CTABKA Posted August 20, 2020 Report Share Posted August 20, 2020 (edited) Välkommen till Rimforsa Strand Hotell (adress: Fredrika Bremers Alle 2 - Linköping)Pris: Helpension: Enkelrum 2 960:- (plus avgift för ASL material, 100 kr). Inkluderat i priset:Fredag - Checkar in på rummen kl 14:00. Tillgång till konferensrum från 16:00 eller tidigare.Middag: Fredagsgryta med sallad,bröd och kaffe/te - Vickning. Lördag-Frukostbuffé 07:30 - 09:30-Förmiddagskaffe/te med liten kaka-Afternoon Tea - matiga snittar, scones, kakor och bakverk serveras i salongen-två-rätters middag med kaffe/te och en liten dessert Söndag-Frukostbuffé 07:30 - 09:30-Förmiddagskaffe/te med liten kaka-Lunch (varm) på buffé med lättöl/vatten och kaffe/te-Eftermiddagsfikakonferensrum fram till 16:00 Edited August 23, 2020 by CTABKA Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bergwall Posted August 20, 2020 Report Share Posted August 20, 2020 Behöver en gubbe till alltså!Robert?Klas? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ago Posted August 21, 2020 Report Share Posted August 21, 2020 Jag kan "offra" mig, om platsen fortfarande är ledig. Hur gör jag i så fall för att anmäla mig? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ago Posted August 21, 2020 Report Share Posted August 21, 2020 Vilken e-post har Mikael Rydfalk, hittade inte den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted August 21, 2020 Report Share Posted August 21, 2020 Vilken e-post har Mikael Rydfalk, hittade inte den. mikael_rydfalk@hotmail.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
ago Posted August 22, 2020 Report Share Posted August 22, 2020 Då är jag anmäld, ska bli kul att träffa er alla. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
atomic Posted August 23, 2020 Report Share Posted August 23, 2020 Hej! Några frågor om ovanstående uppdateringar: FrF64: Jag tolkar ändringen som att antalet 1S foxholes ska vara 1. Stämmer det? FrF55 ska uppdateras enligt ovan men det står inte hur. Har du den informationen Mel? /asad Link to comment Share on other sites More sharing options...
atomic Posted August 25, 2020 Report Share Posted August 25, 2020 Någon som har SP79 att dela? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted August 26, 2020 Report Share Posted August 26, 2020 Enjoy SP79.pdf 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peyre Posted August 31, 2020 Report Share Posted August 31, 2020 Bra ordnat! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted September 4, 2020 Report Share Posted September 4, 2020 Bra jobbat Mel, toppen att du kunde ta tag i detta! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bergwall Posted September 5, 2020 Report Share Posted September 5, 2020 VC på frf56 ser konstiga ut. Hänvisar till bräda 85 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bergwall Posted September 5, 2020 Report Share Posted September 5, 2020 Ska det stå FRFA F4/E5? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bergwall Posted September 5, 2020 Report Share Posted September 5, 2020 Bräda 85 ska bytas till frfa i setup instruktionerna också. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted September 5, 2020 Author Report Share Posted September 5, 2020 (edited) Friday, round 1, kl 16:00-00:00J1 URBAN GUERILLAS 1945 AprilSP79 THE MIUS TRAP 1943 JulyFrF99 BOY SOLDIERS 1945 February Saturday, round 2, kl 09:00-19:00G1 TIMOSHENKO`S ATTACK 1941 July Updated http://forum.aslswed...3743#entry26746FrF64 NO TIME TO BLEED 1943 NovemberFrF56 SALUTING A GENERAL 1942 September Saturday, round 3, kl 21:00-00:00 ASL129 SLAMMING OF THE DOOR 1941 AugustBoF4 ABOUT HIS SHADOWY SIDES 1941 JuneBoF5 ADOLF`S AMATEURS 1941 JulySunday, continue of round 3, 09:00-14:15 Sunday 14:15-14:30 Good bye Document: Tournament rules, HIP/depletion/notes, ABS:FrF 2020 September Tournament.pdf Edited September 11, 2020 by CTABKA Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted September 5, 2020 Author Report Share Posted September 5, 2020 Kopierat några scenarior, de är nu krispiga än blå-kopiorna, finner du något oklart säg gärna till. Scenario-PaK:en kopieras och buntas ihop nästa vecka. