Klas Malmström Posted March 6, 2013 Report Posted March 6, 2013 http://www.multimanpublishing.com/Products/tabid/58/ProductID/228/Default.aspx
CTABKA Posted March 6, 2013 Report Posted March 6, 2013 Härligt, denna väntan, synd bara att de feldesignade US Marines ingår i samma module, de vågade väl int släppa dem i en separat module
ragngand Posted August 27, 2013 Report Posted August 27, 2013 Nu finns alla komponenter till Rising Sun hos MMP och de kommer inom kort börja packa och skicka ut, så nu är sista chansen att göra en preorder beställning. Se länk:http://talk.consimworld.com/WebX?14@@.ee6d502/103886
ragngand Posted September 13, 2013 Report Posted September 13, 2013 Örnen har landat, eller ska man säga att Solen har gått upp?
Magnusnod Posted September 13, 2013 Report Posted September 13, 2013 Smaskigt! Har efter mycket kalkylerande kommit fram till att jag helt enkelt måste ta mig råd att köpa RS när modulen når butikerna här i landet. Hur lång tid brukar det ta spelen att nå butikerna från det att pre-orderna skickas? Sen kan jag ju för framtida behovs skull passa på att fråga hur mycket man får räkna med i frakt vid pre-order av en stor modul som denna? Det är främst den luddiga fraktkostnaden som avskräckt mig från att lägga beställning direkt från MMP. Sen är det ju hela köret med möjliga tullavgifter osv... Var landade slutnotan för er som förbeställt RS?
Klas Malmström Posted September 13, 2013 Author Report Posted September 13, 2013 Smaskigt! Har efter mycket kalkylerande kommit fram till att jag helt enkelt måste ta mig råd att köpa RS när modulen når butikerna här i landet. Hur lång tid brukar det ta spelen att nå butikerna från det att pre-orderna skickas? Sen kan jag ju för framtida behovs skull passa på att fråga hur mycket man får räkna med i frakt vid pre-order av en stor modul som denna? Det är främst den luddiga fraktkostnaden som avskräckt mig från att lägga beställning direkt från MMP. Sen är det ju hela köret med möjliga tullavgifter osv... Var landade slutnotan för er som förbeställt RS?Efter att alla privat pre-orders är utskickade så börjar MMP skicka ut till butikerna, jag har dock ingen aning om i vilken ordning butikerna får sina, så det är nog svårt att gissa sig till när dom dyker upp i Svedala tror jag. Jag minns inte exakt vad frakten ligger på - men för Beyond Valor (som är i samma storleksordning) ligger den på nästan $50.00. All frakt från USA har gått upp löjligt mycket dom senaste 3-4 åren (kanske längre sedan tillbaka). MMPs fraktkostnad tror jag är direkt kopplad till vikten.
carlsson Posted September 13, 2013 Report Posted September 13, 2013 Trojan Games beställning har inte lämnat USA än...
ragngand Posted September 13, 2013 Report Posted September 13, 2013 Modulen väger närmare 2 kg, så det är inte särskilt förvånande att frakten blir dyr även om det är sant som Klas säger att det har varit en väsentlig prishöjning av den amerikanska posten det senaste året. Nuförtiden uppvisar tullen också en skrämmande effektivitet på paket från MMP varför moms och tullavgift är mer regel än undantag, och i mitt fall kostade bara det 504 kr för två RS, och slutnotan blev 1320 kr/st för nöjet att ha det redan nu, priset är alltså lägre om man köper det i Sverige!
Fk Ståhl Posted September 30, 2013 Report Posted September 30, 2013 350 spänn avgift för ett paket kan rapporteras från Pålsbodas horisont.
stein Posted October 1, 2013 Report Posted October 1, 2013 (edited) 302:- tull kan rapporteras från Örebro Är det bara jag som tycker att tullen verkar vara väldigt godtycklig med vad de lägger på för summa, borde det inte vara en fast % av summan eller liknande? Edited October 1, 2013 by stein
Klas Malmström Posted October 1, 2013 Author Report Posted October 1, 2013 302:- tull kan rapporteras från Örebro Är det bara jag som tycker att tullen verkar vara väldigt godtycklig med vad de lägger på för summa, borde det inte vara en fast % av summan eller liknande?Jag är inte helt säker men tull-avgiften är väl en %-del av värdet. Sedan tillkommer moms på värdet+portot och som lök på laxen så brukar det vara en hanteringsavgift också. Att det skiljer lite kan nog beror på valutakursen vid de olika tillfällena.
Mattias Rönnblom Posted October 1, 2013 Report Posted October 1, 2013 Man får väl åka dit och köpa ett ex. Men vänta, det gör jag ju.
Jerry Posted October 1, 2013 Report Posted October 1, 2013 Håhåjaja... köpte code of bushido 90 eller 91 , har nog spelat minst 3 scenario Satans Red Barricades...............
Klas Malmström Posted October 4, 2013 Author Report Posted October 4, 2013 http://i215.photobucket.com/albums/cc150/klasmalmstrom/Misc/RS_zpse5efb604.jpgDamp ner i Linköping idag.
Magnusnod Posted October 30, 2013 Report Posted October 30, 2013 (edited) Nu har modulen trillat ner hos mig med, en riktigt saftig historia! La märke till en amerikansk hero med namnet Malmström när jag ögnade igenom innehållet Edited October 30, 2013 by Magnusnod
Klas Malmström Posted October 30, 2013 Author Report Posted October 30, 2013 Nu har modulen trillat ner hos mig med, en riktigt saftig historia! La märke till en amerikansk hero med namnet Malmström när jag ögnade igenom innehållet Den skall inte användas för att dra på sig eld.
Recommended Posts