CTABKA Posted April 18, 2011 Report Share Posted April 18, 2011 (edited) Hej, Hade för två månader sedan, helgen före köpenhamn, en spelträff hemma hos mig för helt nyaspelare, då vi var en grupp som spelade i ett 12 timmars-pass. Nu ska vi ha ett liknade spelmöte igen söndagen den 8 Maj, klockan 9:00 börjar vi, de som kommer är Filip, Göran, Anders, Andreas, Tristan, Christoffer, om du är intresserad så hör av dig, om du tycker att det är kul och har tålamod att lära ut ASL till helt nya spelare (utan ngn större erfarenhet för liknade spel), till melkerfalk@hotmail.com Scenariorna som kommer att spelas kommer vara bland de följande såsom vi hade första gången, var även bereddatt det kan slumpa sig så att du måste spela samma scenario två gånger samma dag, det underlättar mycket för nybörjaren när man lär ut (plus det spar mycket tid). ASL A The Guards Counterattack RB6 Turned AwayDeluxe A3 Back to SchoolON1 At the Very BeginningJ103* Lenin´s Sons (updated version)FrF 24 Forging SpetnazT2 The Puma Prowls Alla sju scenarior kommer vara sammanplockade i små påsar (plus kartor) dagarna innan. Räknar med att det blir fullt hus igen, gör potatissoppa dagen innan med gott bröd till, sedan blir det väl Pizza eller Thai-mat på eftermiddagen. MVH/Melvin Falk Edited April 18, 2011 by CTABKA Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted April 18, 2011 Report Share Posted April 18, 2011 Grymt bra initiativ Mel! Hoppas det går bra, hade gärna kommit men har ingen möjlighet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maglica Posted April 21, 2011 Report Share Posted April 21, 2011 Grymt bra initiativ Mel! Hoppas det går bra, hade gärna kommit men har ingen möjlighet. Kan bara hålla med. Bra att vi får in lite nytt blod. /Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peyre Posted April 21, 2011 Report Share Posted April 21, 2011 (edited) Sen är det ju kul att få vinna i ASL också. Benhårt A.2 på alla nybörjare Edited April 21, 2011 by Peyre Link to comment Share on other sites More sharing options...
ON TOP ASL Posted April 27, 2011 Report Share Posted April 27, 2011 Och bra scenarioval oxå! SÅ länge sedan jag spelade ngt ASL nu att man blir sugen att delta...(ASL - Forever a Newbie...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
larsnor Posted May 4, 2011 Report Share Posted May 4, 2011 Melvin! Toppenbra initiativ, finns det plats kvar för en nybörjare? Jag förhandlar fortfarande hemma, och tycker mig ha några starka kort kvar.Lars Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted May 4, 2011 Author Report Share Posted May 4, 2011 Hej, Lars Vi får nog plats, säg till om du kan så att jag vet. Melvin Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted May 11, 2011 Author Report Share Posted May 11, 2011 (edited) Här följer en spelrapport: Vi blev en grupp på totalt 10 spelare plus en som bara gjorde en kortare visit.Började strax efter klockan 9:00 på morgonen tills klockan 00:30 de flesta spelade ett något kortare pass än så. 3 st av spelare var nybörjare, de började spela februari månad i år och de två övriga började spela denna helg. Antal spelningar av följande scenarior spelades (totalt sett spelades 10 st scenarior). 4 st The Guards Counterattack 3 st At the Very Beginning1 st Commando Schenke (nyligen uppdaterad version)1 st Bread Factory #21 st Chiang´s Finest Måste säga att scenariot At the very Beginning funkar väldigt bra som introduktion till ASL detvar det enda scenariot som två nya spelare spelade mot varandra med lite regelstödsfrågor under tiden förstås och när de slumpade fram en eldkastare så blev det som att förklara Kirchovs Lag som tar ungefär 3-5 minuter.Tur att scenariot har en officiell "Charlie Kibler layout" för scenarior som ej har det introduceras aldrig till en ny spelare utav mig, förrän det blir ett måste inför en annan turnering än i stockholm. Har avrått dem från att ställa upp i SAT i år men att några av dem kommer för att spela lite öst frontmot varandra kan komma att ske. Nästa planerade spelträff blir iallafall i september-oktober. Potatissoppa på 6-8 liter var försvinnande god Edited May 11, 2011 by CTABKA Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted May 12, 2011 Report Share Posted May 12, 2011 Härligt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts