Jump to content

Morgan

Members
  • Posts

    119
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Morgan last won the day on February 6 2014

Morgan had the most liked content!

Morgan's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

3

Reputation

  1. Lyckats tappa bort scenario 137/138 Italian Brothers/Rattles of Sables från DB3. Frågat Perry på MMP, men de har inget att erbjuda, mellan raderna förstod jag dock att det är OK att få hjälp av ASL-världen i detta fall. Så om någon råkar ha en skannad version av ovanstående vore jag tacksam för en kopia. /Morgan
  2. Morgan

    Time on Target

    Sitter på en del dubbletter av tämligen sällsynta ASL-prylar vilket känns lite onödigt. Bland detta har jag delar av Time on Target 1 och delar av Time on Target 2 från Kinetic Energy. Det är regler och själva journalerna som ingår vilket inkluderar kommentarer och errata gällande scenarierna. I praktiken innebär det att ToT 1 är komplett förutom scenarier och ToT 2 är komplett förutom scenarier och counters (32 st). För den som så önskar kan jag skicka med kopior på scenarier och counters. Tänkt mig 175 SEK per styck. Tänkte ge det svenska forumet första tjing innan jag lägger ut dessa på ebay. Sen finns följande fortfarande kvar: Från Heat of Battle: Special forces 1, 6 st scenarier, enheterna som ingår sitter kvar på kartan, 175 SEK Från Lone Canuck: Wacht Am Rhein (Originalversionen): 75 SEK Leibstandarte 3: 75 SEK Leibstandarte 4: 75 SEK Grossdeutschland pack 1: 75 SEK Grossdeutschland pack 2: 75 SEK Allt från Lone Canuck fortfarande i originalförpackning Från East Side Gamers: Design Pak 8: 75 SEK, också i originalförpackning Från Critical Hit: Ivans War HASL inklusive historisk karta, Stalingrad 75 SEK Allt ovan från Critical Hit i originalförpackning Total Pacific Theatre Pack 1: 8 scenarier från CH med Pete Shelling, Steven Swann och Rich Troha som designers. 50 SEK Critical Hit magasin nr 1, scenarier CH1 till CH10, kom med 2 blanka sidor, skickar med kopior på dessa 2 sidor: 50 SEK Critical Hit magasin Vol 3, No 1: Scenarier CH51-CH63: 75 SEK Magasinen lätt begagnade, i övrigt i nyskick
  3. Senaste spelkvällen kom en sak upp som jag inte funderat på tidigare. A12.34 säger att en HIP eller concealed Gun är concealed efter en To Hit svart tärning 5 eller 6. (Finns en KEU inom 16 hexes) Men vad händer om man först lägger en opportunity fire på denna gun. Hur jag än vrider och vänder på reglerna (A7.25 och A12.12) tycks den tappa concealment innan den skjuter i AFPh. Har jag uppfattat det rätt? /Morgan
  4. Morgan

