Bergwall Posted March 27 Report Share Posted March 27 Hej grabbar Får en ART pjäs sätta upp i en fabrik enligt standard reglerna (vet att det är ok med en 76ART i Factory i RB/RF/FB). Jag kan inte hitta regelstöd för det. Är inte OK va? Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Söderberg Posted March 27 Report Share Posted March 27 Måste vara en "small target" Detta gäller för Building. B23.423 GUNS A non-vehicular weapon on a 5 / 8 " counter may be set up or pushed into a building/rubble only if it is either a small target (C2.271) or an AT/INF Gun that is not a large target. Jag hittar inget i reglerna för Factory B23.74 som ändrar ovanstående. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted March 27 Report Share Posted March 27 Nu har jag hunnit kika! FB8.4 GUNS: All categories (C2.2) of Guns may set up in a FB Factory. A Gun may enter/exit a FB Factory via a Vehicular-Sized Entrance (using the Entrance’s movement benefits) or via another non-Interior hex of that Factory [EXC: B23.93]. However, entry/exit via a non-Vehicular-Sized Entrance is allowed only if being Pushed, in which case both normal building-entry Infantry MF costs and that Factory hex’s TEM apply as Manhandling DRM, even if exiting that Factory. Svaret är alltså ”Ja”. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted March 27 Report Share Posted March 27 7 hours ago, Bergwall said: Hej grabbar Får en ART pjäs sätta upp i en fabrik enligt standard reglerna (vet att det är ok med en 76ART i Factory i RB/RF/FB). Jag kan inte hitta regelstöd för det. Är inte OK va? Svaret är nej. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted March 30 Report Share Posted March 30 För att förtydliga det här om man tittar på denna dialog utan att veta hur förvirrad man kan vara; Svaret är Nej, precis som Stabka skriver. Mitt svar baserades på ett sms jag fick av TS där frågan var om man fick sätta upp kanonen i Festung Budapest. Frågan här på forumet är ju om man får sätta upp kanonen i standardreglerna, och det får man alltså inte. I FB Ja, i standardreglerna Nej. Ber om ursäkt för förvirringen!😂 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted March 31 Report Share Posted March 31 Det är en regeländring som MMP borde införa för vanliga scenarior med fabriker såsom i alla HASL (Stalingrad, Budapest, Arnhem) där alla typer av Guns får sätta upp i fabriker. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bergwall Posted April 1 Author Report Share Posted April 1 18 hours ago, CTABKA said: Det är en regeländring som MMP borde införa för vanliga scenarior med fabriker såsom i alla HASL (Stalingrad, Budapest, Arnhem) där alla typer av Guns får sätta upp i fabriker. Är väl tillåtet i alla HASLs? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts