Mattias Rönnblom Posted June 1, 2006 Report Posted June 1, 2006 Tycker ni att tredjepartare (som Schwerpunkt, CH, Friendly Fire etc) ska använda ASLSK-bräden i sina ASL-scenarion?
Scipio Posted June 1, 2006 Report Posted June 1, 2006 Näe, varför ska dom börja med budgetbräden bara för att MMP har blivit snåljopar...
ON TOP ASL Posted June 1, 2006 Report Posted June 1, 2006 Näe, varför ska dom börja med budgetbräden bara för att MMP har blivit snåljopar...Prexis, och när vi ändå håller på, varför ska dom använda 'vanliga' bräden också. Dom kan väl göra allt oavsett ASLSK boards eller inte!?
Janusz Posted June 1, 2006 Report Posted June 1, 2006 Jag tror frågan var menad som:"Ska TPP, när de designar scenarion, även använda bräden från ASLSK?".Janusz
Commissar Piotr Posted June 1, 2006 Report Posted June 1, 2006 Hej Grabbar Naturligtvis inte, SK-bräden för SK och ASL-bräden för ASL.Använder vi bräden från OCS för ASL? Dessutom är ju SK-brädena fula och av dålig kvalitet.
ON TOP ASL Posted June 1, 2006 Report Posted June 1, 2006 Dessutom är ju SK-brädena fula och av dålig kvalitet.Inte alls, däremot är mina ASL-bräden oerhört fula och av dålig kvalitet, dessutom är det någon text (Cross Of Iron) printad rakt över någon av dem.
Martin Svärd Posted June 1, 2006 Report Posted June 1, 2006 Om MMP skulle trycke en "mounted" variant av SK-brädena, så tycker jag att man kan använda SK-bräden till vanliga ASL-scenarion. Inte som det är nu.
Daniel Posted June 1, 2006 Report Posted June 1, 2006 Jag tycker att några mindre scenarios ska designas för ASLSK-bräden så att alla ASLSK-spelare har några scenarios att spela med fulla ASL-regler fast utan tillägg av terräng (förutom multilevel buildings) För övrigt ser jag inget fel med att designa scenarios till ASLSK-brädena. Speciellt de som följde med i GUNS är riktigt intressanta. // Daniel
Mattias Rönnblom Posted June 1, 2006 Author Report Posted June 1, 2006 Det här är jämt. 50% ja och 50 % nej. Det återspeglar ungefär min personliga åsikt. :-) Jag tror frågan var menad som:"Ska TPP, när de designar scenarion, även använda bräden från ASLSK?". Det stämmer.
Brain Posted June 1, 2006 Report Posted June 1, 2006 Är mig fullkomligt egalt Man är ju lika mycket tvingad att spela de scenarion som eventuellt skulle använda SK-kartor som att TPP är tvingade att använda SK-kartor i sina scenarion dvs inte alls.
Maglica Posted June 1, 2006 Report Posted June 1, 2006 Givetvis skall man använda de kartor som representerar den historiska terrängen bäst oavsett om det är ASL, ASLSK, HASL eller DASL kartor.
Jörgen Posted August 7, 2006 Report Posted August 7, 2006 Varför inte. De faller ju ändå alla tillbaka på samma ursprung, ASL.
larth Posted August 11, 2006 Report Posted August 11, 2006 Tycker jag att man kan göra. Det är nya och bra (IMO) bord. Det är ingen 3rd party som tvekar att använda #42 & #43 eller andra out-of-print boards.
Mattias Rönnblom Posted August 11, 2006 Author Report Posted August 11, 2006 Jag har syndat och gjort ett scenario med brädena 'x' och 'w'. De var så bra, så jag kunde inte låta bli.
Klas Malmström Posted August 11, 2006 Report Posted August 11, 2006 Jag har syndat och gjort ett scenario med brädena 'x' och 'w'. De var så bra, så jag kunde inte låta bli.Oj, oj, oj - förhoppningsvis fastnar det i "proofing"-processen.
Recommended Posts