    Säljes diverse ASL

    De finns kvar. /Morgan
  5. Rensar lite bland dubletterna Från Heat of Battle: Special forces 1, 6 st scenarier, enheterna som ingår sitter kvar på kartan, 175 SEK Från Lone Canuck: Wacht Am Rhein (Originalversionen): 75 SEK Leibstandarte 1: 75 SEK (SÅLT) Leibstandarte 2: 75 SEK (SÅLT) Leibstandarte 3: 75 SEK Leibstandarte 4: 75 SEK Grossdeutschland pack 1: 75 SEK Grossdeutschland pack 2: 75 SEK Allt från Lone Canuck fortfarande i originalförpackning Från East Side Gamers: Design Pak 8: 75 SEK, också i originalförpackning Från Critical Hit: Ivans War HASL inklusive historisk karta, Stalingrad 75 SEK Hells Bridgehead version 3 HASL inklusive historisk karta, slaget vid Kursk, enheterna som ingår sitter kvar på kartan : 125 SEK (SÅLT) Major Upham battle pack 10 scenarier designer Scott Holst: 75 SEK (SÅLT) ASL News pack 1: 8 scenarier publicerade av CH från gamla ASL News, finns också under beteckningen Euro pack 1: 75 SEK (SÅLT) Allt ovan från Critical Hit i originalförpackning Total Pacific Theatre Pack 1: 8 scenarier från CH med Pete Shelling, Steven Swann och Rich Troha som designers. 50 SEK Critical Hit magasin nr 1, scenarier CH1 till CH10, kom med 2 blanka sidor, skickar med kopior på dessa 2 sidor: 50 SEK Critical Hit magasin Vol 3, No 1: Scenarier CH51-CH63: 75 SEK Avalon Hill: The General Nr 28:6 25 SEK, nej kartan som kom med errata för bl.a. ASL finns inte med (SÅLT) Nr 26:2 25 SEK (SÅLT) Nr 25:5 25 SEK (SÅLT) Allt ovan utom magasinen i nyskick, magasinen lätt begagnade Multimanpublishing: Har också ett ex av ASL Starter kit 1 som är i nyskick, enheterna som ingår sitter kvar på kartan. Detta är 10 års jubileumsutgåvan med den uppdaterade regelboken. Inte helt säker på att jag vill sälja den, men om någon verkligen är på jakt efter ett ex så kan jag tänka mig att sälja. Ge mig ett prisförslag. /Morgan
  6. Tack Klas Stämmer, står ju att EC är MUD inte att MUD (E3.6) is in effect. /Morgan
  7. Hej Specialregel 4 säger att Japanska 448 or är Assault Engineers. Samtidigt är EC Mud och enligt A24.6 har SMOKE ingen effekt om EC är Mud. Finns inga fordon i scenariot så inte heller A11.5 har någon betydelse. Vad är då poängen med att ha Assualt Engineers med i detta scenario? Assault Engineers är förvisso Elit, men det är de japanska 448orna hur som helst. /Morgan
  8. Hej Robert Jag tar dina exemplar från Sherry Enterprises. MVH Morgan
  9. Föreslår att du gör det enkelt för dig. Gå ner till min gamla tråd längre ner i nybörjarforumet. Där hittar du dels The Front in Flames (Låg som scenario W2 på MMPs hemsida 2009 och därför vågade jag ladda ner det, ligger för övrigt kvar på nätet hittade det direkt). Där finns också 4 st programmerade instruktioner hur man går från SK1 till fullt ASL via just ovanstående scenario.
  10. Om du säljer så är jag intresserad av ASLSK Expansion pack 1. 350 SEK.
  11. OK Jag lovar: Sista frågorna gällande natt: Det är NVR zero (Ingen illumination i hexen)) och en cloaked/? enhet kliver in i samma location som en fientlig concealed enhet. Cloaking/? förloras eftersom den kliver in i samma location som en fientlig enhet i enlighet med E1.31. Måste försvararen i detta läge avslöja en concealed enhet i enlighet med A12.15? Om försvarararen inte attackerar med TPBF så kan anfallaren lämna denna location enligt E1.13. Kan detta göras i MPh om det finns tillräckligt många MF för att göra så eller först i APh?
  12. Tack Klas för snabb respons.
  13. Måste stämma, inser att man bara bara tappar cloaking när man använder NAM i en illuminating hex eller kliver in i motståndarens location samt för en "effective Sniper attack". Så vid en search med en "cloaking counter" som inte är i en illuminating location så förloras inte denna? Sen är jag inte säker på att jag fattar E.1.13 ZERO NVR. Vad händer om det inte är en Concealed DEFENDER utan en HIP DEFENDER. Kan en HIP DEFENDER behålla HIP om NVR är noll och en fientlig enhet kliver in i dess "location"?
  14. Nytt nattscenario och ny situation: NVR är zero (noll hexes). En HS som är cloaked gör en search och hittar en HIP unit. Även om enheterna är ADJACENT så finns ju ingen LOS då NVR är noll. Behåller eller förlorar enheten som gjort search cloaking? /Morgan
×
×
  • Create New...