Jump to content

Recommended Posts

• 1 month later...
  • 4 months later...
  • 2 weeks later...
Posted

Är så jäkla laddad att spela ASL igen att jag håller på att trilla av stolen.

Bara 10 dagar kvar. Ska blir så kul!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

smile.pngsmile.pngsmile.pngsmile.pngsmile.png

Posted

Ja det ska bli j*velkul! :D

Spelade två vanliga scenarion på ASL-dagen i söndags och det gav verkligen mersmak. Är ASL klassat som drog förresten? Det borde nog vara det...

• Like 1
Posted

Kl 16.01 låser vi alla dörrar och Klas kommer att stå och räcka ut tungan åt de som kommer sent och missar hela kalaset.

Kom gärna en kvart innan, och kom helst inte alltför sent, då första rundan är rätt tight. (Vi kan inte börja tidigare för vi kan inte få lokalen tidigare.)

Posted

Som jag önskar att jag kunant varit där och sett lite krig....
Men men man får väl drömma och hoppas att det blir ett FF 2014 också, då skall det vara bland det första som kommer in i kalendern.

Lycka till Allihop

Posted

Vem tog hem segern?

Som utlovat istället för FrF scenarior, Among the Ruins är nu uppställt för spelning, låt slakten påbörjas...rolleyes.gif

• Like 1
Posted

Här är alla resultaten:

http://www.friendlyfire.se/aslresults/

Tack till alla som kom.

När packet har gått i tryck så kommer ni få ett mail med en fråga om adress till vilken ni vill ha er kopia skickad.

Tack, för turneringssamordningen.

Möte alla 4 från Danmark, besegrade 3 av dem, Andreas Carlsson vann mot den jag ej lyckades besegra.

Frf 61 Make way for the King, Tyska segrar, 6-1 mot norrmännen, kanske lite balansändring bör tillämpas.

• 4 weeks later...
Posted

Tack, kul att du gillade det. Det började med att jag ville ha en text till en ny t-shirt (för FrF66 Between the Devil and the Deep Blue Sea).

De kortfattade texterna har alltid varit både rätt trista att skriva, och rätt omöjliga att få till på ett bra sätt. Redan den plats som finns på scenario-korten känns begränsande, och de kortfattade texterna måste vara mycket kortare och dessutom ska man försöka få med lite vad scenario handlar om ASL-mässigt också. Rumphugget.