Jerry Posted December 11, 2023 Report Posted December 11, 2023 Jo det står något om covid längst ner (i alla fall på den engelska delen) av informationen angående Kickoff 2024 gäller detta ….???
carlsson Posted December 11, 2023 Report Posted December 11, 2023 Nej, det är en rest från forntiden. Det som står på svenska (med konstiga frågetecken) gäller
Jerry Posted December 13, 2023 Author Report Posted December 13, 2023 ser ut som om det kommer två blekingebor efter 5 år igen Vad skall spelas månntro ? 2
Scipio Posted December 14, 2023 Report Posted December 14, 2023 (edited) Hmm är det en jätte-hemlis när den här 2024 kickoffen hålls...? 🤨 - Klickar på "Events" på forumet, ingen information - Tittar på "Händelser"-sektionen på forumet, ingen information - Tittar på "ASL-dagar i Borås" på ASL-sweden hemsidan, ingen information - Tittar i den nedladdningsbara eventkalendern på ASL-sweden hemsidan, ingen information - Tittar på "ASL-kickoff" på ASL-sweden hemsidan, information om 2023 års ASL-kickoff så...ingen information - Tittar på Armageddons forum, ingen information - Tittar på Armagedons hemsida på "Föreningsaktiviteter", ingen information - Tittar på Gamesquads forum om kommande ASL-events, ingen information - Tittar i "Evenemang" på Armagedons facebookgrupp, ingen information Edited December 14, 2023 by Scipio 1
Fiedler Posted December 14, 2023 Report Posted December 14, 2023 Tror inte våra vänner i Borås vill ha utbölingar för då blir motståndet för svårt och man måste duscja 😛
carlsson Posted December 14, 2023 Report Posted December 14, 2023 Men WTF, hela inlägget saknar ju text!? Ja, här har det nog blivit något fel. Återkommer!
carlsson Posted December 14, 2023 Report Posted December 14, 2023 Som seden är bruklig har vi ASL-Kickoff i början på året, denna gång mellan den 26-28 Januari För mer info se: https://aslsweden.com/asl-kickoff.html (sidan är just nu under ombyggnad och textkodningen har blivit fel, ber om ursäkt för detta) För anmälan, maila mig! Välkommen! 🤠
carlsson Posted December 14, 2023 Report Posted December 14, 2023 Det här blev ju knasigt, men jag hoppas att kontentan framgår! Tack @Scipio för att du uppmärksammade mig på felet. @Jerry : Ni kommer alltså? Kul! Du och Niklas eller? 1
Jerry Posted December 15, 2023 Author Report Posted December 15, 2023 Vet ej ännu men det ser så ut, typ 80%, vi försöker ragga två till men verkar trögt. 1
Jerry Posted December 16, 2023 Author Report Posted December 16, 2023 Om jag dyker upp ensam skulle jag gärna köra något bocage-scenario eller öken eller natt (behöver lära mig) eller vad skall folk spela ….? var kanske för stort det vi testade senast
carlsson Posted December 16, 2023 Report Posted December 16, 2023 1 hour ago, Jerry said: Om jag dyker upp ensam skulle jag gärna köra något bocage-scenario eller öken eller natt (behöver lära mig) eller vad skall folk spela ….? var kanske för stort det vi testade senast Jag gillar ju de stora scenariona, eftersom man sällan får chansen att spela dem. Det vi spelade sist hade vi ju blivit klara med på lördagen nån gång. Jag kör gärna något liknande igen! Bocage, öken eller natt kan jag ställa upp på om ingen annan vill. Har minst erfarenhet på öken av de tre.
Jerry Posted December 17, 2023 Author Report Posted December 17, 2023 Hmmm KRETA från heat of battle …? jobbigt med glidplanen o fallskärmarna …?
