carlsson Posted November 27, 2013 Report Share Posted November 27, 2013 Traditionsenligt inleder vi det nya året med en ASL-Kickoff. Helgen 17-19:e Januari träffas vi och spelar ASL tills vi tröttnar. På lördagen serveras det som brukligt ärtsoppa och punsch. För mer info och anmälan, se här: http://www.aslsweden.com/asl-kickoff.html Välkomna! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted December 2, 2013 Author Report Share Posted December 2, 2013 Jag dras lite mellan att spela ASO-scenarion, eller något riktigt stort (Börjar fredag fm och kör till söndag em). Jag är nog öppen för t ex The Last Bid om någon annan är sugen?Ev en minikampanj från någon Journal el motsvarande? Nån som är på? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnusnod Posted December 4, 2013 Report Share Posted December 4, 2013 Fantastiskt med dessa arrangemang och med er som orkar plöja ner allt arbete i dem. Utan någon djupare erfarenhet annan än min egen vågar jag gissa att det sociala nätverket kring ASL är en av, om inte den viktigaste faktorn när det gäller att få in nytt blod i hobbyn. Starter kitsen gör sitt men som ny spelare kan man, efter att initialt ha drunknat även i de reglerna, känna sig nöjd över att behärska dem och därför helt missa vad det kompletta systemet har att erbjuda. Hade det inte varit för den senaste kick-offen hade jag antagligen fortfarande harvat ASLSK#1 utan vare sig framtidstro eller ambitioner gällandes det fulla regelsystemet. Så kudos till er arrangörer, jag bockar och bugar! ...och för att inte bli helt OT, vi ses på kick-offen 2014 (i alla fall på lördagen). Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted December 5, 2013 Author Report Share Posted December 5, 2013 Tack för de värmande orden Magnus! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bergwall Posted December 5, 2013 Report Share Posted December 5, 2013 Vi räknar med dig fredag-söndag Magnus!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerry Posted December 10, 2013 Report Share Posted December 10, 2013 Ja varför inte ett last bid.En annan kul grej skulle vara att köra första dagen på barrikad-kampanjen (om inget annat så skulle man kanske kunna fatta hur man ritar av perimetern efter dagens slut. ) Skall försöka göra mig synlig i Borås 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted December 12, 2013 Author Report Share Posted December 12, 2013 Jag är med på The Last Bid om du kommer Jerry. Perimetern kan vi ju prata ändå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerry Posted December 14, 2013 Report Share Posted December 14, 2013 Vet ännu inte hur det blir , men när jag vet exakt så är jag med på ett "last bid" absolut.Hoppas ni kan sortera ut "setupen" så vi kommer igång lite smidigt. Anänder runt lunchtid om den nya jvgslinjen Karlskrona-Göteborg öppnar o tågen går dom dom skall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerry Posted December 14, 2013 Report Share Posted December 14, 2013 Kan man begära hämtning vid stationen ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted December 15, 2013 Author Report Share Posted December 15, 2013 Inga problem med hämtning. Meddela mig bara klockslag så löser vi det. Jag siktar in mig på en Last Bid då, och förbereder allt! Beroende på tid kan jag sätta upp försvar så sparar vi nån timma där. Kul! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerry Posted December 15, 2013 Report Share Posted December 15, 2013 he he he... ja jag skall se till så att detta blir av.......kulKör du försvar så kollar jag på anfall............men blir vi flera ?Skulle nog få upp spelhastigheten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bergwall Posted December 15, 2013 Report Share Posted December 15, 2013 Vill minnas att jag läst någonstans att Mel hade rekommendationer på balans för the last bid som var i storleksordningen ryssen får battlehardna 10 squads.Hittar inte inte tråden nu. Mel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted December 16, 2013 Author Report Share Posted December 16, 2013 he he he... ja jag skall se till så att detta blir av.......kulKör du försvar så kollar jag på anfall............men blir vi flera ?Skulle nog få upp spelhastigheten. Jag tänkte mig iofs bara en spelare per sida. Går bara fortare om båda sidorna är samstämmiga och *inte diskuterar varenda j*a drag* (ja, det är en hint till mina motspelare i FB). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klas Malmström Posted December 16, 2013 Report Share Posted December 16, 2013 Jag tänkte mig iofs bara en spelare per sida. Går bara fortare om båda sidorna är samstämmiga och *inte diskuterar varenda j*a drag* (ja, det är en hint till mina motspelare i FB). När vi (jag, Robert, Bergwall, Hinz) spelar i lag så har vi restriktioner - man får endast "samordna" sig mellan varje Turn - inte under spelets gång. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerry Posted December 16, 2013 Report Share Posted December 16, 2013 Vi har EXAKT samma uppfattning VARENDA djä..a skjutning skall diskuteras.o likadant har vi diskuterat din , klas, idé, skulle tro den fungerar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerry Posted December 16, 2013 Report Share Posted December 16, 2013 Ok Carlsson , vi kör på tu man hand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted December 16, 2013 Author Report Share Posted December 16, 2013 Topp! Angående två man på varje sida så har vi haft kampanjer där det verkligen har fungerat superbra. Och då går det utan tvekan snabbare, och är en riktig fröjd att spela! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ago Posted January 6, 2014 Report Share Posted January 6, 2014 Hej Kan tyvärr inte komma i år. Har en kompis som firar sin 50 års dag. Tänk att man blivit så gammal att kompisarna fyller halvsekel, hujedamej.Ha det så kul så ses vi snart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted January 6, 2014 Author Report Share Posted January 6, 2014 Trist Anders, Borås kommer att sakna dig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnusnod Posted January 7, 2014 Report Share Posted January 7, 2014 Jag har dessvärre också fått förhinder, trist. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted January 7, 2014 Author Report Share Posted January 7, 2014 Tråkigt. Vi kommer bli ett litet men bra gäng! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerry Posted January 7, 2014 Report Share Posted January 7, 2014 Men JAG kommer 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerry Posted January 7, 2014 Report Share Posted January 7, 2014 Borde bli mera ärtsoppa till dem som kommer Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted January 7, 2014 Author Report Share Posted January 7, 2014 Borde bli mera ärtsoppa till dem som kommer Självklart! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted January 20, 2014 Author Report Share Posted January 20, 2014 Då var ännu en Kickoff till historien. Tack till er som kom, vi hade supertrevligt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olsson Posted January 20, 2014 Report Share Posted January 20, 2014 Blev det något "Last Bid" ? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bergwall Posted January 20, 2014 Report Share Posted January 20, 2014 Tack själv - det var kanon! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted January 20, 2014 Author Report Share Posted January 20, 2014 Blev det något "Last Bid" ? Det blev det. Tyvärr varade partajet bara i 3,5 rundor innan den lede tysken var tvungen att kasta in handduken. Då hade vi spelat hela fredag och lördag förmiddag. Jerry som spelade tysk hade då förlorat 7 ledare (varav 4 på Sniper) och när han gav upp hade jag just haft ett stim med många crit och mycket tyska förluster. Han hade försökt att trycka på på några ställen utmed perimetern, men blivit tillbakaträngd överallt. Bland annat beroende på ett tio hexagoner brett minbälte i mitten av fabriksområdet. Det klassiska mantrat som man så ofta upplever som tysk, "Stånga huvudet blodig mot en stenvägg", gällde även här... Jag hade bitvis sjukt flyt med tärningarna! Synd att bryta, men jag förstår honom - det ska vara kul också! Nästa år hoppas jag att han vill ha revansch! Runda 1a, Ryssen har just genomfört sin Defensive Fire. Runda 3a ska precis börja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerry Posted January 21, 2014 Report Share Posted January 21, 2014 Jo tack det hade du , men jag hade en oinspirerad setup/anfallsplan det måste jag erkänna , konstigt , man vet vad som är fel men ändå känner man sig lite som en ubermensch när man ser den tyska OB:n. Tackar för mottagandet på stationen , bra service onekligen, o mat på plats ,ja det var kalasroligt o som sagt jag har nog minst tre regelförklaringar med mig hem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olsson Posted January 23, 2014 Report Share Posted January 23, 2014 En eloge till er för att ni överhuvudtaget tog er an ett sånt monsterscenario.Tyckte Andreas och jag var ambitiösa förra året då vi körde G26 Parkers crossroad. Slutade med däng för mig också, dock inte beroende på tärningar utan på ett kanske inte helt genomtänkt tyskt pansarmassanfall. Kul är det i alla fall med de större scenariona ibland. G26 (Kickoff 2013): Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts