ON TOP ASL Posted August 24, 2006 Report Posted August 24, 2006 (edited) Använd nedanstående formulär för anmälning!* = Icke obligatoriskt Jag vill delta!Forumnamn:_* Namn:_* e-mail:_ Edited August 24, 2006 by ON TOP ASL
ON TOP ASL Posted August 24, 2006 Author Report Posted August 24, 2006 Jag vill delta!Forumnamn:ON TOP ASL* Namn:Ola Nygårds* e-mail:ola.nygards@cad-q.se
Maglica Posted August 24, 2006 Report Posted August 24, 2006 Jag vill delta!Forumnamn:Maglica* Namn:Robert Maglica* e-mail:robert_maglicaKANELBULLEyahooPUNKTcom
Commissar Piotr Posted August 27, 2006 Report Posted August 27, 2006 Jag vill delta!Forumnamn: Commissar PiotrNamn: Peter RogneholtE-mail: peter.rogneholt(at)home.se
thark Posted August 28, 2006 Report Posted August 28, 2006 Häpp, ska väl inte vara sämre... Jag vill delta!Forumnamn: tharkNamn: Ronny Hedine-mail: i99ronhe@island.liu.se
ON TOP ASL Posted September 21, 2006 Author Report Posted September 21, 2006 1 vecka kvar med anmälan, vi behöver väl lite fler deltagare? Jag lottar stegen under vecka 40 på VASL. Tid får ni reda på så kan ni logga in och vara med och chatta lite! Häng på!
janken_64 Posted September 21, 2006 Report Posted September 21, 2006 Jag vill delta!Forumnamn:janken_64* Namn:Janne Thörne* e-mail:jan.thorne@tyfonmail.se
Conny Gesar Posted September 22, 2006 Report Posted September 22, 2006 Jag vill delta!Forumnamn: Conny GesarNamn: Conny GesarE-mail: conny.gesar@tain.se
ragngand Posted September 22, 2006 Report Posted September 22, 2006 Jag vill delta!Forumnamn:ragngand* Namn:Robert Andersson* e-mail:robert.a@kommunicera.umea.se
Guest Posted October 2, 2006 Report Posted October 2, 2006 Anmälan färdig.7st deltagare. ON TOP ASLMaglicaCommissar Piotrtharkjanken_64Conny Gesarragngand Lottning sker tisdag 3 okt kl 22:00 på VASL (chat).(Be there, annars lottar jag mig själv mot WO-platsen! )
Janusz Posted October 2, 2006 Report Posted October 2, 2006 Jag kan jämna ut till 8, nu när min RBIII är slut. Jag vill delta!Forumnamn: Janusz* Namn:Janusz Maxe* e-mail:maxe"snabelA"comhem.se
ON TOP ASL Posted October 3, 2006 Author Report Posted October 3, 2006 Lottning färdigt, ett mycket förvirrat skådespel som slutade med följande:(Janusz - har lagt in VETO )- SE BILD
Janusz Posted October 4, 2006 Report Posted October 4, 2006 Jag fattade först ingenting av hur Ola lottade,, sedan var jag med, men då bytte han metod. Rogneholt var aldrig med i matchen, och jag ramlade av halvvägs.Janusz
Maglica Posted October 5, 2006 Report Posted October 5, 2006 Jag fattade först ingenting av hur Ola lottade,, sedan var jag med, men då bytte han metod. Rogneholt var aldrig med i matchen, och jag ramlade av halvvägs.Janusz Så där är det med folk som slår en tärning i taget.... Hur ser ser spelkalendern ut, dvs när börjar och slutar respektive omgång? Är det single elimination? Piotr, när kan vi börja?
Commissar Piotr Posted October 5, 2006 Report Posted October 5, 2006 Piotr, när kan vi börja? När som helst skulle jag tro.Har du en lista på scenarion du vill spela? Skicka över den eller posta här.
ON TOP ASL Posted October 7, 2006 Author Report Posted October 7, 2006 Hej Piotr och Maglica, bara att starta!Conny är i USA för tillfället, men kommer väl hem om ca 2 veckor!Vi övriga kan ju också starta. Här är ett spelschema!VASL_Sweden_Championship_II.pdf
Maglica Posted October 8, 2006 Report Posted October 8, 2006 När som helst skulle jag tro.Har du en lista på scenarion du vill spela? Skicka över den eller posta här. Peter,här kommer några förslag på scenarion som ser kul ut. Jag har skrivit ned ROAR status efterrespektive scenario. Välj scenario så slår vi om sida. Om du hellre spelar något annatkom med motförslag. J48 Blood Enemies 25/41J60 Bad Luck 46/49J85 Ptichin' In 11/22J103 Lenin's Sons 10/6J104 Flanking Flamethrowers 5/7J110 The Prelude to Spring 1/4U10 Trial by Combat 7/18OA14 Across the Aisne and Into Freineux 1/4 Hälsningar,Robert
Commissar Piotr Posted October 8, 2006 Report Posted October 8, 2006 Hej Robert Inga scenarion jag direkt föll för men här är mina förslag trots att de kan verka vara stora. ASL 115 Huns of SteelASL 117 With Tigers on their TailASL 119 Ancient FeudASL 120 Return to SenderASL 121 End Station BudapestASL 122 Extracurricular ActivitiesASL 123 The Borders are BurningASL 130 Debacle at KorostenASL 133 Block Busting in BokruiskASL 134 Counterattack on the VistulaASL 135 Acts of DefianceASL 136 The Agony of Doom Är det någon av dessa som passar dig?
