carlsson Posted November 27, 2018 Report Share Posted November 27, 2018 Då var det snart dags för 2019 års första ASL-event; ASL-Kickoff i Borås den 18-20 Januari! För mer info och anmälan, se http://aslsweden.com/asl-kickoff.html Välkommen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin08 Posted November 27, 2018 Report Share Posted November 27, 2018 Perfekt!Jag kommer ned. Köper ett Raaco kit av dig om jag kan hämta det där. 4 lådor med hållare. Vill ni att man söker och ordnar motståndare innan så kör jag en blänkare här. "Hej!Söker motstånd i Borås i mitten på januari" Annars så möter jag gärna upp i sthlm om ngn vill. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
atomic Posted November 27, 2018 Report Share Posted November 27, 2018 Ah! Det hade varit roligt. Jag får tyvärr avstå till förmån för ett 50-års kalas. /asad Link to comment Share on other sites More sharing options...
mydaum Posted November 29, 2018 Report Share Posted November 29, 2018 Jag är ganska säker på att jag kan, jag hoppas på att få med en kollega också 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
B-E Karlsson Posted November 29, 2018 Report Share Posted November 29, 2018 Ska försöka att komma. Ligger i skarpa förhandlingar just nu. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
B-E Karlsson Posted December 13, 2018 Report Share Posted December 13, 2018 Jag kommer ner. Kanske sent på fredagen. Gissar att jag åker runt 13:00 på fredagen. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted December 14, 2018 Author Report Share Posted December 14, 2018 Glöm inte anmäla er på http://aslsweden.com/asl-kickoff.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlcarlsen Posted December 14, 2018 Report Share Posted December 14, 2018 Jag kommer, Fredag till Söndag. Jag ser två möjligheter för mig själv denna weekend: 1) spela 4-5 olika WWII scenarier ELLER 2) lära Korea (som inte kan spelas på VASL ännu) genom att spela 3-4 koreanska scenarier. Om du inte har spelat några, eller enbart få Korea-scenarier, har du lust att använda den förlängda helgen till att spela Korea med mig? HälsningarMagnus Rimvallmagnusrimvall@hotmail.com 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted December 14, 2018 Author Report Share Posted December 14, 2018 Jag kommer, Fredag till Söndag. Jag ser två möjligheter för mig själv denna weekend: 1) spela 4-5 olika WWII scenarier ELLER 2) lära Korea (som inte kan spelas på VASL ännu) genom att spela 3-4 koreanska scenarier. Om du inte har spelat några, eller enbart få Korea-scenarier, har du lust att använda den förlängda helgen till att spela Korea med mig? Ska väl förtydligas att denna frågan gäller till samtliga deltagare (om det nu inte framgick). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerry Posted January 4, 2019 Report Share Posted January 4, 2019 Ser ut att bli 2 pers från Asarum/Bräkne-Hoby (beroende på jobbsituation kan det bli sent fredag)Definitivt besked under hegen som kommer 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerry Posted January 5, 2019 Report Share Posted January 5, 2019 Jepp vi blir 2 som kommer.... ÄNTLIGEN..... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted January 5, 2019 Author Report Share Posted January 5, 2019 God fortsättning allihopa! Om två helger kör vi årets första ASL-event i form av ASL-Kickoff i Borås! Vi är än så länge 17 följande deltagare; • Martin Björkhem• Björn-Erik Karlsson• Andreas Carlsson• Lars-Robert Gregorson• Tomas Vestelind• Magnus Rimvall• Tomas Davidsson• Anders Land• Anders Olsson• Svante Sandblom• Mikael Strand• Jerry Adamsson• Niclas Pihl• Fredrik Ewers• Mattias Bergwall• Jenni Swadding• Mattias Kusthed Om du har för avsikt att komma men inte ser ditt namn ovan, gå gärna in och anmäl dig så att vi kan bunkra upp med ärtsoppa och punsch så det räcker till alla! För anmälan och mer info, se här: http://aslsweden.com/asl-kickoff.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
