Jump to content

larsnor

Members
  • Content Count

    35
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

larsnor last won the day on December 1 2018

larsnor had the most liked content!

Community Reputation

1 Neutral

About larsnor

  • Rank
    7-0
  • Birthday 08/26/1969

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Stockholm
  • Interests
    ASL

Contact Methods

  • Skype
    larsnor
  1. Hej Lars Jag är också ombörjare på jakt på spelare. Har du kommit igång, så kan vi väl köra en match, bor faktiskt också i Uppland om än på Värmdö. //Lars
  2. Extra skojigt att frågan är ställd till en riktig Spelman.
  3. larsnor

    VASSAL Narvik

    Wow, imponerande! Jag är 80% klar med A Winrer War, så säg till innan du drar igång med det spelet också. Hälsar Lars
  4. Som jag läser regeln är LOS blockad i exemplet, dvs alt 2, inget snack. Logiskt utifrån texten, ologiskt utifrån kartan. JMO Lars
  5. Tack! Mina sömnlösa nätter är förbi! Denna errata har gnagt i mig sedan i somras. Lars
  6. Hmm, nu fick jag precis exemplet vid regel B9.33 framför ögonen. Det verkar vara så att man ska titta noga i reglerna först. God fortsättning Lars
  7. Vad blir TEM för en Wall längs en hexspine mellan två hexes, då skjutande enheten står på level 1 i en byggnad i ena rutan? Möjligen ger bifogad bild lite mer förklaring till frågan. /Lars
  8. Tackar, då hade jag 80% rätt - inte illa ändå! /Lars
  9. Hej En ny knepig situation som förbryllar mig, hjälp uppskattas 1. En Squad går in i ny hex, blir attackerad på IFT utan effekt, attacken lämnar Residual FP 2. 2. Squaden försöker sedan lägga rök i intilliggande hex för 2MF. 3. Vi (mest jag) spelar som att RFP attackerar Squaden som ju spenderar MF i rutan, eftersom den har inte attackerats av RFP tidigare i den rutan. 4. Effekten av attacken blir K/1 som ger en HS som sedan blir Pin på sitt moral-slag. 5. Det blir därför ingen rök, eftersom attacken skedde på 1MF expenditure av 2 som behövs för röken. Stämmer det? /Lars
  10. Nu är väl ändå klockan 00.29 den 9/9 och inte 11.29 den 8/9? Oavsett vilket borde jag gå och lägga mig! God natt Lars
  11. I en location finns en concealed Squad och en icke concealed ledare + squad. De blir beskjutna, och det blir en MC för de icke concealed medan den concealade Squaden inte får någon effekt. Vad händer nu om ledaren bryter? Blir det LLTC även för den concealade squaden? Och i så fall, tappar den concealment så att attacken sker på icke-halverad IFT tabell? Lars
  12. Vilken enhet (AFV eller Infanteri) gör klart sin move först, om man väljer att inte gå med enheterna samlat under hela MPh? Till exempel så här: AFV och infanteri går två hexes tillsammans, Infanteriet vill sedan gå in i en byggnad som tredje hex. AFV kan gå ytterligare två hexes efter det infanteriet "viker av" in i huset. Men kan AFV då gå dessa två rutor först (och till exempel lägga rök) innan infanteriet svänger av? Om man ser till exemplet i D9.4, så är frågan alltså om Tigern gör klart sin move före infanteriet? /Lars
  13. Provade spela Royal Escape ur Swedish ASL mag häromdagen. Scenariot har ju 3,5 turns, och Germans Move First. Greken ska få av kungahuset av kartan för att vinna. Vad ska man då med den sista halvturnen till? Om inte greken kommit av kartan på sin runda 3, så vinner ju tysken, eller tänker vi fel? Det är ju f.ö. rätt så tight för greken att komma av kartan på 3 rundor, det krävs ju Roadbonus, så kungen åker ju som ett SAAB mål på en rälsmålsbana. Även detta gör mig lite orolig att vi missar något. Hjälp? Lars
×
×
  • Create New...