Jump to content

ART Pjäs i factory


Bergwall

Recommended Posts

Hej grabbar

Får en ART pjäs sätta upp i en fabrik enligt standard reglerna (vet att det är ok med en 76ART i Factory i RB/RF/FB).

Jag kan inte hitta regelstöd för det. Är inte OK va?

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Måste vara en "small target"

Detta gäller för Building.
B23.423 GUNS  A non-vehicular weapon on a  5 / 8 " counter may be set up or pushed into a building/rubble only if it is either a small target (C2.271) or an AT/INF Gun that is not a large target.

Jag hittar inget i reglerna för Factory B23.74 som ändrar ovanstående.

  • Thumbs up 1
Link to comment
Share on other sites

Nu har jag hunnit kika!

 

FB8.4 GUNS: All categories (C2.2) of Guns may set up in a FB Factory. A Gun may enter/exit a FB Factory via a Vehicular-Sized Entrance (using the Entrance’s movement benefits) or via another non-Interior hex of that Factory [EXC: B23.93]. However, entry/exit via a non-Vehicular-Sized Entrance is allowed only if being Pushed, in which case both normal building-entry Infantry MF costs and that Factory hex’s TEM apply as Manhandling DRM, even if exiting that Factory.

 

Svaret är alltså ”Ja”.

  • Thumbs up 1
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Bergwall said:

Hej grabbar

Får en ART pjäs sätta upp i en fabrik enligt standard reglerna (vet att det är ok med en 76ART i Factory i RB/RF/FB).

Jag kan inte hitta regelstöd för det. Är inte OK va?

 

 

 

Svaret är nej.

  • Thumbs up 1
Link to comment
Share on other sites

För att förtydliga det här om man tittar på denna dialog utan att veta hur förvirrad man kan vara; Svaret är Nej, precis som Stabka skriver.  
 

Mitt svar baserades på ett sms jag fick av TS där frågan var om man fick sätta upp kanonen i Festung Budapest. 
Frågan här på forumet är ju om man får sätta upp kanonen i standardreglerna, och det får man alltså inte. I FB Ja, i standardreglerna Nej. 
 

Ber om ursäkt för förvirringen!😂

  • Thumbs up 2
Link to comment
Share on other sites

Det är en regeländring som MMP borde införa för vanliga scenarior med fabriker såsom i alla HASL (Stalingrad, Budapest, Arnhem) där alla typer av Guns får sätta upp i fabriker.

  • Thumbs up 2
Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, CTABKA said:

Det är en regeländring som MMP borde införa för vanliga scenarior med fabriker såsom i alla HASL (Stalingrad, Budapest, Arnhem) där alla typer av Guns får sätta upp i fabriker.

Är väl tillåtet i alla HASLs?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...