Magnusnod Posted April 17, 2013 Report Share Posted April 17, 2013 (edited) Jag undrar om ni har någon scenario-bundle att rekommendera som finns att köpa i nyhandeln idag? Främst är jag ute efter snabbspelade scenarier, som två nybörjare kan klara på runt säg max 5 timmar. De får gärna vara inriktade mot framförallt infanteri, då reglerna för OBA/Guns/Pansar fortfarande väntar på att bakas in i vårt spel. Jag äger BV och FKaC så scenario-bundlen bör antingen använda kartorna i de modulerna eller komplettera med egna. Det blev många parametrar att ta hänsyn till, men som nybörjare är det svårt att överskåda djungeln av scenario-paket. Känns som att jag lika väl skulle kunna sluta upp med mastodontscenarier för amerikaner/fransoser/italienare/whatever som utspelar på helt fel kartor om jag skulle beställa utan att fråga först. /Magnus Edited April 17, 2013 by Magnusnod Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Posted April 17, 2013 Report Share Posted April 17, 2013 Best of Friends från MMP är riktigt bra, och undrar du över nåt i de scenariona kan du alltid fråga här, de flesta av konstruktörerna brukar kolla detta forum. (Speciellt ett av scenariona är brilliant ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ago Posted April 18, 2013 Report Share Posted April 18, 2013 Hej På MMPs hemsida finns det scenarion för nerladdning, ASL Classic scenariorna är bra speciellt T. scenariorna är små och bra.Dessutom, gratis är gott. http://www.multimanpublishing.com/Support/ASLASLSK/tabid/64/Default.aspx Anders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnusnod Posted April 23, 2013 Author Report Share Posted April 23, 2013 Tack för tipsen! De klassiska scenarierna har jag här hemma men Best of friends ska jag försöka lägga vantarna på! /Magnus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnusnod Posted April 29, 2013 Author Report Share Posted April 29, 2013 Hur stämmer scenariona i Turning the Tide respektive Out of the bunker in på mina önskemål ovan? Jag kan dessvärre inte hitta Best of Friends att köpa från butik här i Sverige. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnusnod Posted April 29, 2013 Author Report Share Posted April 29, 2013 Skulle annars något nr av ASL Journal rekommenderas? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted April 29, 2013 Report Share Posted April 29, 2013 Tjena Magnus, se svar nedan: Hur stämmer scenariona i Turning the Tide respektive Out of the bunker in på mina önskemål ovan? Blandat, både stora och små. Jag kan dessvärre inte hitta Best of Friends att köpa från butik här i Sverige. Finns hos oss på trojangames.se. En supermodul! Skulle annars något nr av ASL Journal rekommenderas? Absolut. Alla journalerna är värda att köpa, och rent scenariomässigt är det blandat i storlek.Rekommenderar framförallt Journal 10 - den senaste - som har en mycket välskriven nybörjarguide. Enkel att förstå, och många bra tips (även för mer avancerade spelare). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klas Malmström Posted April 29, 2013 Report Share Posted April 29, 2013 Hur stämmer scenariona i Turning the Tide respektive Out of the bunker in på mina önskemål ovan? Jag kan dessvärre inte hitta Best of Friends att köpa från butik här i Sverige.Jag tror att Turning the Tide scenariona är generellt sätt större än som i Out of the bunker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnusnod Posted April 29, 2013 Author Report Share Posted April 29, 2013 Finns hos oss på trojangames.se. En supermodul! Klart att jag inte kollade på det mest uppenbara stället. Finns det möjlighet att köpa det direkt av dig på plats i Borås under någon av ASL-söndagarna om jag meddelar när jag tänker komma i förväg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted April 30, 2013 Report Share Posted April 30, 2013 Klart att jag inte kollade på det mest uppenbara stället. Finns det möjlighet att köpa det direkt av dig på plats i Borås under någon av ASL-söndagarna om jag meddelar när jag tänker komma i förväg? Självklart! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Rönnblom Posted October 31, 2013 Report Share Posted October 31, 2013 ASL Journal är den bästa källan till bra scenarion, tycker jag. För mig som inte bryr sig speciellt mycket om artiklar (har nog inte läst mer än 10%), så blir det lite onödigt dyrt, men man kan inte få allt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts