Jump to content

ASL på Konvux?


ConnyB

Recommended Posts

Undrar om det är någon som skulle kunna ge sig på ett "mission impossible" och köra en nybörjarintro för mig och andra obildbara på KonVux i sommar?

 

Om inte så vore det bra om någon hade lust att komma och spela lite så att andra märker att ASL faktiskt finns. (Fast meddela mig gärna i förväg i så fall så att jag fixar fram lite bättre belysning, annars blir det bara natt-scenarion B) ).

 

För de som inte känner till KonVux så är det ett oprententiöst litet konvent som går två gånger om året i Linköping. Vi håller till på studentpuben Herrgår'n, www.hg.se . Namnet KonVux kommer sig av att vi har baren öppen (med studentpriser) och att konventet därför i första hand riktar sig till personer över 18.

Det kommer att dyka upp info om tider och sådant på Dragon's dens hemsida dd.sverok.net så småningom.

Link to comment
Share on other sites

Undrar om det är någon som skulle kunna ge sig på ett "mission impossible" och köra en nybörjarintro för mig och andra obildbara på KonVux i sommar?

 

Om inte så vore det bra om någon hade lust att komma och spela lite så att andra märker att ASL faktiskt finns. (Fast meddela mig gärna i förväg i så fall så att jag fixar fram lite bättre belysning, annars blir det bara natt-scenarion  B)  ).

 

För de som inte känner till KonVux så är det ett oprententiöst litet konvent som går två gånger om året i Linköping. Vi håller till på studentpuben Herrgår'n, www.hg.se . Namnet KonVux kommer sig av att vi har baren öppen (med studentpriser) och att konventet därför i första hand riktar sig till personer över 18.

Det kommer att dyka upp info om tider och sådant på Dragon's dens hemsida dd.sverok.net så småningom.

 

Ha, jag visste väl att det fanns flera ASL-spelare i Linköping.

 

Om jag är hemma i sommar när erat konvent är så ställer jag gärna upp.

Link to comment
Share on other sites

Det här låter ju superkul!

Jag antar att ni inte vill ha dit hur mycket folk som helst, men om ni vill det, så finns det säkert fler som kan tänka sig att ställa upp! :P

 

Om inte annat så finns det ju några spelare i både Lin- och Norrköping som gärna hjälper till.

 

Edit: TJOHO - Jag blev precis en 8-1:a!

Link to comment
Share on other sites

Det här låter ju superkul!

Jag antar att ni inte vill ha dit hur mycket folk som helst, men om ni vill det, så finns det säkert fler som kan tänka sig att ställa upp! :P

 

Om inte annat så finns det ju några spelare i både Lin- och Norrköping som gärna hjälper till.

"Hur mycket folk som helst" fixar inte lokalerna, men sådär 20 ASL-spelare är inget problem.

 

Glömde påpeka att KonVux kostar gratis i inträde.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Lite nytt: vi får inte besked förrän om någon månad om vad som gäller för Herrgår'n. Det är dock klart att vi ska försöka ha KonVux så tidigt som möjligt efter LinCon, då KonVux också ska vara ett tillfälle för LinCon-arrangörerna att träffas och göra bokslut.

Så det kan bli redan i mitten/slutet juni (dock troligen inte midsommarhelgen)

Edited by ConnyB
Link to comment
Share on other sites

En fråga: KonVux är en tämligen improviserad tillställning a'la "kom och spela vad du vill och ta ett par öl under tiden" men det är välkommet att göra lite mer ordnade arrangemang. Är det några som är intresserad av att det det blir någon typ av turnering? Jag har inte nog koll på vare sig regler eller scenarion för att kunna hålla någon själv men det finns kanske någon som är intresserad av att arrangera?

Även om vi ännu inte vet vilket datum det blir så har vi hyfsad koll på tiderna:

fredag: 18:00 - ca 03:00

lördag: 12:00 - ca 03:00

söndag: 12:00 - ca 18:00

 

Utskänkningstillståndet gör att det inte får vara igång dygnet runt.

Att det inte börjar förrän 12:00 är erfarenhetsbaserat, jag var väldigt ensam i ett par timmar när vi öppnade redan 10:00 (jag lärde mig i alla fall reglerna till Puerto Rico utantill). Om det finns nog många morgonpigga så är det kanske inte helt omöjligt att dra igång "redan" 10:00.

Link to comment
Share on other sites

Och just det..speciellt på söndagen kan det vara bra att börja tidigt för då

hinner utsocknes personer avsluta sina scenarior i god tid för att ta sig hem.

Avslutning 18.00 kan vara i senaste laget om man kommer från Göteborg

eller t ex Stockholm.

