Jump to content

FAQ


DreadTom

Recommended Posts

Ett tag efter jag svarat om barbed-wire-fence började jag tänka: "tusan, står A.17 för samma sak i regelbok v.1??". Nu gjorde den det... Tur, men det gör det ju som alla vet inte alltid. Och jag vet också att många, särskilt de nya i ASL, använder en regelbok v.1 de fått av en veteran eller hittat någonstans. Och då kan ju förvirring uppstå, som vi kanske kan undvika.

 

Så jag tänkte att vi kanske ska skriva en FAQ för regelforumet. Där kan vi säga att svaren baseras på regelboken v.2 med officiell errata, om inte annat sägs. Plus att vi kan säga många fler saker förstås, men forumet är ju ungt ännu, så någonstans måste vi ju börja! :D

Link to comment
Share on other sites

En god idé, men jag tror att det finns en bra Q&A redan. Om det inte

är något annat du tänker på.

Jag tänkte på en FAQ för detta regelforum enbart. En FAQ är ju.. en FAQ! Det verkar som om några på detta forum är nya i hobbyn, och om vi som varit med ett tag skriver ned "the basics" kan vi bespara dem några års tröskande och (Perry förbjude) sura kommentarer.

 

Och det skulle inte falla mig in att försöka försvenska Scott Romanowskis utmärkta arbete! B)

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker det låter som en utmärkt idé, och vi kan lägga ut den på Nybörjalänken!

 

Börjar du skriva på en sån Thomas?

Jag hade faktiskt tänkt skriva ned några idéer jag hade. Hur gör vi det enklast? Filformat t.ex.? Jag kunde ju börja skriva och lägga upp en fil (eller som sida?) så att alla kan lämna synpunkter och nya förslag som jag kan redigera in. Eller?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...