Jump to content

Starshells från fordon


Janusz

Recommended Posts

En CE AFV kan skjuta upp en starshell.

Men hur blir man AFV? I Chenneaux kryllar det av tyska FlakWagens, obepansrade men välbeväpnade jävlar. Kan de dra upp en Starshell?

 

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Visst är det så. Ganska konstigt, man tycker ju inte att det ska vara någon skillnad här. Kanske bara en miss, det vore rimligare om man hade använt "non-BU inherent crew" men då hade väl folk undrat om man räknades som BU i ett fordon utan pansar...

Link to comment
Share on other sites

Ja, det är ett jävla problem för mig. Jag har massor med fina fordon som snabbt kan åka ut pch möta en amerikansk överflygling, men då NVR blivit 0 ser de inte ett skit, och kan inte skjta upp Ss. Om jag sänder med en HT så har den bara 1-2, så det är ledare som krävs, vilket jag har ont om.

 

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Vad är det som är flummigt ?

Ja, som VARFÖR ett obepansrat fordon inte kan ha Starshells t ex?

 

Jo, som sagt, det är tydligt att det är som det är, men man kan ju ändå undra varför vissa regler är som dem är? Man kan t ex tänka sig att nissen som skrev ordet "AFV" i regeln om starshells TÄNKTE "fordon" men SKREV "AFV".

 

Vad jag menar är att, för övertydlighetens skull, kolla med MMP om det verkligen stämmer. Jag är mycket för att "Jag vet att det är så, men vi kan väl kolla ändå, för säkerhets skull - det finns ju tusen undantag"...

 

:P

Link to comment
Share on other sites

Hmmm...risken är väl att man får svar som man frågar. (Goddag yxskaft alltså).

Generellt sett så brukar design relaterade frågor inte tas på så stort allvar.

 

EX (hypotetiskt).

 

Q. Varför kan inte en HS lägga rök?

 

A. Därför att reglerna säger så.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...