Link to comment
Share on other sites

Turnering är kul även om det inte är ett krav. Start 10.00 tycker jag är bra,

då kommer man igång i tid. (Förutsätter att man inte varit ute på dumheter

kvällen/natten innan, dock) :rolleyes:

Tja, de flesta satt och spela till långt efter 03:00 och det blev nog en öl eller två (eller kanske tre eller...) för de flesta, så en och annan var nog lite :wacko: .

Jag vet inte om det klassas som att vara ute på dumheter? ;)

 

Men att börja 10:00 på söndagen är en bra ide.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Fortfarande inget definitivt datum för KonVux men vi har i alla fall fått stränga order av klubben om att göra av med mer pengar på arrangemanget (jag gillar sådana order :) ).

Det finns lite olika ideer vad vi ska göra men det är möjligt att vi bjuder vi på mat på fredag och lördag kväll.

 

Detta bara som en aptitretare! (ööhh... jag menar... äh)

Edited by ConnyB
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Tja, de flesta satt och spela till långt efter 03:00 och det blev nog en öl eller två (eller kanske tre eller...) för de flesta, så en och annan var nog lite :wacko: .

Jag vet inte om det klassas som att vara ute på dumheter?    ;)

Borde väl inte klassas som dåligheter om det kombineras med spelande? Allt spel är av godo... Hittar heller inte något om att det skulle vara dåligheter enligt ASLRB och om det inte är förbjudet så är det tillåtet? Kanske är därför som den finns, den där regeln om att ett misstag står fast när spelet gått vidare... B)

 

Naturligtvis kan man ju se både alkoholen och den tidiga timmen som utslagsmekanismer. Det är väl inte mer än rimligt att gynna de som är starka nog att spela bra efter att både ha druckit och gått upp tidigt? Nu hör nog inte jag till de mest morgonpigga, men å andra sidan gäller det ju bara att vara mindre trött än de man spelar mot...

 

- Håkan

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Bra och dåliga nyheter!

 

Det blir ett KonVux! :D

 

Det krockar med SydCon. :(

 

Herrgår'n var sena med besked och när de väl hörde av sig så blev det bråttom. :angry:

 

Är det någon som kan komma?

 

Finns det någon ( t ex Klas??) som kan tänka sig köra en genomgång för nybörjare, typ ASLSK och något scenario därifrån, på lördagen? Det vore bra för att få upp intresset.

Om någon kan göra detta så ska jag kolla om klubben kan köpa in ett par ASLSK, pengarna finns men det kan vara svårt med att få tag på grejerna i tid, eller...???

 

 

Någon från "Friendly Fire"-gänget som kan tänka sig komma förbi och göra reklam för det konventet? Kanske till och med arra något?

 

Mer info kommer så fort jag vet något mer själv.

Link to comment
Share on other sites

Ähum, glömde visst den där lilla detaljen med att tala om när.

 

från: Fredag 30 juli med start sisådär 18:00 - 19:00

till: söndag 1 augusti före 19:00

 

Det är inte tillåtet att övernatta på Herrgår'n så de som inte kan fixa logi på något annat sätt kan kontakta mig.

Link to comment
Share on other sites

Lite mer ändringar. Vi får inte HG förrän lördag 10:00, inget på fredagen alltså.

 

Det ser inte ut att vara läge för att annonsera någon större ASL-happening. Det blir väl så med kort varsel och ett mindre lyckat datum.

 

Trots det så är alla varmt välkomna att komma till KonVux och spela ASL eller något av de många andra spel (jo faktiskt, det finns andra spel än ASL) som kommer att vara på plats.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Hur gick det med ASL på Konvux, gick det av stapeln? Är fler träffar inplanerade?

Vi var två nybörjare som fck en mycket bra intro, pinsamt nog så har jag glömt namnet på han som gjorde det :unsure: Ett stort tack hur som helst.

 

KonVux genomförs två gånger om året så nästa tillfälle blir något veckoslut efter nyår, det var 9-11 januari i år.

Link to comment
Share on other sites

De som har hand om Herrgår'n är bra att och göra med på många sätt men tyvärr är de hopplösa när det gäller att ge något besked som handlar om datum :angry:

Förra vinter fick vi besked på onsdagen att vi kunde börja på fredagen. Det har visserligen gjort oss till världens snabbaste konventsarrangörer ;) men det är svårt att få ut någon information i tid och även inte roligt för dem som behöver planera lite i förväg för att kunna komma loss och vara med på konventet.

 

7 - 9 januari alt 8 - 9 januari är inte helt otroligt men jag skulle nog vara försiktig med att satsa pengar på det. <_<

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...