Jump to content

clearence


Jerry

Recommended Posts

Hmmm ny fråga , man får ju gå in i ett minfält utan att det anfaller om man lägger alla sina movement points för att ta sig in.

Därefter så måste man försöka röja under CCPH , nu till det kluriga KAN MAN SPLITTA sin minröjarstyrka så att någon tar sig "bakåt" o någon tar sig "framåt" ur minfältet ? det står ju att man kan ta sig framåt om man röjer o att man kan ta sig bakåt om man misslyckas , men kan man alltså sprida sig om man LYCKAS röja ???

Link to comment
Share on other sites

Hmmm ny fråga , man får ju gå in i ett minfält utan att det anfaller om man lägger alla sina movement points för att ta sig in.

Därefter så måste man försöka röja under CCPH , nu till det kluriga KAN MAN SPLITTA sin minröjarstyrka så att någon tar sig "bakåt" o någon tar sig "framåt" ur minfältet ? det står ju att man kan ta sig framåt om man röjer o att man kan ta sig bakåt om man misslyckas , men kan man alltså sprida sig om man LYCKAS röja ???

Jag förstår inte riktig vad du menar - när du går in så skapas ju en partial TB från den hexside du gick in över - lyckas Clearance DR så väljer du vilke den andra hexsidan som TB skall gå till i CCPh. Efter det kan du gå hur du vill med enheterna.

Link to comment
Share on other sites

Notera att röjningsslaget görs sist i CCPh. Då har APh redan varit.

 

Nästa runda börjar således trupperna i minfältet, som nu är röjt och kan ta sig därifrån via dom två TB som gjordes föregåenden rundan.

"två TB" - jag antar att du menar via dom två hexsidorna som den TB som skapades pekar på?

Link to comment
Share on other sites

Står det inte att : när de som gjort en TB på detta sättet (lite quick & dirty) lämnar hexen så upphör den att existera ?

Nej, men om dom misslyckas med mine clearance och väljer att gå tillbaka ut ur hexen via den partiella TB som skapade när dom gick in, så tas den partiella bort - är det kanske det du tänker på?

Link to comment
Share on other sites

Hi hi, nja....... jag giter inte, för mycket bonusfamilj o för lite tid känns också som att jag får mitt ASL-behov stillat just nu.

Har varit på FF tre ggr men dock aldrig kört ASL , har även varit på ASO i Köpenhamn fyra ggr o det är rent ut sagt skitkul att träffa andra ansikten än dem man är van vid plus att man lär sig massor.

 

Jag kan varmt rekommendera alla som inte tagit sig till ett renodlat ASL-kovent att göra det.

Har dock suttit o funderat på en boråstripp däremot till supporting fire , vi får väl se.

 

Tack för inbjudan.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Synd. Är själv ursprungligen ifrån residenshuvudstaden i länet men sedan många år utvandrad till Göteborg. Hade varit kul att träffa några blekingar som spelar. Varmt välkommen till supporting fire i november. Sedan har du hela december att hamna på plus på familjesidan igen.

Link to comment
Share on other sites

Vi är ett gäng från Karlshamn Sölvesborg Bräkne-hoby Ronneby Bromölla som kör flitigt.

Det finns också ett gäng i den gamla hemstad som kör ASL men jag vågar påsta att dess ligger hästlängder efter vår fanatism ha ha ha ha ha

 

Kolla gärna denna sidan men det mesta skrivs inne i forumet - man kan ju alltid bli "nätmedlem" - däribland min AAR på barrikaderna.

http://kkf-karlshamn.com/news.php

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...