Jump to content

Close combat


Jerry

Recommended Posts

Hej hej…..

när man rullar sin snakeeye i close combat och man redan har en ledare med sig ….. slår man trots allt för en NY ledare, eller blir den ledaren jag redan har, promoted ……??

eller händer ingenting alls …..??

Link to comment
Share on other sites

Om jag minns rätt är det här omdebatterat, eftersom det inte är helt tydligt.

Jag tolkar det så här: Finns det en MMC med i striden, så slår man på Leader Creation. Finns det flera MMC med så slumpar man vilken som skapade en ledare (kan ju påverka drm).

 

Troligtvis finns det andra åsikter.

Link to comment
Share on other sites

A18.12 CCPh: Anytime a MMC attacking in CC rolls an Original 2 DR, the player makes an immediate dr on the Leader Creation Table. If this results in the creation of a leader, that leader must add his leadership to the Original 2 CC DR that created him (even if the modifier is a +1), and possibly changing its odds due to his one Inherent FP.

 

Eftersom regel:

A18.12 allows the creation of leader when a MMC rolls an Original 2 CC DR, don´t think that a MMC attacking with a SMC can create a leader in this manner – play by what the rules specifically allow in this rule.

Notera även:

A11.5 ...No more than two units may combine into a single CC attack vs a vehicle and one of the units in a combined stack must be a SMC...

 

Liknade Regel, när det som står gäller.

D10.42 PUSHING: ” tillåter att ett Wreck knuffas ”bort/åt sidan” ej att burning Wreck kan knuffas bort. Flera jänkare hävdade när vi diskuterade denna regel att termen ”wreck” gäller även ”a burning wreck” förstår ej hur de kan dra den slutsatsen, såsom regel är skriven.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...