B-E Karlsson Posted January 13, 2019 Report Share Posted January 13, 2019 Undrar om det finns någon som är sugen på att spela något kort CG spel eller längre scenario? Jagkan tänka mig att ddt finns intressanta saker både i Ny Hatten in Flames och i Festung Budapest. Jag är öppen för alla förslag. Jag kommer runt 1730 tiden på fredag och måste åka 1500 på söndag. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerry Posted January 13, 2019 Report Share Posted January 13, 2019 vi är 4 som skall dedikera helgen till ett monsterscenario.... finns nog plats för en femte...... Om du blir allena.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerry Posted January 15, 2019 Report Share Posted January 15, 2019 Hur många soffor finns det att natta sig på ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted January 16, 2019 Author Report Share Posted January 16, 2019 Hur många soffor finns det att natta sig på ?? Två stycken såvitt jag vet. Det finns två tältsängar också.Säg till mig om man vill hogga någon av dessa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerry Posted January 16, 2019 Report Share Posted January 16, 2019 JAAAAAA jag vill ha en soffa (är 2 meter så tältsäng brukar vara värre) min kollega tar säng med sig , dock måste jag ta buss del av sträckan så endast täcke o kudde på bussen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted January 16, 2019 Author Report Share Posted January 16, 2019 Okej, jag reserverar den långa soffan åt dig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mydaum Posted January 16, 2019 Report Share Posted January 16, 2019 Jag tar gärna en tältsäng 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ago Posted January 16, 2019 Report Share Posted January 16, 2019 Hallå, jag kommer endast att vara med på lördag och har inte bestämt någon att spela med, så finns det någon mera singel så hör gärna av er. Har inga önskemål spelar det som erbjuds. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin08 Posted January 17, 2019 Report Share Posted January 17, 2019 Undrar om det finns någon som är sugen på att spela något kort CG spel eller längre scenario? Jagkan tänka mig att ddt finns intressanta saker både i Ny Hatten in Flames och i Festung Budapest. Jag är öppen för alla förslag. Jag kommer runt 1730 tiden på fredag och måste åka 1500 på söndag. Tja! Kör gärna igenom Hatten in Flames med dig. Är hyfsat ny. Ok? Kommer ned fredag e.m. hem söndag e.m. Andreas! Kommer in en beställning på Hatten under dagen. Hugger en bit av soffan om det finns ledigt fortfarande. M 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ON TOP ASL Posted January 17, 2019 Report Share Posted January 17, 2019 HejEr favoritdalmas blir med på turneringen (ursäkta sen anmälan, jag köper egen ärtsoppa om det blir strul)!Ska bli kul att spela ASL igen... vi ses :-)/ola 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bergwall Posted January 17, 2019 Report Share Posted January 17, 2019 Jag tar gärna en tältsäng också. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bergwall Posted January 17, 2019 Report Share Posted January 17, 2019 Verkar bli en kickoff som I fornstora dar detta!!Knäcker vi 20-strecket? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerry Posted January 17, 2019 Report Share Posted January 17, 2019 davai.... bataliona strelkovya avgår torget Olofström senast 13:00 imorron fredag 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted January 17, 2019 Author Report Share Posted January 17, 2019 Verkar bli en kickoff som I fornstora dar detta!!Knäcker vi 20-strecket?Om nån tar med sig en kompis så landar vi på 20. Just nu är vi 19! Vi har varit 24 och 21 tidigare, men det var några år sen. Superkul! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brain Posted January 17, 2019 Report Share Posted January 17, 2019 HejEr favoritdalmas blir med på turneringen (ursäkta sen anmälan, jag köper egen ärtsoppa om det blir strul)!Ska bli kul att spela ASL igen... vi ses :-)Hittade ett scenario vi skulle kunna spela http://www.aslscenarioarchive.com/scenario.php?id=56951 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerry Posted January 20, 2019 Report Share Posted January 20, 2019 (edited) Tack tack tack ..... oerhört gemytligt spelmöte ... et varmt välkomnande o fin service med mat ...Nu är det snart läggdags....inte spelat så här länge på nätterna sedan man var 25 Lärde mig som vanligt en del nytt Hoppas det inte dröjer fem år till innan man kommer iväg Edited January 20, 2019 by Jerry Link to comment Share on other sites More sharing options...
