Jerry Posted April 18, 2013 Report Share Posted April 18, 2013 Hej ! Trupp som skjuter ,tillsammans med en "pinned" ledare , kan dom "cowra" , jag menar , räcker det med att det finns en ledare i hexen ? Blir man "pinned" när man "rallar" o slår exakt lika högt som sin modifierade moral ? En sak till, när man slår en "hero creation" vid en HOB , "rallar" enheten som fick en "hero creation" eller är den fortfarande "broken" ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klas Malmström Posted April 18, 2013 Report Share Posted April 18, 2013 En sak till, när man slår en "hero creation" vid en HOB , "rallar" enheten som fick en "hero creation" eller är den fortfarande "broken" ?Dock så brukar ju en DR = 1,1 räcka för att ralla en enhet. Fast är det en bruten Conscript HS som är DM och rallas av en 6+1.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted April 18, 2013 Report Share Posted April 18, 2013 Dock så brukar ju en DR = 1,1 räcka för att ralla en enhet. Fast är det en bruten Conscript HS som är DM och rallas av en 6+1.... Fast det kan vara så att det är en bruten enhet som blir beskjuten. Enbart Hero Creation i det läget rallar ju inte MMC:n som den kommer från. Eller hur? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerry Posted April 18, 2013 Author Report Share Posted April 18, 2013 tack !Då kör jag med att man inte "rallar" vid en "hero creation" En sak till som vi käbblar mycket om vid våra red barricades aftnar:Är det +1 eller +3 när du skjuter från en fabriks-ruta in i en annan intilliggande fabriksruta ,MEN där snöret (LOF) löper utanför fabriksväggen innan den träffar den vita dutten i den andra hexen ?Det finns ett exempel i regelhftet MEN vilket mina kamrater hänger upp sig på, exemplet utgår nämligen ifrån en RUBBLAD hex.....Personligen kan jag inte förstå varför det skulle ändra på situationen men jag möter hårdnackat motstånd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klas Malmström Posted April 18, 2013 Report Share Posted April 18, 2013 En sak till som vi käbblar mycket om vid våra red barricades aftnar:Är det +1 eller +3 när du skjuter från en fabriks-ruta in i en annan intilliggande fabriksruta ,MEN där snöret (LOF) löper utanför fabriksväggen innan den träffar den vita dutten i den andra hexen ?Jag skulle spela som att det är platsen som LOS skär hexsidan in i mål-hexen som avgör - int hur LOS går vidare i mål-hexen senare (det skulle innebära konstigheter om t.ex. center-dot inte ligger inom huset alls). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klas Malmström Posted April 18, 2013 Report Share Posted April 18, 2013 Fast det kan vara så att det är en bruten enhet som blir beskjuten. Enbart Hero Creation i det läget rallar ju inte MMC:n som den kommer från. Eller hur?Förvisso - men Jerry skrev "rallar" så jag antar att det var en 1,1 vid rally som var aktuellt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olsson Posted April 19, 2013 Report Share Posted April 19, 2013 Frågan var ju vad som händer vid "HOB". Så den kan gälla både vid Rally och vid beskjutning.Jag svarade på beskjutningsdelen, rallar gör man som sagt nog i princip alltid på 1,1. Det har dock inget med själva Hero:n att göra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerry Posted May 9, 2013 Author Report Share Posted May 9, 2013 Mera käbbel efter gårdagens Red Barricades, jag inbillar mig att man slipper interdiction om man springer mellan två hus ?Motståndaren menar att man blir utsatt för interdiction eftersom man kan skjuta snap-shot o alltså menar han att det är open ground. Jag menar att det måste vara open ground i en HEX inte en HEX-SIDA Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klas Malmström Posted May 9, 2013 Report Share Posted May 9, 2013 Mera käbbel efter gårdagens Red Barricades, jag inbillar mig att man slipper interdiction om man springer mellan två hus ?Motståndaren menar att man blir utsatt för interdiction eftersom man kan skjuta snap-shot o alltså menar han att det är open ground. Jag menar att det måste vara open ground i en HEX inte en HEX-SIDADu har rätt - Snap Shot möjlighet är inte tillräckligt för att orsaka Interdiction. Enligt A10.531 så måste vid en hypotetisk attack FFMO DRM -1 gälla för Interdiction och vid en Snap Shot så gäller inte FFMO - see A8.15. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now