Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ASL Sweden Forum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

ART Pjäs i factory

Featured Replies

Hej grabbar

Får en ART pjäs sätta upp i en fabrik enligt standard reglerna (vet att det är ok med en 76ART i Factory i RB/RF/FB).

Jag kan inte hitta regelstöd för det. Är inte OK va?

Måste vara en "small target"

Detta gäller för Building.
B23.423 GUNS  A non-vehicular weapon on a  5 / 8 " counter may be set up or pushed into a building/rubble only if it is either a small target (C2.271) or an AT/INF Gun that is not a large target.

Jag hittar inget i reglerna för Factory B23.74 som ändrar ovanstående.

Nu har jag hunnit kika!

FB8.4 GUNS: All categories (C2.2) of Guns may set up in a FB Factory. A Gun may enter/exit a FB Factory via a Vehicular-Sized Entrance (using the Entrance’s movement benefits) or via another non-Interior hex of that Factory [EXC: B23.93]. However, entry/exit via a non-Vehicular-Sized Entrance is allowed only if being Pushed, in which case both normal building-entry Infantry MF costs and that Factory hex’s TEM apply as Manhandling DRM, even if exiting that Factory.

Svaret är alltså ”Ja”.

7 hours ago, Bergwall said:

Hej grabbar

Får en ART pjäs sätta upp i en fabrik enligt standard reglerna (vet att det är ok med en 76ART i Factory i RB/RF/FB).

Jag kan inte hitta regelstöd för det. Är inte OK va?

Svaret är nej.

För att förtydliga det här om man tittar på denna dialog utan att veta hur förvirrad man kan vara; Svaret är Nej, precis som Stabka skriver.  

Mitt svar baserades på ett sms jag fick av TS där frågan var om man fick sätta upp kanonen i Festung Budapest. 
Frågan här på forumet är ju om man får sätta upp kanonen i standardreglerna, och det får man alltså inte. I FB Ja, i standardreglerna Nej. 

Ber om ursäkt för förvirringen!😂

Det är en regeländring som MMP borde införa för vanliga scenarior med fabriker såsom i alla HASL (Stalingrad, Budapest, Arnhem) där alla typer av Guns får sätta upp i fabriker.

• Author
18 hours ago, CTABKA said:

Det är en regeländring som MMP borde införa för vanliga scenarior med fabriker såsom i alla HASL (Stalingrad, Budapest, Arnhem) där alla typer av Guns får sätta upp i fabriker.

Är väl tillåtet i alla HASLs?