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crustav Posted September 8, 2020 Report Share Posted September 8, 2020 Tack Melvin!Hur fint fixat som helst. Nu är jag extremt taggad. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted September 12, 2020 Author Report Share Posted September 12, 2020 Tolv deltagare anmälda. 1. G Lidemyr2. C Lindgren3. A Rustum4. M Bergwall5. M Falk6. S Sandblom7. A Carlsson8. M Dagerhäll9. M Yngerskog10. A Olsson11. C Peyre12. O Nygårds http://www.krigsspel.se/forum/index.php?topic=4733.0 Hotellet fullbokat. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bergwall Posted September 12, 2020 Report Share Posted September 12, 2020 Ola enters the building!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted September 18, 2020 Report Share Posted September 18, 2020 Hej gänget! Jag måste tyvärr boka av min närvaro nästa helg. Problem att hitta barnvaktslösning i kombo med att frugan är på utbildning hela helgen. Har du förhandsbeställt saker av Trojan Games så kan du maila mig så löser vi något bra! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bergwall Posted September 18, 2020 Report Share Posted September 18, 2020 Tråkigt men rätt att prioritera familjen. Kan sladda förbi i Borås och plocka upp om något behöver till Rimforsa! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peyre Posted September 23, 2020 Report Share Posted September 23, 2020 Om vi blir ojämnt antal spelare kan ju jag lira med Maglica eller liknande? Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted September 23, 2020 Author Report Share Posted September 23, 2020 Om vi blir ojämnt antal spelare kan ju jag lira med Maglica eller liknande? Har redan frågat när vi var ojämnt antal, Robert har bokat upp sig på annat. Ola avbokade och nu är vi jämna par. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted September 24, 2020 Author Report Share Posted September 24, 2020 Ser du någon i salen på lördag som ser spelsugen ut, så är det Stef som kommer förbi under dagen för att beskåda våran ASL turnering, välkommen. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
atomic Posted September 25, 2020 Report Share Posted September 25, 2020 Det här är ju för djävligt... I morse när jag vaknade hade jag hosta med förkylning och huvudvärk. Jag tror att det är direkt olämpligt att jag kommer.... Det känns så förbaskat tråkigt. När jag för en gångs skull var någorlunda förberedd och skulle spela skiten ur er alla. /asad Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crustav Posted September 25, 2020 Report Share Posted September 25, 2020 Mycket tråkigt Asad. Krya på dig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bergwall Posted September 25, 2020 Report Share Posted September 25, 2020 Men wtf vi behöver ersättare!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted September 25, 2020 Report Share Posted September 25, 2020 Uppdatera gärna tråden med lite foton och grejer. Jag är spelsugen som f------n.... Nu tar jag desssutom första ölen efter 6 vita veckor! Ha det bra grabbar! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fiedler Posted September 25, 2020 Report Share Posted September 25, 2020 Word. Foton och AAR hade suttit fint om ni nu inte kan fixa livesändning Skulle herr Carlsson månne vara sugen på lite pbem VASL kanske? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted September 25, 2020 Report Share Posted September 25, 2020 Word. Foton och AAR hade suttit fint om ni nu inte kan fixa livesändning Skulle herr Carlsson månne vara sugen på lite pbem VASL kanske? Hade jag varit, men nu är jag fullbokad med dottern hela helgen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted September 26, 2020 Author Report Share Posted September 26, 2020 J1 Urban Guerillas Sandblom (G. vict) vs Dagerhäll ®. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted September 26, 2020 Author Report Share Posted September 26, 2020 J1 Urban Guerillas Bergwall (G. vict) vs Lidemyr ®. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted September 26, 2020 Author Report Share Posted September 26, 2020 SP79 The Mius Trap (inget foto) Peyre (G. vict) vs Olsson ®. FrF99 Boy Soldiers (inget foto) Yngerskog (R vict) vs Lindgren (G). 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted September 26, 2020 Author Report Share Posted September 26, 2020 FrF64 No Time To Bleed Dagerhäll (Germ vict) vs Olsson ®. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fiedler Posted September 27, 2020 Report Share Posted September 27, 2020 Tack, trevlig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stef Posted September 27, 2020 Report Share Posted September 27, 2020 Ser du någon i salen på lördag som ser spelsugen ut, så är det Stef som kommer förbi under dagen för att beskåda våran ASL turnering, välkommen. Stor tack för ert varmt välkomnande, det var riktigt kul att träffa er alla ! Nästa gång får jag vara "tournament fodder"... 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted September 27, 2020 Author Report Share Posted September 27, 2020 Gratulationer till Sandblom för en segersvit på 3 raka segrar. Först som försvarare i Urban Guerillas och nekade ryssen broövergångarna, därefter som försvarare i Timoshenko's Attack som höll linjen med nöd och näppe. Slutligen, About His Shadowy Sides, återigen som försvarare och tyska ad-hoc försvaret kollapsade och gav tapp på byn, men motanföll med ny tropp och pansar för att sätta stopp på det ryska genombrottet, i rapp takt, huvudstupa rakt mot ryssarna som nu lagt sig i försvarställningar i byn, men drevs ut ur flera hus eller eliminerades. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bergwall Posted September 27, 2020 Report Share Posted September 27, 2020 Tack till Melvin för ett bra arr och grattis till segern Svante! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crustav Posted September 27, 2020 Report Share Posted September 27, 2020 Tack Melvin för turneringen. Tack Mats, Christian och Mattias för kul partier. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peyre Posted September 28, 2020 Report Share Posted September 28, 2020 Grattis till gossen som gick och vann:-) Välförtjänt Svante! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted September 30, 2020 Author Report Share Posted September 30, 2020 G1 Timoshenko's Attack Sandblom (Germ vict) vs Yngerskog ®. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted October 3, 2020 Author Report Share Posted October 3, 2020 FrF64 No Time To Bleed Dagerhäll (Germ vict) vs Olsson ®. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted October 3, 2020 Author Report Share Posted October 3, 2020 FrF56 Saluting A General Bergwall (Russ vict) vs Peyre (G). Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted October 3, 2020 Author Report Share Posted October 3, 2020 FrF56 Saluting A General Lidemyr (Germ vict) vs Lindberg ®. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted October 17, 2021 Author Report Share Posted October 17, 2021 Resultat http://asl-ratings.org/web/pages/tableGameResultsforTournament.php?tournamentid=FRF_20 Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted August 18, 2022 Author Report Share Posted August 18, 2022 G1 TIMOSHENKO`S ATTACK Updated version of Scenario G1 - New: Victory Conditions: The Russians win immediately upon exiting > 13 VP off the north edge of any one mapboard [EXC: prisoners do not count]. - New text on the Turn Record Chart: The Germans set up first___The Russians moves first - New German set up text: set up concealed on hexrows Q-FF (see SSR 3): {SAN: 0} - Delete the following from the German OB: Two LMG and one MMG. - New Russian set up text: The Russian groups are allocated by the Russian player with one group per board and set up concealed on hexrow B and AFVs in Motion (see SSR 6): {SAN: 0} - Replace the following Leaders in the Russian OB: Group 1: Replace the 8-1 Leader with a 10-0 Commissar. Group 3: Replace the 8-0 Leader with a 9-0 Commissar. - Replace the SPECIAL RULE section (11 SSR) with the following: SPECIAL RULE: 1. EC are Moderate, with no wind at start. On board 22 the two Multi-Story Buildings (A23.23) are treated as single-story buildings and hex CC7 contains no building depiction, the two hexsides CC6-CC7, BB6-CC7 can be bypassed [EXC: not by a Vehicle]. Kindling is NA. 2. Although all three boards are placed side by side, they represent three separate attack lanes. Play is simultaneous on all three boards, but no fire, movement or LOS is allowed between them, leave a slight space between the mapboards. 3. The German OB is secretly divided into four groups, after any deployment (A2.9). Three groups must set up on the mapboards (one group to each board). The fourth group must contain at least 6 squad-equivalents, 3 Leaders and 3 SWs. The fourth group is the reserve and portions, or all of it may be called into play as reinforcements on any board(s) after a one-turn delay (i.e., if called upon in the German RPh of Turn 1, they would arrive during the German Turn 2). 4. German reinforcements are called upon at the end of a German RPh and declare on which mapboard each force intend to enter the next turn along the north edge, place each called upon force concealed in one stack and adjacent to its board, but the force do its set up offboard next RPh when it may enter. Reinforcement groups may be as few or as many as desired, and comprise any portion of the remaining reserve. But, for each board and each turn that reinforcements enter, there must be at least one leader with the group. 5. The German radio represents a module of 105+mm artillery. The Kfz 1 vehicle is removed from play if it has neither Passengers nor a Gun in Tow. 6. The Russian radio represent a module of 80+mm Btln MTR. No Russian Leader can be exchanged for a Commissar. 7. When attempting Battery Access for an OBA Module and no more than one black and/or red chit(s) have been permanently removed from the Draw Pile and the second permanently-removed red chit is drawn, return it to the Draw Pile instead, and that ends the Observer’s OBA actions for that Player Turn (i.e., the second red chit can only be removed from the Draw Pile if at least two black chits have been permanently removed from the Draw Pile for that OBA Module). An Original Contact/Maintenance DR of 12 does not cause the breakdown of a Radio, although an Original DR of 12 does cause the loss of Radio Contact. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted August 18, 2022 Author Report Share Posted August 18, 2022 Friendly Fire Tournament 2020, 25th-27th September (12 scenarios played). Winner – Svante Sandblom. Round 1, “J1", URBAN GUERILLAS, German Victory, Mattias Bergwall, Gustav Lidemyr, Russian. Round 1, “J1", URBAN GUERILLAS, German Victory, Svante Sandblom, Matts Dagerhäll, Russian. Round 1, “SP79", THE MIUS TRAP, German Victory, Christoffer Peyre, Anders Olsson, Russian. Round 1, “FrF99", BOY SOLDIERS, Russian Victory, Martin Yngerskog, Christian Lindberg, German. Round 2, “G1", TIMOSHENKO'S ATTACK, German Victory, Svante Sandblom, Martin Yngerskog, Russian. Round 2, “FrF56", SALUTING A GENERAL, German Victory, Gustav Lidemyr, Christian Lindberg, Russian. Round 2, “FrF56", SALUTING A GENERAL, Russian Victory, Mattias Bergwall, Christoffer Peyre, German. Round 2, “FrF64", NO TIME TO BLEED, German Victory, Matts Dagerhäll, Anders Olsson, Russian. Round 3, “BoF4", ABOUT HIS SHADOWY SIDES, German Victory, Svante Sandblom, Mattias Bergwall, Russian. Round 3, “BoF4", ABOUT HIS SHADOWY SIDES, German Victory, Christoffer Peyre, Martin Yngerskog, Russian. Round 3, “BoF5", ADOLF'S AMATEURS, Russian Victory, Matts Dagerhäll, Gustav Lidemyr, German. Round 3, “BoF5", ADOLF'S AMATEURS, German Victory, Christian Lindberg, Anders Olsson, Russian Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts