ago Posted May 26, 2022 Report Share Posted May 26, 2022 Skulle behöva tips på korta, bra och snabbspelade scenarion där man hinner en tur och returmatch under en kväll. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted May 26, 2022 Report Share Posted May 26, 2022 Fia med knuff? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted May 26, 2022 Report Share Posted May 26, 2022 Lite mer seriöst svar; Jag kommer direkt att tänka på söndagsscenariot som vi spelade på Stockholm ASL Tournament för några år sen. Då var kriteriet "Best of three". Men jag minns fasiken inte vad det heter. Karta 42, tysken ska ta sig igenom en rysk linje och komma ut på andra ändan. Återkommer om detta. Edit: Scenariot i fråga är ASL162 Armored Car Savikurki och det är Finnar mot Ryssar. Sen är ju Bidermann's Escape (FrF30 och BoF18) en klassiker i snabbspelade scenarion, men kanske ändå en dutt för stort för att kvala in? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ago Posted May 26, 2022 Author Report Share Posted May 26, 2022 2 hours ago, carlsson said: Fia med knuff? Fia kan ta en evighet, då är Fia med Hutt roligare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ago Posted May 26, 2022 Author Report Share Posted May 26, 2022 1 hour ago, carlsson said: Lite mer seriöst svar; Jag kommer direkt att tänka på söndagsscenariot som vi spelade på Stockholm ASL Tournament för några år sen. Då var kriteriet "Best of three". Men jag minns fasiken inte vad det heter. Karta 42, tysken ska ta sig igenom en rysk linje och komma ut på andra ändan. Återkommer om detta. Edit: Scenariot i fråga är ASL162 Armored Car Savikurki och det är Finnar mot Ryssar. Sen är ju Bidermann's Escape (FrF30 och BoF18) en klassiker i snabbspelade scenarion, men kanske ändå en dutt för stort för att kvala in? Tack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peyre Posted May 27, 2022 Report Share Posted May 27, 2022 Älskar Ola Nygårds Scenario: At the very beginning. Ett riktigt popcorn där man slumpar fram vapen och annat. Men det kanske är mindre än det du tänkt dig? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crustav Posted May 28, 2022 Report Share Posted May 28, 2022 Var får man tag på Olas Scenarion från On Top ASL? Vissa har blivit officiella förstår jag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ago Posted May 28, 2022 Author Report Share Posted May 28, 2022 20 hours ago, Peyre said: Älskar Ola Nygårds Scenario: At the very beginning. Ett riktigt popcorn där man slumpar fram vapen och annat. Men det kanske är mindre än det du tänkt dig? Var kan jag hitta scenariot? Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted May 28, 2022 Report Share Posted May 28, 2022 Scenariot ingick i scenariopacket för SAT 2018, spelades som bäst av tre. Du deltog och har scenariot som dessutom fick en uppdaterad layout och ändrad VCs, en draw räknas nu som en rysk seger. Se länk. https://forum.aslsweden.com/index.php?/topic/3544-stockholm-asl-tournament-2018-11-13-maj/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
ago Posted May 28, 2022 Author Report Share Posted May 28, 2022 17 minutes ago, CTABKA said: Scenariot ingick i scenariopacket för SAT 2018, spelades som bäst av tre. Du deltog och har scenariot som dessutom fick en uppdaterad layout och ändrad VCs, en draw räknas nu som en rysk seger. Se länk. https://forum.aslsweden.com/index.php?/topic/3544-stockholm-asl-tournament-2018-11-13-maj/ Tack, för övrigt saknar jag Fruängen, det var fantastisk bra arrangemang där. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted May 30, 2022 Report Share Posted May 30, 2022 On 5/28/2022 at 12:46 PM, Crustav said: Var får man tag på Olas Scenarion från On Top ASL? Vissa har blivit officiella förstår jag. Han har gjort ett gäng, varav några har publicerats i Journal 6, 7 och Sweedish Volunteers. Något mer på gång @ON TOP ASL? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fiedler Posted June 1, 2022 Report Share Posted June 1, 2022 (edited) Jag och Carlsson spelade ett sjukt kul kort AFV centrerat scenario i Köpenhamn. Man börjar i prinip ovanpå varandra. Tyärr kommer jag inte ihåg vilket det var men topp 10 scenario. Halv karta. Kommer du ihåg @carlsson vilket det var? Edited June 1, 2022 by Fiedler Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted June 1, 2022 Report Share Posted June 1, 2022 5 hours ago, Fiedler said: Jag och Carlsson spelade ett sjukt kul kort AFV centrerat scenario i Köpenhamn. Man börjar i prinip ovanpå varandra. Tyärr kommer jag inte ihåg vilket det var men topp 10 scenario. Halv karta. Kommer du ihåg @carlsson vilket det var? Har tyvärr dåligt minne. Sist vi möttes var väl 2018 och spelade då SP261 Gunning for Gas på karta 8a. Det är ju förvisso litet, men kvalar nog inte in under SÅ snabbspelade scenarion tror jag...? 🤔 Men ja, det var roligt! R2 - SP261 - Gunning for Gas.pdf 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ON TOP ASL Posted October 7, 2022 Report Share Posted October 7, 2022 (edited) On 5/30/2022 at 7:51 AM, carlsson said: Han har gjort ett gäng, varav några har publicerats i Journal 6, 7 och Sweedish Volunteers. Något mer på gång @ON TOP ASL? On 5/30/2022 at 7:51 AM, carlsson said: Han har gjort ett gäng, varav några har publicerats i Journal 6, 7 och Sweedish Volunteers. Något mer på gång @ON TOP ASL? On 5/28/2022 at 12:46 PM, Crustav said: Var får man tag på Olas Scenarion från On Top ASL? Vissa har blivit officiella förstår jag. ______________________________________________________________________________________________________________________ Jag har ett gäng PDF på både korta och lite mindre korta scenarios. 🙃 ZIP-fil är på ca 10 MB som jag kan skicka om ngn är intresserad (kul om det spelas). Min mail är numera ola.nygards -at- swg.com Edited October 7, 2022 by ON TOP ASL 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts