Jump to content

ASL Kickoff 2024, 26–28 Januari


Jerry

Recommended Posts

Hmm är det en jätte-hemlis när den här 2024 kickoffen hålls...?  🤨

 

- Klickar på "Events" på forumet, ingen information

- Tittar på "Händelser"-sektionen på forumet, ingen information

- Tittar på "ASL-dagar i Borås" på ASL-sweden hemsidan, ingen information

- Tittar i den nedladdningsbara eventkalendern på ASL-sweden hemsidan, ingen information

- Tittar på "ASL-kickoff" på ASL-sweden hemsidan, information om 2023 års ASL-kickoff så...ingen information

- Tittar på Armageddons forum, ingen information

- Tittar på Armagedons hemsida på "Föreningsaktiviteter", ingen information

- Tittar på Gamesquads forum om kommande ASL-events, ingen information

- Tittar i "Evenemang" på Armagedons facebookgrupp, ingen information

 

 

Edited by Scipio
  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Jerry said:

Om jag dyker upp ensam skulle jag gärna köra något bocage-scenario eller öken eller natt (behöver lära mig) eller vad skall folk spela ….?
var kanske för stort det vi testade senast 

Jag gillar ju de stora scenariona, eftersom man sällan får chansen att spela dem. Det vi spelade sist hade vi ju blivit klara med på lördagen nån gång. Jag kör gärna något liknande igen!

Bocage, öken eller natt kan jag ställa upp på om ingen annan vill. Har minst erfarenhet på öken av de tre.

Link to comment
Share on other sites

kollat igenom en del av scenariona, de är tunga på tanks minsann, tror det drar ner speltiden.

Men rumänerna mot ryssarna mot odessa verkar kul, lite mindre fordon, sen är det de båda brittisk-tyska i frankrike 1940

Normandiescenariona verkar lite mindre (skulle behöva öva i bocage)

 

Kolllar vidare och planerar för att dyka upp, åtminstone jag (då blir det nog tåget)

  • Thumbs up 1
Link to comment
Share on other sites

Lutar nog åt tauroggen i alla fall, sorterade ut några till, skickar lista på önskemål, men tauroggen känns nog bra i vilket fall.

Om jag kan köra rys i så fall, så kan jag ha setupen "klar" när jag anländer.

Finns kartan i vassal ???

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Knappt tre veckor kvar till årets kickoff, och det ser ut som att vi blir en liten men tapper skara!

Följande tio personer är anmälda:

  • Andreas Carlsson
  • Mattias Bergwall
  • Tomas Davidsson
  • Mikael Björling
  • Svante Sandblom
  • Ola Nygårds
  • Jerry Adamsson
  • Lars-Robert Gregorson
  • Niclas Pihl
  • Andreas Larsson

 

Det är aldrig för sent att anmäla sig, och det brukar alltid komma in några fler anmälningar den sista veckan. Oavsett, så kommer det bli kul!

 

Som vanligt använder vi whiteboarden till att anteckna partier och önskemål om motstånd. Fredag är vi några som kommer att mötas i RB1 One Down, Two To Go; Carlsson och Larsa mot Jerry och Niclas. Har själv aldrig spelat detta scenario, men det ska enligt utsago vara ett av de bästa RB-scenariona! 😃

Link to comment
Share on other sites

Hej på er!

Jag är lite(!) sent ute - men tänkte anmäla mig idag.

Leta efter motståndare dock - förra gången var det enklare scenarios som gällde. Är nu beredd att ta typ vad som helst (fast kanske inte superavancerade). Någon "Tournament"-stil kanske? Kanske inte Japanerna.......

Om ni har några förslag kolla jag på dom - jag har de flesta MMP/AH.....

Jag kommer fredag och åker hem söndag - så alla tider finns tillgängliga 🙂

//Robert (Torslanda)

  • Thumbs up 1
Link to comment
Share on other sites

Jag planerar att delta också men endast under lördagen den här gången pga. läget här hemma.

Tänker dyka upp tidigt på lördag och åka hem sent på natten för att optimera speltiden maximalt.

Är öppen för att spela allt möjligt om det det är någon som känner att dom vill att boka upp ett scenario?

  • Thumbs up 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej igen,

Hålla på att sortera grejor att ta med mig på fredag. Jag har en lista över scenario som jag skulle gärna prova. Om någon känner för att spela en eller flera av de här, kan ni meddela här - då ser jag till att vara säkert att jag ta med mig vad behövs - jag har ingen "travel kit" och plocka och föröska inte glömma något!

Här är listan (ska vara speltid på mindre än 7 timmer, och hyfsat jämt enligt ASL Scenario Archive webbsajten):

ID   Scenario

178  The Niscemi-Biscari Highway

J244  Bowden's Wood

J158   It Don't Come Easy

BoF05   Adolf's Amateurs

231   In Front of the Storm

J203   Death at the Cement Plant

126  Commando Schenke

220  They Fired on Odessa...

11   Defiance on Hill 30

251  First Day of Diadem

J63  Silesian Interlude

194  The Attempt to Relieve Peiper

WO33  One-Eyed Jacques

J179   Resignation Supermen

193  Abandon Ship!

WO43  Hell's Headache

AP171   Pössl’s Posse

187  Morgan's Stand

J129  Mountain Hunters

J212  Shoulder to Shoulder

J175  Bedburg Bite

 

Hör av er!! Vi ses på fredag....

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Rob_In_Sweden said:

Hej igen,

Hålla på att sortera grejor att ta med mig på fredag. Jag har en lista över scenario som jag skulle gärna prova. Om någon känner för att spela en eller flera av de här, kan ni meddela här - då ser jag till att vara säkert att jag ta med mig vad behövs - jag har ingen "travel kit" och plocka och föröska inte glömma något!

Här är listan (ska vara speltid på mindre än 7 timmer, och hyfsat jämt enligt ASL Scenario Archive webbsajten):

...

Hör av er!! Vi ses på fredag....

Hej Robert, jag spelar gärna ett valfritt av dina föreslagna scenarios (förutom scenario 11 eller 126) på lördag morgon/förmiddag om du har lust.

  • Thumbs up 1
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Rob_In_Sweden said:

Hej igen,

 [snip]

Beroende på hur läget ser ut kan jag ev spela på söndag. J212 eller 178 har jag inte spelat på din lista och föredrar nån av dem i så fall.

Vi ser hur det ser ut inför söndagen!

  • Thumbs up 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, carlsson said:

Beroende på hur läget ser ut kan jag ev spela på söndag. J212 eller 178 har jag inte spelat på din lista och föredrar nån av dem i så fall.

Vi ser hur det ser ut inför söndagen!

I så fall ta vi 178 på söndag - förutsätt att läget ser bra ut..... 

  • Thumbs up 1
Link to comment
Share on other sites

Bil med 2 sovjetspelare, avgår 09:00 fredag, från Blekinge 

destination Borås.

(Vi är uppbokade fredag o en större del av lördagen, sen är vi nog öppna för ytterligare ASL)

 

@carlsson : är det något

vi behöver plocka med oss i spelväg ?

Edited by Jerry
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...