Jerry Posted December 17, 2023 Author Report Posted December 17, 2023 Skulle nog kunna köra repris på TAUROGGEN (hette det väl …??)
carlsson Posted December 17, 2023 Report Posted December 17, 2023 Kreta (Operation Merkur) kör vi kampanjen just nu, så gärna inte den. Kolla om du hittar någon spännande här, #1–15: http://www.lonecanuckpublishing.ca/ASL for Fun.htm
Jerry Posted December 17, 2023 Author Report Posted December 17, 2023 Åhå……. Det måste ses har varit vid det flygfältet 3 ggr utan att komma in blev hotad av en vakt sista försöket
Jerry Posted December 17, 2023 Author Report Posted December 17, 2023 Skulle nog kunna köra repris på TAUROGGEN (hette det väl …??) men här fanns ju en del brevity assault är det någon som har den ….??
carlsson Posted December 17, 2023 Report Posted December 17, 2023 Yes, förra gången spelade vi #3 The Storming of Tauroggen. Har inte Brevity Assault tyvärr…
Jerry Posted December 20, 2023 Author Report Posted December 20, 2023 kollat igenom en del av scenariona, de är tunga på tanks minsann, tror det drar ner speltiden. Men rumänerna mot ryssarna mot odessa verkar kul, lite mindre fordon, sen är det de båda brittisk-tyska i frankrike 1940 Normandiescenariona verkar lite mindre (skulle behöva öva i bocage) Kolllar vidare och planerar för att dyka upp, åtminstone jag (då blir det nog tåget) 1
Jerry Posted December 21, 2023 Author Report Posted December 21, 2023 Lutar nog åt tauroggen i alla fall, sorterade ut några till, skickar lista på önskemål, men tauroggen känns nog bra i vilket fall. Om jag kan köra rys i så fall, så kan jag ha setupen "klar" när jag anländer. Finns kartan i vassal ???
carlsson Posted December 21, 2023 Report Posted December 21, 2023 Coolt. Vet inte om den finns i VASL…
Jerry Posted January 3 Author Report Posted January 3 Skulle gärna paxa den längsta soffan som finns tack ……. så slipper jag släpa sovgrejer med mig ok kudde filt o nalle tar jag själv
carlsson Posted January 4 Report Posted January 4 11 hours ago, Jerry said: Skulle gärna paxa den längsta soffan som finns tack ……. så slipper jag släpa sovgrejer med mig ok kudde filt o nalle tar jag själv Löser detta!
carlsson Posted January 8 Report Posted January 8 Knappt tre veckor kvar till årets kickoff, och det ser ut som att vi blir en liten men tapper skara! Följande tio personer är anmälda: Andreas Carlsson Mattias Bergwall Tomas Davidsson Mikael Björling Svante Sandblom Ola Nygårds Jerry Adamsson Lars-Robert Gregorson Niclas Pihl Andreas Larsson Det är aldrig för sent att anmäla sig, och det brukar alltid komma in några fler anmälningar den sista veckan. Oavsett, så kommer det bli kul! Som vanligt använder vi whiteboarden till att anteckna partier och önskemål om motstånd. Fredag är vi några som kommer att mötas i RB1 One Down, Two To Go; Carlsson och Larsa mot Jerry och Niclas. Har själv aldrig spelat detta scenario, men det ska enligt utsago vara ett av de bästa RB-scenariona! 😃
Rob_In_Sweden Posted January 10 Report Posted January 10 Hej på er! Jag är lite(!) sent ute - men tänkte anmäla mig idag. Leta efter motståndare dock - förra gången var det enklare scenarios som gällde. Är nu beredd att ta typ vad som helst (fast kanske inte superavancerade). Någon "Tournament"-stil kanske? Kanske inte Japanerna....... Om ni har några förslag kolla jag på dom - jag har de flesta MMP/AH..... Jag kommer fredag och åker hem söndag - så alla tider finns tillgängliga 🙂 //Robert (Torslanda) 1
Scipio Posted January 13 Report Posted January 13 Jag planerar att delta också men endast under lördagen den här gången pga. läget här hemma. Tänker dyka upp tidigt på lördag och åka hem sent på natten för att optimera speltiden maximalt. Är öppen för att spela allt möjligt om det det är någon som känner att dom vill att boka upp ett scenario? 1
Rob_In_Sweden Posted January 24 Report Posted January 24 Hej igen, Hålla på att sortera grejor att ta med mig på fredag. Jag har en lista över scenario som jag skulle gärna prova. Om någon känner för att spela en eller flera av de här, kan ni meddela här - då ser jag till att vara säkert att jag ta med mig vad behövs - jag har ingen "travel kit" och plocka och föröska inte glömma något! Här är listan (ska vara speltid på mindre än 7 timmer, och hyfsat jämt enligt ASL Scenario Archive webbsajten): ID Scenario 178 The Niscemi-Biscari Highway J244 Bowden's Wood J158 It Don't Come Easy BoF05 Adolf's Amateurs 231 In Front of the Storm J203 Death at the Cement Plant 126 Commando Schenke 220 They Fired on Odessa... 11 Defiance on Hill 30 251 First Day of Diadem J63 Silesian Interlude 194 The Attempt to Relieve Peiper WO33 One-Eyed Jacques J179 Resignation Supermen 193 Abandon Ship! WO43 Hell's Headache AP171 Pössl’s Posse 187 Morgan's Stand J129 Mountain Hunters J212 Shoulder to Shoulder J175 Bedburg Bite Hör av er!! Vi ses på fredag....