ago Posted January 21, 2019 Report Share Posted January 21, 2019 Tack för ett, som vanligt, trevligt arrangemang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin08 Posted January 21, 2019 Report Share Posted January 21, 2019 Mycket trevligt och bra uppstyrt. Kul att hälsa på lite folk. Spelade 3 partier.BV - In sight of the Volga. Mötte ngn Mattias. Spelade Tysk anfallare. Där jag hade en HMG med 10-2 leader som sköt sönder allt och alla. FrF - Wiener Waltzer. Jag var rysk försvarare. Mötte Svante, där det var ett tärningsslag hit eller dit vem som skulle vinna, och lotten föll på mig. HF - Black day in Hatten. Spelade Tysk försvarare. Mötte Landvetter Andreas. Jag missade Försvaret och sköt sönder min kanon andra skottet. - En stabil seger för jänkarna, dvs Andreas. Väl mött igen. M Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerry Posted January 21, 2019 Report Share Posted January 21, 2019 Mycket trevligt och bra uppstyrt. Kul att hälsa på lite folk. Spelade 3 partier.BV - In sight of the Volga. Mötte ngn Mattias. Spelade Tysk anfallare. Där jag hade en HMG med 10-2 leader som sköt sönder allt och alla. FrF - Wiener Waltzer. Jag var rysk försvarare. Mötte Svante, där det var ett tärningsslag hit eller dit vem som skulle vinna, och lotten föll på mig. HF - Black day in Hatten. Spelade Tysk försvarare. Mötte Landvetter Andreas. Jag missade Försvaret och sköt sönder min kanon andra skottet. - En stabil seger för jänkarna, dvs Andreas. Väl mött igen. MHur gick det i "in sight of the volga" ?Hann ni färdigt ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted January 21, 2019 Author Report Share Posted January 21, 2019 Tack allihopa för en supertrevlig helg! Något för lite sömn, men det kompenserades av trevliga deltagare. Extra kul att få spela giganto-slaget "Storming Tauroggen" med Jerry och Niclas från Karlshamn. Hoppas vi ses på Supporting Fire i höst! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin08 Posted January 21, 2019 Report Share Posted January 21, 2019 Hur gick det i "in sight of the volga" ?Hann ni färdigt ?Min HMG rensade bort allting den fick syn på. Därefter var det bara att knata in. Vi spelade inte klart, dock fanns det bara en bruten halfsquad på fabrikstaket kvar med 2-3 turns kvar att spela. Tysken hade knappt tappat ngnting. En klar vinst för tysken. Dåligt scenario val av mig, men jag lär mig.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mydaum Posted January 21, 2019 Report Share Posted January 21, 2019 Tack för ett trevligt arrangemang! Hoppas att vi ses snart igen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerry Posted January 22, 2019 Report Share Posted January 22, 2019 Min HMG rensade bort allting den fick syn på.Därefter var det bara att knata in.Vi spelade inte klart, dock fanns det bara en bruten halfsquad på fabrikstaket kvar med 2-3 turns kvar att spela.Tysken hade knappt tappat ngnting.En klar vinst för tysken.Dåligt scenario val av mig, men jag lär mig.. Jo.... detta har jag för mig är rejält pro-ryskt , men det beror ju på om ryssen får in förstärkningar eller inte.Har spelat detta massor av gånger, riktigt kul men lite för obalanserat..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ON TOP ASL Posted February 14, 2019 Report Share Posted February 14, 2019 Trevligt som tusan... (som vanligt) Dessutom speltest av mitt egendesignade game - CIVIL WAR 2150 (gick förvånansvärt bra). Som sagt trevligt som tusan..... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts