Jump to content

Chapter dividers


Doomfarer

Recommended Posts

Jag fick min regelbok idag så kommer med en kanske dum fråga, men vilka chapter dividers skall vara var?

 

I min gamla v.1 av regelboken (som jag sålde för en massa år sedan) minns jag inte att jag hade några problem att placera ut dem, men det är väl åldern som tar ut sin rätt. :unsure:

 

Edit: Eller har man helt enkelt alla längst fram/bak i boken? Vad är att föredra?

Edited by Doomfarer
Link to comment
Share on other sites

Rosa (Infanteri och Basic) framför kapitel A

Grön (Terräng) framför kapitel B

Blå (Ordnance) framför kapitel C

Grå (Fordon) framför kapitel D

Ljusblå (Specialregler) framför kapitel E

 

Det har tillkommit en OBA flowchart och en Overrun flowchart sen v1 tror jag. Dem kan du med fördel sätta längst fram.

 

Medan vi är inne på ämnet; Är det bara jag som föredrar att ha Indexet längst bak?

Link to comment
Share on other sites

Rosa (Infanteri och Basic) framför kapitel A

Grön (Terräng) framför kapitel B

Blå (Ordnance) framför kapitel C

Grå (Fordon) framför kapitel D

Ljusblå (Specialregler) framför kapitel E

 

Det har tillkommit en OBA flowchart och en Overrun flowchart sen v1 tror jag. Dem kan du med fördel sätta längst fram.

 

Medan vi är inne på ämnet; Är det bara jag som föredrar att ha Indexet längst bak?

 

Skall också finnas en Grå/Blå = QRDC.

 

Personligen har jag Index:et längs fram. OBA/Overrun flowcharts har jag längst bak eller ev. i en andra

pärm ihop med H-kapitlet etc. då jag sällan använder dom.

Link to comment
Share on other sites

Totalt sett finns det 10 dividers. Har nu försökt placera in dem på ett vettigt sätt.

 

Nästa dumma fråga. Hur unviker man att alla sidorna går sönder när man läser reglerna? Har hört folk nämna plastfickor, men var får man tag på dem då i letter storlek?

 

Några andra tips?

Link to comment
Share on other sites

Totalt sett finns det 10 dividers. Har nu försökt placera in dem på ett vettigt sätt.

 

Nästa dumma fråga. Hur unviker man att alla sidorna går sönder när man läser reglerna? Har hört folk nämna plastfickor, men var får man tag på dem då i letter storlek?

 

Man åker till ASL Oktoberfest nästa år och köper dom på plats. :D

 

Några andra tips?

 

Jag vet några som har köpt en bättre pärm (agrippa, stål) och skurit bort en del av sidorna så

dom får plats i A4-plastfickor. Det fungerar bra förutsatt att man är villig att "stympa" sidorna

en aning.

Link to comment
Share on other sites

Nästa dumma fråga. Hur unviker man att alla sidorna går sönder när man läser reglerna? Har hört folk nämna plastfickor, men var får man tag på dem då i letter storlek?

 

Några tips kanske finns att hämta på denna gamla länk.

 

http://forum.aslsweden.com//index.php?showtopic=471

Link to comment
Share on other sites

Pärmar skulle skickas till oss från Agrippa vecka 32. Jag har fortfarande inte sett några.

 

Plastfickor är helt omöjligt att beställa från Sverige. Både jag och Tobias har försökt, men jänkarna är HELT OMÖJLIGA att ha att göra med när det gäller affärsrelationer via epost. Jakten går vidare...

 

 

Summa summarum: Inom en snar framtid kommer både pärmar och plastfickor gå att köpa från Trojan Games. Jag vet dock inte exakt tid.

Link to comment
Share on other sites

Pärmar skulle skickas till oss från Agrippa vecka 32. Jag har fortfarande inte sett några.

 

Plastfickor är helt omöjligt att beställa från Sverige. Både jag och Tobias har försökt, men jänkarna är HELT OMÖJLIGA att ha att göra med när det gäller affärsrelationer via epost. Jakten går vidare...

 

 

Summa summarum: Inom en snar framtid kommer både pärmar och plastfickor gå att köpa från Trojan Games. Jag vet dock inte exakt tid.

 

Vet du hur mycket plastfickorna kommer att kosta på ett ungefär?

Link to comment
Share on other sites

Totalt sett finns det 10 dividers. Har nu försökt placera in dem på ett vettigt sätt.

 

Nästa dumma fråga. Hur unviker man att alla sidorna går sönder när man läser reglerna? Har hört folk nämna plastfickor, men var får man tag på dem då i letter storlek?

 

Några andra tips?

Gå ner till ditt lokala tryckeri så stoppar de hela regel uppsättningen i en skärmaskin o tjoff så passar de i svenska plastfickor.

 

kan nog lösas gratis.

Link to comment
Share on other sites

Gå ner till ditt lokala tryckeri så stoppar de hela regel uppsättningen i en skärmaskin o tjoff så passar de i svenska plastfickor.

 

kan nog lösas gratis.

 

Problemet är ju också att A4 plastfickor inte har de rätta hålen eller? Det kan man iofs fixa med en hålsgare gissar jag. Efter lite koll ser jag att de flesta plastfickor är multihålade. Kostar runt en krona stycket så blir ju en del pengar...

 

Bra tips i alla fall, skall kolla med ett tryckeri. :)

 

 

 

 

 

Problemet är ju också att A4 plastfickor inte har de rätta hålen eller? Det kan man iofs fixa med en hålsgare gissar jag. Efter lite koll ser jag att de flesta plastfickor är multihålade. Kostar runt en krona stycket så blir ju en del pengar...

 

Bra tips i alla fall, skall kolla med ett tryckeri. :)

 

Vad är bälgfickor egentligen? :huh:

Link to comment
Share on other sites

Det tog ett tag innan jag fattade att du hade Quotat dig själv. Snyggt! :D

 

Men vad har "bälgfickor" med det hela att göra? Bälga öl i fickan?

 

Verkar som man quotar sig själv om man försöker skriva två meddelanden i följd?

 

Bälgfickor, såg att någon sa att de passade? Jag har kommit fram till vad det är nu i alla fall.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...