Scipio Posted January 24 Report Posted January 24 3 hours ago, Rob_In_Sweden said: Hej igen, Hålla på att sortera grejor att ta med mig på fredag. Jag har en lista över scenario som jag skulle gärna prova. Om någon känner för att spela en eller flera av de här, kan ni meddela här - då ser jag till att vara säkert att jag ta med mig vad behövs - jag har ingen "travel kit" och plocka och föröska inte glömma något! Här är listan (ska vara speltid på mindre än 7 timmer, och hyfsat jämt enligt ASL Scenario Archive webbsajten): ... Hör av er!! Vi ses på fredag.... Hej Robert, jag spelar gärna ett valfritt av dina föreslagna scenarios (förutom scenario 11 eller 126) på lördag morgon/förmiddag om du har lust. 1
carlsson Posted January 25 Report Posted January 25 13 hours ago, Rob_In_Sweden said: Hej igen, [snip] Beroende på hur läget ser ut kan jag ev spela på söndag. J212 eller 178 har jag inte spelat på din lista och föredrar nån av dem i så fall. Vi ser hur det ser ut inför söndagen! 1
Rob_In_Sweden Posted January 25 Report Posted January 25 1 hour ago, carlsson said: Beroende på hur läget ser ut kan jag ev spela på söndag. J212 eller 178 har jag inte spelat på din lista och föredrar nån av dem i så fall. Vi ser hur det ser ut inför söndagen! I så fall ta vi 178 på söndag - förutsätt att läget ser bra ut..... 1
Rob_In_Sweden Posted January 25 Report Posted January 25 12 hours ago, Scipio said: Hej Robert, jag spelar gärna ett valfritt av dina föreslagna scenarios (förutom scenario 11 eller 126) på lördag morgon/förmiddag om du har lust. Gärna - när kommer du på lördag morgon?
Scipio Posted January 25 Report Posted January 25 Jag tänker anlända någon gång mellan 08-09 om det fungerar bra för dig?
Jerry Posted January 25 Author Report Posted January 25 (edited) Bil med 2 sovjetspelare, avgår 09:00 fredag, från Blekinge destination Borås. (Vi är uppbokade fredag o en större del av lördagen, sen är vi nog öppna för ytterligare ASL) @carlsson : är det något vi behöver plocka med oss i spelväg ? Edited January 25 by Jerry
carlsson Posted January 26 Report Posted January 26 Yes, det kommer bli kul! Ta gärna med tärningar, resten finns på plats!
carlsson Posted January 29 Report Posted January 29 Tack alla för en supertrevlig helg! Grattis till Jerry och Niclas i vårt RB1-parti. Kul som tusan! Bifogar en bild från näst näst sista rundan, då det fortfarande fanns en chans för tyskarna.
ON TOP ASL Posted January 29 Report Posted January 29 Tack för trevlig tillställning (som alltid). 👍 Dogs Of War är någonting helt speciellt... 🙃 1
Recommended Posts