som A13 CAVALRY. Behöver kolla in dessa också.
  4. Jag tycker nog reglerna blir tydligare och mer lättlästa på detta sätt. När det gäller A15.431 och minska MF pga redan spenderad MF med för mycket PP så är ju det helt i linje med A4.4 tycker jag. Hittar dock ingen QA på detta. Dock är jag fundersam över sidnunmreringen. I mina tre versioner av reglerna är A15 på sid A41 och A42.
  5. Tack för svar. Nu kan vi spela vidare och jag har lärt mig lite mer. 😏 Jag får bita i det sura äpplet och inse att det är så reglerna är. Dock tycker jag fortfarande det är ologiskt. Men ingen stor grej. Jag föredrar att spela som reglerna är oavsett vad jag tycker om dem. För helheten är genialisk.
  6. Tar upp en gammal tråd. Men fokuserar mer på vad det blir för Case A DRM för MA. Det som Klas skriver står ju i ASLRB och jag tycker det är tydligt i exemplet ovan att MA får samma Case A DRM som CMG om den skjuter i samma CA. Men om MA inte skjuter i samma CA som CMG utan istället vrider tillbaka eller vrider ett steg till? Hur mycket Case A DRM får MA då? 1. Jag menar den får samma Case A DRM som CMG + det som blir för den sista vridningen. 2. Min kompis menar att den får bara får Case A DRM för den sista vridningen. Vilket då skulle vara samma som om den sköt i samma CA som CMG Det står om detta i D3.51. Men jag tycker inte det är solklart beskrivet.
  7. Nu finns PzKpfw VIB på plats.
  8. G17.3 INHERENT CREWS: In scenarios vs Japanese, U.S. Inherent AFV crews have a Morale Level of 8 and U.S. Inherent non-AFV crews have a Mo-rale Level of 7. In all other scenarios, the Morale Level of U.S. Inherent crews is 7 and 6 respectively. [EXC to all: LC Inherent crews; 12.11.]
  9. Stream-Woods är ju fortfarande Woods. Så jag kan inte se det på annat sätt än att P14 är giltig för Rout då det är Woods. Dock blir det väl Interdiction i Q14 beroende på vad det är för något under 8-1 Ledaren.
  10. A26.11 An armed vehicle in bypass of a building prevents the opponent from gaining Control of the Location/hex, but not from gaining Control of the building. Det borde väl vara svaret på frågan. Byggnaden blir Tyskägd när du avancerar in. Så tolkar jag det. /Magnus
×
×
  • Create New...