ON TOP ASL Posted October 8, 2006 Author Report Posted October 8, 2006 Maglica, tror ni skulle hinna spela American Tragedy på 1 kväll om det vore så! ANg, dina scen-förslag så skulle jag rekommendera Tysk Balans om du ngn gång spelar J110 The Prelude to Spring 1/4
Commissar Piotr Posted October 8, 2006 Report Posted October 8, 2006 Hej Robert Kollade en gång till och Flanking Flamethrowers fanns ju faktiskt med på min lista över scenarion som jag skulle vilja spela.
Maglica Posted October 9, 2006 Report Posted October 9, 2006 Peter,vi kan väl ta:ASL 136 The Agony of Doom Finns det förberedda VASL filer för denna?Skall vi träffas någon kväll denna vecka (på VASL) för att slå om sida? Efter 21 brukar funka. /Robert
Commissar Piotr Posted October 9, 2006 Report Posted October 9, 2006 Tjena Robert Säg en kväll, jag är på.Fixar en fil för Agony of Doom.
Maglica Posted October 9, 2006 Report Posted October 9, 2006 Tjena Robert Säg en kväll, jag är på.Fixar en fil för Agony of Doom. Ikväll 22:00 ? /Robert
ragngand Posted October 17, 2006 Report Posted October 17, 2006 Conny Gesar och Ragngand kommer att gå en drabbning i ASL 135 Acts of Defiance, genom lottning har Conny fått ryssarna medan jag, Robert, ska spela med tyskarna. Vi kommer inleda spelandet sedan vi båda fått ordning på våra trupper och formulerat en stridsplan, mer kommer.
Commissar Piotr Posted November 10, 2006 Report Posted November 10, 2006 Hej Grabbar Jag vet att jag sett Conny och ragngand på VASL påbörja sin drabbning i vart fall, hur går det för er andra.Mitt och Roberts parti har gått i stå men vi har återupprättat förbindelse och det verkar som att det skulle kunna tilldraga sig en drabbning i slutet av månaden.
Janusz Posted November 10, 2006 Report Posted November 10, 2006 Thark, Peter har rätt. Vi måste komma igång. Välj du ut några scenarion så kör vi igång. Jag kan inte vänta på Olas setup i final 1 längre.Janusz
thark Posted November 10, 2006 Report Posted November 10, 2006 Thark, Peter har rätt. Vi måste komma igång. Välj du ut några scenarion så kör vi igång. Jag kan inte vänta på Olas setup i final 1 längre.Janusz Okej, kopierar i ren lathet min senaste förslagslista till en annan vasl-motståndare. Har du några motförslag är jag inte speciellt kräsen (utöver att jag inte behärskar öken eller pto och har begränsad tillgång på scenarion). J37 Tretten in flamesJ43 3rd RTR in the rainJ59 Friday the 13thJ60 Bad luck
Janusz Posted November 10, 2006 Report Posted November 10, 2006 Jag har spelat alla utom J43, osm jag dock hört är väldigt turbaserad. Jag spelade J37 på min första ASO, kanske 6 år sedan. Jag minns inte så mycket, och provar gärna igen. Du kan väl välja sida om du vill spela det.Janusz
thark Posted November 10, 2006 Report Posted November 10, 2006 Jag har spelat alla utom J43, osm jag dock hört är väldigt turbaserad. Jag spelade J37 på min första ASO, kanske 6 år sedan. Jag minns inte så mycket, och provar gärna igen. Du kan väl välja sida om du vill spela det. Visst, det funkar. Föredrar generellt att rulla sidor men kan ju isf säga tysk (med brasa i, tja, 15K10).
ON TOP ASL Posted November 13, 2006 Author Report Posted November 13, 2006 Jag kan inte vänta på Olas setup i final 1 längre.Förstår det, men nu har jag i alla fall fått tummen ur och skickat scenario setup.Spelning efter att ASL Dalarna II är överstökat!
ON TOP ASL Posted November 24, 2006 Author Report Posted November 24, 2006 Janken64 vann över mig. Vilken sistaturns-rush! En beskrivning av händelsen! Scenario ON4, sista turn, Janken måste ta ett till hus för VC, försvarat av crew med AT-Gun, HS i närliggande område + 10-2 SMC och MMC, de sista hadde dock ej LOS. Se Bild! Russian HSRussian HS startar sin "mad dash", bypass X2, Y2, fortsätter till Z1, German HS skjuter First Fire (IIFT 2-2), AT-Gun vrider CA skjuter in sikte (Miss) Russian HS fortsätter till AA2, German HS skjuter Final Fire (IIFT 2-2), German AT-Gun skjuter IF, träffar men ingen effekt, Crew AT-Gun markerat med Final Fire, Russian HS fortsätter till BB2, German HS skjuter FPF (IIFT 2-2), Russian HS stannar movement. Russian SMCBypass X2, Y2 vidare till Z2, German HS skjuter FPF (IIFT 2-2), German HS bryter, Russian SMC fortsätter till AA2 tar residual IIFT 1-2, fortsätter till BB2, residiual IIFT 1-2, slut på movement. Advance /CCJanken tar advance med sina enheter, CX in till VC byggnad CC3. Jag vinner Ambush, German crew (men jag kan inte dra mig ur, då förlorar jag VC-building). Jag slår först, missar, Janken är Ambushad och CX, behöver slå DR 4 eller lägre. VASL-Dicebot = 4 Men, va i he..... Jag var ganska TOM efter detta! Senaste dygnet har det snurrat en liten melodi av JustD i skallen"Hur e de möjligt, man frågar sig gång på gång..." Gratulerar till vinsten Janken, det var tydligen du som skulle vinna denna match!
Olsson Posted November 26, 2006 Report Posted November 26, 2006 VASL-Dicebot = 4ASL i sitt esse .Bra odds är alltid trevligt, men inget att lita på. Bättre ändå att förlora pga. den andres förmåga istället för sin egen oförmåga (tex att inte kunna slå en MC <=8).
ragngand Posted November 27, 2006 Report Posted November 27, 2006 Tyskarna (Ragngand) fick se sig besegrade av de ryska trupperna (Conny Gesar) i ASL135 Acts of Defiance. Striden sett ur tysk synvinkel var sådan att de ryska trupperna fick oväntat starkt stöd från OBA, vilket höll nere de tyska trupperna under nästan halva striden, men när tekniken svek Forward Observern fick tyskarna nytt mod att trampa framåt. Samtidigt hade de tyska stridsfordonen tagit upp striden med de ryska T-34:orna i stadens kärna. Från andra sidan kanalen hade också ryska truppförstärkningar skyndat till krigsskådeplatsen. Trots tappert kämpande fann tyskarna att de inte kunde få ut de ryska försvarana från stadskärnan, vi förlorade endast en stridsvagn mot ryssarnas tre, men infanteriet och inte minst ledarna hade drabbats av stor dödlighet i de täta striderna. Tyskarna fann sig till slut besegrade med god marginal av den nye ryska härföraren, vars namn nu var på allas läppar - Conny Gesar!
Commissar Piotr Posted November 29, 2006 Report Posted November 29, 2006 Hej grabbar och Grattis Conny. Vad är det som händer, Dalarna på frammarsch??? Skall de återigen marschera mot Stockholm (Conny har ju redan kommit fram vad jag förstår)?
ON TOP ASL Posted December 6, 2006 Author Report Posted December 6, 2006 Hur går det i övriga spelningar, börjar bli juletider + slut på spelperioden (ut december). Rekommenderar små scenarios om ni har litet med tid. Hej Hopp.
Janusz Posted December 14, 2006 Report Posted December 14, 2006 Thark:Nu när jag vunnit finalen kan jag koncentrera mig på vår match.Jag pillar med setup och återkommer snart.Janusz
thark Posted December 14, 2006 Report Posted December 14, 2006 Thark:Nu när jag vunnit finalen kan jag koncentrera mig på vår match. Så.... oroväckande. :-)
Janusz Posted December 14, 2006 Report Posted December 14, 2006 Mitt förra besked borde avslutats med ett Muhahaha
Guest Posted January 8, 2007 Report Posted January 8, 2007 OK, turneringen rullar på, denna gång är det Conny's tur att försöka stoppa Janusz. I andra halvan möts Commissar Piotr och Janken 64. (Rogneholt vann på WO då vi inte hört av Maglica på länge). Lycka till! /ola
Commissar Piotr Posted January 14, 2007 Report Posted January 14, 2007 Hej Grabbar De stolta ungerska soldaterna såg till att barackerna i Budapest höll stånd och nu har vi tränat upp oss lit så att de rumänska trupperna aldrig kommer att få till stånd något effektivt angrepp, arrrgh det kommer ryssar också...Commissar Piotr's ungrare fullkomligt krossade janken's rumäner i RPT 01 Ferenc Jozef Barracks.Mycket trist scenario som inte rekommenderas, rumänen har mycket bråttom och måste springa rakt in i ungrarnas försvar för att ha någon chans över huvud taget.
Recommended Posts