CTABKA Posted May 16, 2006 Report Share Posted May 16, 2006 (edited) En lista på de spelare som jag tror mig vetaska komma, om du inte är med så skicka gärna mig ett meddelande eller skriv en bekräftelse här(Ska inhandla mat och dryck) . Patrik ManOlle GusFredrik HanMattias ColChristofer LiwKlasse RydJohan SahMartin SväDaniel QvaPär NilMel FalkMattias RönMatts DagKlas MalRoger SjöRobert MagAndreas CarThomas Dav Danskarna uteblir Edited May 16, 2006 by Falk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goose Posted May 17, 2006 Report Share Posted May 17, 2006 Öhh..dum fråga. Vad är detta? Och är det kul? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klas Malmström Posted May 17, 2006 Report Share Posted May 17, 2006 Öhh..dum fråga. Vad är detta?ASL-turnering i Stockholm.Se även http://forum.aslsweden.com//index.php?showtopic=1053 Och är det kul? Det är ju ASL. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted May 17, 2006 Report Share Posted May 17, 2006 Öhh..dum fråga. Vad är detta? Och är det kul? Ett alldeles superutmärkt tillfälle att träffa andra ASL-spelare och lära sig väldigt mycket mer om spelet! Klart du ska komma! (vi kan trycka in en person till i vår bil från Borås i värsta fall (om det nu hjälper)) Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted May 18, 2006 Author Report Share Posted May 18, 2006 En lista på de spelare som jag tror mig vetaska komma, om du inte är med så skicka gärna mig ett meddelande eller skriv en bekräftelse här(Ska inhandla mat och dryck) . Patrik ManligOlle GustafssonFredrik HanssonMattias CollenChristofer LiwendahlKlasse RydbergJohan SahlinMartin SvärdDaniel QvarfordtPär NilssonMel FalkMattias RönnblomMatts DagerhällKlas MalmströmRoger SjögrenRobert MaglicaAndreas CarlssonThomas DavidssonErik Leander Danskarna uteblirUppdaterad med Erik Link to comment Share on other sites More sharing options...
ago Posted May 18, 2006 Report Share Posted May 18, 2006 Hade seriösa planer på att delta, ända tills min kära hustru påpekade att vi ska på bröllop den 27:e. Hade lite svårt att motivera varför jag istället skulle sitta och spela ASL. Jag återkommer vid ett senare tillfälle. Har funderat lite på att anordna ett event i Örebro till hösten. Någon som kan bidra med lite tips på hur man lämpligast lägger upp det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goose Posted May 19, 2006 Report Share Posted May 19, 2006 Tack för all generositet, men jag misslyckades med mitt WTC! Inväntar nästa tillfälle på lite närmre håll. Köpenhamn eller Göteborg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Ståhl Posted May 19, 2006 Report Share Posted May 19, 2006 Någon som kan bidra med lite tips på hur man lämpligast lägger upp det Hej Ago, Jag rekommenderar starkt en kontakt med exil-örebroaren Martin Svärd, en av arrangörerna till Stockholmsturneringen. Eftersom jag ska till Stockholm själv ska jag idka lite lobbying på den punkten. Sen ställer jag naturligtvis upp själv också, även om mina kunskaper är betydligt blygsammare. Matts Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Rönnblom Posted May 29, 2006 Report Share Posted May 29, 2006 Tack alla inblandade för en trevlig tillställning. Det var som vanligt kul att träffa alla er ASL-nördar. Årets SAT hade även bra scenarioval och utmärkta lokaler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brain Posted May 29, 2006 Report Share Posted May 29, 2006 Tack alla inblandade för en trevlig tillställning. Det var som vanligt kul att träffa alla er ASL-nördar. Årets SAT hade även bra scenarioval och utmärkta lokaler. Instämmer till fullo med ovanstående talare! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted May 29, 2006 Report Share Posted May 29, 2006 MYCKET bra scenarion! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Ståhl Posted May 29, 2006 Report Share Posted May 29, 2006 Stort tack till arrangörsstaben för en jättetrevlig turnering! Och naturligtvis till alla galna deltagare. Kul att se er igen! Scenariorna var suveränt roliga och alldeles lagom stora. Hoppas att vi ses på Friendly Fire i augusti. Matts Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klas Malmström Posted May 29, 2006 Report Share Posted May 29, 2006 Scenariorna var suveränt roliga och alldeles lagom stora.Till skillnad mot pizzorna - dom var på tok för små. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scipio Posted May 30, 2006 Report Share Posted May 30, 2006 Jag vill också tacka alla arrangörer och deltagare för en jättetrevlig helg. Det går inte att misslyckas med att ha en rolig stund med ett sådant gäng! Link to comment Share on other sites More sharing options...
larth Posted May 30, 2006 Report Share Posted May 30, 2006 Och hur slutade turneringen?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Rönnblom Posted May 30, 2006 Report Share Posted May 30, 2006 Olle vann. Martin och Classe kom två och trea. Jag är dock osäker på vilken av dem som kom på vilken plats. :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maglica Posted May 30, 2006 Report Share Posted May 30, 2006 Inga bildbevis? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Ståhl Posted May 30, 2006 Report Share Posted May 30, 2006 Hej Robban! Jag saknade dig i Stockholm. Jag hade behövt en seger till. Ditt fega skulkande i år gjorde att jag bara vann en match. Matts Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Svärd Posted May 31, 2006 Report Share Posted May 31, 2006 Det går inte att misslyckas med att ha en rolig stund med ett sådant gäng! Håller med! Med ett sådant gäng och ett sådant spel är det omöjligt att misslyckas! Jag hade jäkligt kul! 3 av 5 turneringsrundorna blev det strid på kniven in i sista rundan. Värst var väl Smjertniki som jag och Mattias R spelade. Scenariot är tio rundor långt och det höll verkligen på alla tio rundor och avgjordes verkligen sista, sista MPh när jag som ryss skulle exitera och slog två, tre helt avgörande slag det sista som hände. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maglica Posted June 1, 2006 Report Share Posted June 1, 2006 Hej Robban!Jag saknade dig i Stockholm. Jag hade behövt en seger till. Ditt fega skulkande i år gjorde att jag bara vann en match. Matts Ledsen att jag inte kunde hjälpa dig med en seger denna gång. Vi får fixa den i Linköping. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted October 16, 2021 Author Report Share Posted October 16, 2021 STOCKHOLM ASL TOURNAMENT 2006 - May Welcome to the fourth event, Friday 26th - 28th The registration start on Friday 11:00 - 11:50 (there is no pre-registration), the entry fee is 200 SEK ( 25$ / 22 E). The tournament-site will be in a School called "TULLINGE GYMNASIUM" located south of Stockholm. Round #1 Friday 12:00 - 17:30 British vs Japanese 41 - 42 ( J9 ) A STIFF FIGHT ( J12 ) JUNGLE FIGHTERS ( CH28 ) CHILDREN OF THE KUNAI * --------------------------------------------- Round #2 Friday 18:00 - 00:00 British vs German 44 - 45 ( HS22 ) GOCH YA * ( HS32 ) A FEW ROUNDS ( SP115 ) THE FIVE POUND PRIZE * ---------------------------------------- Round #3 Saturday 08:30 - 16:30 American vs Japanese 43 - 44 ( A83 ) LAST OF THEIR STRENGTH * ( J84 ) MAKIN TAKEN ( XX10 ) COME SEVEN COME ELEVEN ----------------------------------------- Round #4 Saturday 17:00 - 01:00 Russian vs Japanese - 45 ( ASL59 ) SMJERTNIKI * ( CH30 ) KRAVCHENKO´S 6th GUARDS TANK ARMY* ( SP30 ) EVICTING YAMAGISHI * ------------------------------------------------ Round #5 Sunday 08:30 - 14:30 Russian vs German 41 - 42 ( A107 ) THE RED WAVE * ( FT35 ) LAST PUSH TO MOZHAISK * ( MP11 ) VULCAN`S FORGE * ------------------------------------------- The scenarios with these " * " have been modified with SAT-rules in an attempt to balance/improve them and remove/replace any unnecessary/unclear rule. We have plexi-boards, ASL-boards and the Red Barricade map (VULCAN´s FORGE) to lend out (contact us if you want to book any plexi- / regular ASL boards). For anyone coming that would like some assistance don´t hesitate to contact us we will try to make your stay here as convenient as possible. Tournament Staff: Melvin Falk, Martin Svärd, Erik Leander, Claes-Erik Rydberg Tournament Site: Stockholm, Tullinge Gymnasium (Street: Alfred Nobels alle´) Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted October 16, 2021 Author Report Share Posted October 16, 2021 Olle Gustafsson won the Tournament : Prize / an engraved 37mm Bofors Shell and a Book - 7000 Kilometers in a STURMGESCHUTZE Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted October 16, 2021 Author Report Share Posted October 16, 2021 Resultat http://asl-ratings.org/web/pages/tableGameResultsforTournament.php?tournamentid=SAT_06 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts