Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 04/19/2023 in all areas

  1. Vi hade en trevlig helg i Köpenhamn, och även några nya ansikten från både Sverige och Danmark. Kul! I bilen hem hade vi turneringens vinnare (Svante), 3:a (Mattias Bergwall) och 4:a (Andreas Carlsson), väldigt roligt! Grattis Svante! 🏆🎲🎲
    8 points
  2. Tack så mycket! Det var en riktig toppenhelg. Finns ingen bättre träning än "the Barrikady".
    5 points
  3. Årets turnering är redan fullbokad, men vi tar naturligtvis in reserver. Glöm inte att boka er på hemsidan!
    5 points
  4. 5 points
  5. Äntligen är vi rätt ute, från nördar till årets hetaste. Årets julklapp 2023 är BRÄDSPEL. Dags att locka in flera till ASL.
    5 points
  6. We are a team of international organizers that will bring this to life, and we are excited to get this going! All details are not settled, but the dates are. September 12–15, 2024 we will be back at StayOkay in Arnhem, Netherlands. There will be a main tournament, mini's, battlefield tour and more. If you are interested in this epic endeavour, please fill in the form here: www.arnhemasl.com 🥳
    5 points
  7. Fyra tappra själar spelade ASL idag; Jens, Tomas, Klas och jag. Tomas blev manglad av Klas och jag dajsade Jens rejält i ett stort jungelslag (Krushing Kampar) med brittiskt artillery och japanskt flyg. Mycket trevligt var det hur som helst!
    5 points
  8. Kul att vara med på rimforsa, fantastiska lokaler och faciliteter (även om inte vi utnyttjade särskilt många... 🙃). Som tur var vann jag iaf en match, så jag kan återkomma utan att känna alltför mkt skam. Mot Christoffer Peyre använde jag återigen min strategi/taktik att varje gång han utbrister "VILKEN TUR DU HAR", göra ett streck i notatblocket. Taktiken (/strategin) lönade sig och det blev faktiskt bara 2 streck denna gång. 😆 På brädet förlorade jag dessvärre när mina styrkor smälte undan på boxcars MC... (WO45 BETTER THAN NOTHING) Mot Svante blamerade jag mig, då jag glömde overstack regeln och en HIP AT-Gun som var oturligt placerad till samma hex. Jag gav segern till Svante, men vi spelade vidare och hade en väldigt kul/komisk/vansinnig upplösning av scenariot - mkt minnesvärd spelning. (WO43 HELL's HEADACHE) Andreas hade formidabla styrkor, och jag kom nästan inte framåt alls trots SS-trupper med hög moral. Den ena flanken grejade V-Conditions, men det behövdes ju att vara närvarande på 2 st flodbäddar för att vinna scenariot. (J202 DOWN BY THE RIVER) Mot Magnus fick jag förmånen att spela tysk (bjöd G2), och jag hade redan innan scenario-start bestämt mig för att gå mot de bakersta husen. Detta gjorde jag konsekvent och vårdslöst, och detta resulterade i att jag hade tyska styrkor i husen redan på Turn 3. Komiskt incident (bland många) 9-1, 3*838 squads och armored assault (StuG), gick 1 Hex, då de blev beskjutna av en halfsquad med ATR på 12 rutors avstånd, 1 blank skott. Magnus slog 3 och hela högen bröt... Hahaha ingenjörer.... 😁 (J203 DEATH AT THE CEMENT PLANT) - Vinst Tack för mig /ola
    5 points
  9. Once again 🙂 Scandinavian Open 2024 starts Wednesday 28th of February and ends Sunday the 3rd. The location is Danhostel ishøj, the same location as the last 3 years. It is located south of central Copenhagen, and is easy to get to by train from Copenagen airport, Central train station og by car. We have the option of casual and "hyggelig" gaming as a warm up Wednesday and Thursday before the 5 round Swiss style tournament starts Friday. There will be a first round option of; a long scenario starting 10.30 or a short scenario starting 13.00. We will also have the option of 1 or 2 mini tournaments Saturday and Sunday, for the players having lost one or two of the scenarios Friday. The scenario list for the main tournament will be made public no later than the 1st of December. The scenario list can be found on ASL Gamesquad, or on our homepage www.asl-so.dk At the moment we have 22 players pre-registered players for the main tournament and 8 players participating in friendly gaming during the weekend. If you want to join the fun, contact me using; hastrupleth@gmail.com All the best from Denmark Michael
    4 points
  10. Svar, ELR: 4 Om 648 squad ELR:ar blir den ersatt med två broken HS. Om en 338 ELR:ar blir den Disrupted. Om en SSR nämner att Underscored Units har en ELR på 4 (eller lägre) så hade en 648 ELR:at till en 447, och 338 blir en broken 237 HS (ej disrupted). Är regeln bra skriven? nej, dessutom ganska onödig/överbearbetad.
    4 points
  11. To expand a little bit more on what was posted on Consimworld by Peter Bartlett - Nov 28, 2023 4:58 pm (#124412 Total: 124509) Twilight of the Reich (TotR) primarily features actions at the end of WWII in Germany and adds several SS MMC types and some terrain rules (including Rail Cars) to the ASL Core Rules set. • 4 double-sided 11" x 16" ASL maps Major urban terrain Major factory terrain Large city park area in the middle of urban terrain Transition from light urban to heavier urban • 2 countersheets Counter Sheet #1 Complete SS OoB (8-3-8 AE; 8-3-8; 6-5-8; 5-4-8; 4-6-8; 4-4-7) [along with Chapter A "Late War SS" Unit Replacement rules similar to those used in the Festung Budapest HASL] Complete set of 5-3-7/2-3-7 Volksgrenadier counters [along with Chapter A rules] Counter Sheet #2 Assortment of 1/2" counters, including: US, Russian, British Assault Engineers Squads/HSs NKVD 6-2-8/3-2-8 Factory information counters Expanded Axis Minor SWs Info & Control markers to support the 3-player scenario Various leader counters including 8+1 Russian Commissars Assortment of 5/8" counters, including: Debris counters Rail Car counters Assorted AFV & Ordnance counters By adding the above counters AND their associated Chapter A & B rules, these various units/elements are now a part of the core ASL system, so future designers can write much more simplified SSRs (e.g., no more long winded SS 4-4-7 SSRs) • 17 scenarios, mostly large, urban combat The majority (15 of the 17) scenarios cover late war actions in: Berlin, 1945 (3) [including a new 3-player scenario] Budapest, 1945 (Pest side of town) (7) Heilbronn, 1945 (2) Prague, 1945 (1) Nijmegen, 1944 (1) Southern Hungary, 1945 (1) Tom Morin also contributed two new early war scenarios involving the Soviet NKVD using the new TotR NKVD counters Leningrad area, 1941 Stalingrad, 1942 Nationalities used in the module: American British Russian Bulgarian Romanian Czech Partisan V.S. KONR forces German Hungarian As an FYI, the 3-player Berlin scenario features two "opposing" Russian forces bent on being the first to capture the Anhalter Bahnhof (Railway Station). One of the Russian forces is modelled using the red-striped Chinese from the Forgotten War module. So, if you are Jonesing to see some Russian-on-Chinese Russian-on-German action, this is the place. If not, well, there's some Hetzer-on-Hetzer action in a later scenario. The scenarios are built around the philosophy of increased uncertainty on the part of the attacker, as the defender may record possessed SWs and stacked leaders, so reduced "tells" on defender strongpoints. Additionally, all scenarios allow for both the attackers and defenders to secretly purchase some combination of SWs/larger caliber Mortars/Fortifications to enhance their OoBs. As we did with the Festung Budapest module, the majority of the scenarios are combined arms on both sides, with a mix of, small, medium, and somewhat meatier scenario offerings. • 49 overlays 11 new building overlays including 4 large Factory complexes 2 Large graveyards 12 Large Rail Yard complexes, all with printed Rail Cars 18 Railroad overlays varying in length from 1-11 hexes, all with printed Rail Cars 6 Railroad overlays of varying lengths The majority of the RR/Rail Yard overlays are two-and-three tracked. • Replacement rules pages for Chapters A & B with the added rules. Chapter A German Late War SS MMC/HS German Volksgrenadier MMC/HS Russian NKVD w/8+1 Commissars Chapter B Debris Rail Cars Printed Counters Large, variable height Rowhouses The module also includes an overall SSR for Rubble Generation with Falling Debris creation via a modified Falling Rubble DR process. The module also includes: An SSR summary page 3 "Off-board" OBA displays [Note: none of the scenarios use the standard Chapter C OBA process; there is a simplified process to represent OBA in two of the scenarios] The whole module comes boxed with a great cover done by artist Steve Noon. So, hopefully for some of you, this module will meet some of your interests. For designers out there, the hope is that this new set of map/overlays/counter tools will enhance your design portfolio. Finally, I would like to publicly than the 94 individuals that devoted their valuable gaming time to help playtest this module! All the best! Bill
    4 points
  12. Scenario list for Scandinavian Open 2024 Some of the scenarios will have an ASO balance, they will be added tomorrow. The PBS (Pleva Balance System) will be added at the start of January. Scenarios mostly new and some old ones 1. round - early start J241 "It's a Battlefield" AP11 "Swamp Cats" J202 " Down by the River" 1. round - late start J207 "Unhorsed" J237 "Commando's at Kaiapit" SM8 "Without Thought of Numbers" 2. round 174 "Lagus Assault Guns" J211 "Breakthrough in the Arctic" J234 "Buckley's Chance" 3rd round AP194 "Not Fade Away" J212 "Shoulder to Shoulder" J233 "Roff Riders" 4th round J170 "Red Churchill's" J208 "Panzer Pionere" J245 "Factory Fodder" 5th round J167 "Hart Attack" J239 "Shoot or Shovel" J244 "Bowden's Wood"
    4 points
  13. SUPPORTING FIRE 2023 IS OVER The final between Melvin and Olav was a close one, playing Aussie Alamo. Olav lost some important leaders in the beginning, while his Sniper got mad and took revenge on some of Melvins units. However, in the end Olav couldn’t do as many Banzai charges as he needed (due to the missing leaders), and Mel's retreating Australians could delay the Japs long enough, just as in 1943. The final results: 1. Melvin Falk, 5 - 0 2. Olav Heie, 4 - 1 3. Ketil Høgenhaug, 4 - 1 4. Christoffer Peyre, 4 - 1 5. Thomas Harjo, 4 - 1 6. Fredrik Scheuer, 4 - 1 7. Mattias Bergwall, 3 - 2 8. Jörn Helms, 3 - 2 9. Stefan Fiedler, 3 - 2 10. Hans Bugge, 3 - 2 11. Stephen Burleigh, 3 - 2 12. Tomas Davidsson, 3 - 2 13. Timo Kärnä, 3 - 2 14. Jens Thomander, 3 - 2 15. Mikko Lukkari, 3 - 2 16. Andreas Carlsson, 3 - 1 17. Daniel Qvarfordt, 2 - 3 18. Magnus Söderberg, 2 - 3 19. Oddgeir Drevdal, 2 - 3 20. Andreas Larsson, 2 - 3 21. Sami Pelkonen, 2 - 3 22. Håkan Nilsson, 2 - 3 23. Lars Olsson, 2 - 3 24. Tuomo Lukkari, 2 - 3 25. Christian Lindberg, 2 - 3 26. Derek Ward, 2 - 3 27. Anders Olsson, 1 - 4 28. Matts Dagerhäll, 1 - 4 29. Martin Björkhem, 1 - 4 30. Flemming Scott Christensen, 1 - 4 31. Mikael Björling, 1 - 4 32. Asad Rustum, 0 - 5 Thanks to all round directors and Jens for creating some really interesting scenarios! And thanks to our sponsors; Dispatches from the Bunker, Le Franc Tireur, Lone Canuck Publishing, Battleschool and Trojan Games. 🏆
    4 points
  14. Nu finns det filer igen med errata till officiella scenarion på mmp websida: https://mmpgamers.com/asl-downloads-ezp-3 Plus en fil som beskriver dom "uppdateringar" som gjorts i scenarion som har publicerats om i nya produkter/versioner..
    4 points
  15. First, the overlay sheet with the 7 overlays have to be color-copied. Use a pair of scissors (the brand Fiskars is best). RB1 - Cut out the 3-hex overlay along the hexsides and enough to make the hexsides (and also the hedge and cliff) disappear (the hexsides of the RB map is to be used). The two westernmost vertexes are cut away, about 3mm, to make the north RB map section foldable. RB2 - Cut out the 3-hex overlay along the hexsides and enough to make the hexsides (and also most of the hedge) disappear. The hexsides of the RB map is to be used. The three westernmost vertexes are cut away, about 3mm, to make the north RB map section foldable. RB3 - Cut out building overlay hex FF16 along all its hexsides and enough to make the hexsides disappear. - Open ground overlay hex HH15 is not to be used (most part of the hex is discarded) and is cut away exactly along the words “Water Pump Gully”. - Gully overlay hex GG16 have 4 of its hexsides cut away to make these hexsides disappear. The hexside towards (non-overlay) brush hex FF15 is cut out like a regular overlay, so it attaches nicely to that brush hex. Now cut the hex into two parts (to make the RB map foldable), about 1/3 north part of the hex and about 2/3 south part of the hex, use picture as a guideline and see RB map for an assessment. RB4 - Cut out the 1-hex overlay along the hexsides and enough to make the hexsides disappear (the hexsides of the RB map is to be used). RB5 - Cut across overlay building hex Z23 just above the centerdot, this part of the overlay - Z24 and Z23 with dot - is to be glued onto the south RB map section. Cut away all hexsides to make them disappear (including most of the wall). - Wooden Rubble hex Z21 is cut away and discarded. - Cut out these 3-hexes into one overlay Z22, AA22, AA23. Cut away all hexsides to make them disappear. Cut away the two eastern-most vertexes about 4mm to make the map foldable. - Road hex CC21 is cut away and discarded. - Shellhole hex BB22 is cut away and discarded, although the word “Apothecary” can be saved if you fancy that. - Cut out these 3-hexes into one overlay BB21, CC22, CC23 (Apothecary). Cut away all hexsides to make them disappear. Cut away the western-most vertex about 3mm to make the map section foldable. RB6 - Open ground overlay hex FF11 is not to be used (most part of the hex is discarded) and is cut away exactly along the words “Pencil Gully”. Cut out the Gully overlay hex along the hexsides and enough to make the hexsides (and also the hedge) disappear. RB7 - Cut out the 2-hex overlay along the hexsides and enough to make the hexsides (and also the wall) disappear (the hexsides of the RB map is to be used). --------------------------------------------------------------------- Now, these new overlays-parts can be glued permanently onto the Red Barricades map, mostly on the north map section [EXC: Z23-24]. I strongly recommend to use rubber glue to attach the overlays onto the map. These instructions are guidelines, and you will be able to make your own conclusions how to go about it. Although perhaps more than one color copy of the overlay sheet is needed if you mess up. Good luck.
    4 points
  16. Hejsan Jag har faktiskt sålt av ett liknande paket precis när jag hjälpt Håkans fru att sälja av hans ASL-samling (Håkan gick bort i covid för några år sedan). Håkans paket var lite större än Johanber's. Av intresse har jag därför följt den här tråden och tänkte bara pitcha in mina erfarenheter nu när jag är klar (nästan). Crustavs uppskattning på totalsumma man kan få ut om man lägger ner tiden på att dela upp samlingen i lämpliga komponenter och hitta rätt köpare är en mycket bra uppskattning och väldigt nära det jag själv har sålt av grejorna för. STAVKAS uppskattning på vilken tid som krävs för att göra jobbet är också spot on och avspeglar bra den tiden som jag och Jens har lagt på det. Jens på att sortera brickor för dom dyra modulerna och jag på resten (hämta, fota, sortera, lägga upp på bgg, etcetc). För att sälja ASL-prylar online har marknadsplatsen på boardgamegeek funkat bäst för mig. BoardGameGeek | Gaming Unplugged Since 2000. BGG passar bäst för sällsynta moduler som genererar ett högt pris (ABTF, Pegasus Bridge, KGP1&2, etc). BGG har också en historik funktion där man kan se vad olika moduler har sålt för tidigare. Underlättar massor när man själv ska göra en värdering. För osorterade vanliga moduler som är in print, typ Beyond Valor, Yanks etc försök sälja ett stort kit till en gammal ASL-spelare som har sålt allt och varit utanför hobbyn några år men nu ångrat sig och nu ska tillbaka till hobbyn.
    4 points
  17. Cow in the same place as the Bull (-dozer) and Wagon.
    4 points
  18. Fantastisk härlig helg med trevligt sällskap och väldigt kul spel. Jag har lärt mig mycket. T.ex. underskatta aldrig ett långskott med en ATR. Även mot Elit-infanteri.
    4 points
  19. https://mmpgamers.com/doomed-battalions-4th-edition-p-406
    3 points
  20. Jag tror det är så här. A10.62 "A broken unit is also automatically under DM whenever a Known armed enemy unit is ADJACENT to it" Det räcker alltså inte att visa att man har en riktig unit under "?". Den måste vara Known. Dvs inte under "?".
    3 points
  21. Detta händer på MPh. "If the ATTACKER is concealed, the DEFENDER can (before he reveals any unit) force him to momentarily reveal a non-Dummy unit in that stack; if the ATTACKER cannot, his Dummy stack is removed."
    3 points
  22. Svante won, battle harden in his first Stalingrad CG before going to Copenhagen.
    3 points
  23. A19.131 What happens to a squad with underlined morale and a 5 ELR if it rolls an "Original 12" IFT DR while afflicted by Ammunition Shortage? A. It is Replaced by its two unbroken HS. [An92; An95w; An96]
    3 points
  24. ...finns nu på MMPs hemsida. https://mmpgamers.com/support/asl/ASL_HASL_Errata_Feb_2024.pdf
    3 points
  25. Jag vill tipsa om denna, relativt, nya sajt. På några få år har Neal Ulen skapat en betydande resurs med en mängd instruktionsfilmer men också filmer med replay och en hel del andra resurser. Framförallt Nybörjare har otroligt mycket att hämta här. Men även vi som spelat lite men som fortsatt jobbar på att lära sig. https://asl-players.net/
    3 points
  26. Pairingen är klar och ser ut så här: Melvin Falk Tomas Davidsson Christoffer Peyre Håkan Nilsson Mattias Bergwall Mikael Ahl Ketil Høgenhaug Asad Rustum Hans Bugge Mikael Björling Mikko Lukkari Jörn Helms Olav Heie Andreas Larsson Jens Thomander Stephen Burleigh Timo Kärnä Anders Olsson Stefan Fiedler Christian Lindberg Thomas Harjo Tuomo Lukkari Matts Dagerhäll Sami Pelkonen Fredrik Scheuer Martin Björkhem Derek Ward Daniel Qvarfordt Magnus Söderberg Flemming Scott Christensen Oddgeir Drevdal Lars Olsson Välkomna!
    3 points
  27. Hej. Nu kör alphaspel 50% på blood n jungle och into the rubble 2. Jag lyfte en ITR2 för 550 sek.
    3 points
  28. Alltid kul att läsa dessa AAR och hoppas att man själv kan gå loss på en RB kampanj någon gång igen. Tack för att du tar dig tid att skriva dom Melvin!
    3 points
  29. Ja, enhet som bröt såg ju de som sköt (även om de inte var synliga vid tillfället). Men anta att du inte hade fått effekt, då hade den skjutande enheten inte blivit av med Concealment (om inte HIP hade velat avslöja sig då).
    3 points
  30. Hittade dom - på Facebook... https://www.facebook.com/download/1976534906023391/ASL Terrain Cards v1.pdf?av=695012627&eav=Afao1Dayp08iQKRIaV9auSHvSSBRpU4VE5U9FmV980qv-sgH8i9ek6jjgxs5BO54tyk&paipv=0&hash=Acql2aZykUvrLIHBwp8&__cft__[0]=AZWeVm-uO2Q_CqiVcAhaBNYNeGOW1ii_69wqlKt2D_TLWEPYTrdObgX5mcOIC41tLWUvaXF6Lyls5nnTSTUKxiwWO3rDZP6smYGxHxmivMJISY_g-0lXBvjJWU6yboJxD8krxhD7WLt-GKOAXQMVPxFIA7Gfie4ZwPqv3N0dAQVcA6rWTvMLx0ZzIwhWqs5wEmkfQl07LlQjADYjWKB3UN1J&__tn__=H-R Exempel
    3 points
  31. Svensk repr i toppstriden runda 6
    3 points
  32. Tack Melvin för ett som vanligt bra arrangemang! Mycket lyxigt med färdiga kartor, tärningar och sorterade brickor. 👌 Tack till alla motståndare också, mycket roliga partier! Mest spännande var mot @M Söderberg där jag på håret lyckades få in tillräckligt mycket ryssar i Victory Location i WO45 Better than Nothing (dessutom efter att på sedvanligt Carlsson-manér "Gör utan att tänka" ha klantat bort en Sherman-vagn). 🤠
    3 points
  33. Köpenhamn, mat för conscripts Borås, mat för 1st Liners Rimforsa, mat för Eliten
    3 points
  34. Tournament rules, Balances and HIP/depletion/notes. Log in to be able to see the document. Rimforsa 2024, ASL Tournament.pdf
    2 points
  35. Det är en regeländring som MMP borde införa för vanliga scenarior med fabriker såsom i alla HASL (Stalingrad, Budapest, Arnhem) där alla typer av Guns får sätta upp i fabriker.
    2 points
  36. Men om tysken vinner är det för att jag fått balanser och att Mel spelat ganska snällt i flera lägen..
    2 points
  37. Om man uppdaterade Brittisk OB i scenariot med att lägga till en 457 squad, då skulle den ha ELR: 4 (samt alla Leaders) och då skulle 648/338 ha ELR: 5. se även A1.23
    2 points
  38. Vi har precis flyttat servern. Säg till om ni märker några konstigheter! God fortsättning!
    2 points
  39. Day 14, 30 Oct — German Assault, Mist, Moist, No Wind at start. German Reinforcements: OBA: Heavy Arty 150+mm with a Pre-Reg Hex, Rifle 11:Coy, SAN increase. Total German OB ELR: 3, SAN: 4 23 Leaders, 4 Guns (INF 150mm, INF 75, 2x GrW 34), 2 AFVs (2x Pz IIIH). 77.5 Sq-Eq (10 Crews, 0.5 AE, 26.5 Elite, 45.5 1st/2nd Line). 38 SWs (2 HMG, 11 MMG, 15 LMG, 6 ATR, 2 Lt MTR, 2 DC). Russian Reinforcements: OBA: Heavy Artillery 150+mm with a Pre-Reg Hex. Fortifications 40FPP: HIP & ?, Rifle 12 & 13:Coy (Reserve), T-70 Dug-In & HIP. Total Russian OB ELR: 3, SAN: 3 26 Leaders, 1 Gun (AT 45mm), 3 AFVs (3x T-70 Dug-In), 95 Sq-Eq (1 Crew, 2 AE, 31 Elite, 48 1st Line, 13.5 Conscripts), 34 SWs (1 HMG, 4 MMG, 11 LMG, 7 ATR, 6 Lt MTR, 5 DC). AFTERMATH (7 Game Turns): The German Casualties: 4 Ldr, 15 Sq-eq, 3 SWs, 1 AFV. Russian Casualties: 11 Ldr, 40 Sq-eq, 11 SWs. German OB, end of 30 Oct (SAN: 3) 19 Leaders, 4 Guns (INF 150mm, INF 75, 2x GrW 34), 1 AFVs (Pz IIIH). 62.5 Sq-Eq (7 Crews, 0.5 AE, 21.5 Elite, 35.5 1st/2nd Line, 1.5 Conscripts). 35 SWs (2 HMG, 9 MMG, 14 LMG, 6 ATR, 2 Lt MTR, 2 DC). Russian OB, end of 30 Oct (SAN: 2) 15 Leaders, 1 Gun (AT 45mm), 3 AFVs (3x T-70 Dug-In), 55 Sq-Eq (1 Crew, 1.5 AE, 12.5 Elite, 34 1st Line, 6.5 Conscripts), 23 SWs (2 MMG, 9 LMG, 5 ATR, 5 Lt MTR, 2 DC). TOTAL LOSSES 17-30 October (5+7+6+7+0+6+8+6+6+5+6+0+7+7= 76 Turns) German Casualties: 47 Ldr, 200 Sq-Eq, 86 SWs, 13 Guns, 12 AFVs (one Recall). Russian Casualties: 51 Ldr, 349 Sq-Eq, 88 SWs, 13 Guns, 15 AFVs.
    2 points
  40. Underbart! Melvins turneringar i Rimforsa brukar vara superkul! Jag och Svante Sandblom kommer!(om elbilen håller ladden ) Vad blir temat ? Mvh Christian Lindberg
    2 points
  41. The game was much closer than the score would have indicated. The good news is we get to do this all over again next year. Well played to your men. -- jim
    2 points
  42. ser ut som om det kommer två blekingebor efter 5 år igen Vad skall spelas månntro ?
    2 points
  43. Ok. "does/did" så står det. Och det har förstås en betydelse. Inte lätt detta. Verkar som detta löser mitt dilemma med att "inte se skogen för alla träd" fast på ett annat sätt än jag tänkte.
    2 points
  44. Lag Örebro tackar för en som vanligt mycket väl arrangerad turnering. Bra scenarion, trevligt sällskap och god mat. Längtar redan till november 2024. Anders, Lars, Matts
    2 points
  45. Finalen mellan Olav och Melvin var spännande in i det sista. Olav inledde med 4 boxcars (två ledare döda), men kontrade med en effektiv Sniper. Till slut stod Melvin som vinnare för Supporting Fire 2023! Grattis! Fler placeringar kommer inom kort.
    2 points
  46. 2 points
  47. Se C1.51 Rout phase så gäller inte FFMO/FFNAM when changing position within same Location. Endast om den äntrar en Wadi hex med FFE. Advance (och Infiltration/Withdrawal) likaså. MOVEMENT Phase, om den lämnar Crest status (Quasi-Location) ned i Gully Open Ground hexen smäller FFE (-1 or -2), men inte om det finns Shellhole i botten av Wadi hexen då behöver squaden inte ens Assault move om den nyttjar shellhole protection (FFNAM -1/Shellhole +1), om en AFV står nere i Wadi/Gully ger även den skydd mot FFE. MOVEMENT Phase, Squad som står i crest status av en Gully Woods i FFE kan Assault Move ned i hexen (3MF) och undvika att FFE smäller, om squad är Green/Conscript som inte kan AM ned, smäller det pga FFNAM (-2 samt airburst).
    2 points
  48. Svarar Ja på alla tre frågor. Förutom Crest Status, finns Climbing Status. Enhet kan befinna sig i någon av de 6 Climbing Vertex (at level 2 or 3) i hex 06 (se B11.4). Längs Volgas stränder i Stalingrad finns många klippor, där klättrar både tysken och ryssen ibland (se upp för Stukas).
    2 points
  49. I submitted a Perry Sez on this. There is no Interdiction. You can find it in Klas' collection.
    2 points
×
×
  • Create New...