Olsson Posted August 25, 2012 Report Share Posted August 25, 2012 Då ASL:are i mångt och mycket verkar ha likartade intressen, undrar jag om någon har tips på några roliga Appar till nyinförskaffad iPad. Har tex letat efter en Dice-App som kan kasta fyra olikfärgade D6, men misslyckats. Tipsen får dock gärna gälla vadsom helst. Väntar på ASL-GAP Appen . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brain Posted August 25, 2012 Report Share Posted August 25, 2012 (edited) Roliga Appar finns det gott om bara en fråga vad man tycker är roligt :-) Vill man ha virtuella tärningar så finns ju Dicenomicon, borde gå att programmera in olika färg på tärningarna där. Dock är den mer för rollspelaren.. iStopMotion för att gör "Stop Motion" filmer skulle vara ett roligt sätt att dokumentera ett spelparti (om än omständigt...) Liten stopmotion-film med stridsvagnar Edit1: försökte fixa länken Edit2 försökte fixa den igen Edited August 25, 2012 by Brain Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peyre Posted August 26, 2012 Report Share Posted August 26, 2012 Då ASL:are i mångt och mycket verkar ha likartade intressen, undrar jag om någon har tips på några roliga Appar till nyinförskaffad iPad. Har tex letat efter en Dice-App som kan kasta fyra olikfärgade D6, men misslyckats. Tipsen får dock gärna gälla vadsom helst. Väntar på ASL-GAP Appen . Kolla in Battle Academy. Bra skit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olsson Posted August 26, 2012 Author Report Share Posted August 26, 2012 Tack, fortsätt gärna. Vad finns tex i ämnena Historia, kartor, retro-gaming ?Ser fram emot "Enhanced" Baldurs Gate för iPad i september. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peyre Posted August 28, 2012 Report Share Posted August 28, 2012 Tack, fortsätt gärna. Vad finns tex i ämnena Historia, kartor, retro-gaming ?Ser fram emot "Enhanced" Baldurs Gate för iPad i september.Väntar också på det. Kolla även in klassikern Titan. Riktigt bra men kanske lite knepigt att komma in i om man inte lirat det irl. Le havre är kul också Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olsson Posted December 3, 2012 Author Report Share Posted December 3, 2012 Har tex letat efter en Dice-App som kan kasta fyra olikfärgade D6, men misslyckats. Har nu hittat "Make Dice lite", som fixar detta (gratis). Här finns även möjlighet att t.ex. göra egen snygg Sniperresultatstärning (egna bildmotiv (betalversionen)). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olsson Posted April 14, 2013 Author Report Share Posted April 14, 2013 Battle of the Bulge Himla trevligt spel, snyggt och funktionellt. Historisk bakgrunds information m.m.Bra inspirationskälla för Ardennerscenarion. Se Youtube för spelexempel. https://itunes.apple.com/us/app/battle-of-the-bulge/id521833787?mt=8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olsson Posted August 16, 2013 Author Report Share Posted August 16, 2013 Nytt spel i samma serie på gång, Drive on Moscow.http://www.shenandoah-studio.com/dom/ Utöver det jobbas det även på en El Alamein modul. Battle of the Bulge finns nu också som "lite" (gratis), för den som vill testa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnusnod Posted January 20, 2014 Report Share Posted January 20, 2014 Är det någon (Olsson kanske?) som fortfarande kör Battle of the bulge och är sugen på att köra kampanjen mot mig online? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olsson Posted February 5, 2014 Author Report Share Posted February 5, 2014 Hej Magnus, Hade tyvärr missat ditt inlägg. Spelar gärna ett parti Bulge om erbjudandet står kvar.Välj scenario och sida som du tycker. Jag kan gärna köra "Battle of the Bulge" scenariot.Är full av inspiration efter läsning i min Ardennerbok (se annat inlägg). Mitt Gamecenter ID är: Winterkeep Vi hörs./Lasse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnusnod Posted February 6, 2014 Report Share Posted February 6, 2014 Hej Magnus,Hade tyvärr missat ditt inlägg. Spelar gärna ett parti Bulge om erbjudandet står kvar.Välj scenario och sida som du tycker. Jag kan gärna köra "Battle of the Bulge" scenariot.Är full av inspiration efter läsning i min Ardennerbok (se annat inlägg).Mitt Gamecenter ID är: WinterkeepVi hörs./LasseSå, nu ha du en vänförfrågan på Gamecenter! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olsson Posted February 24, 2014 Author Report Share Posted February 24, 2014 Grattis till Segern Magnus. Du lyckades väl blockera alla VP-areas. Kändes dock lite som det tog slut innan det börjat på allvar. Eländiga PZ Lehr var ju dessutom tvungna att få soppatorsk just som Bastogne var på väg att falla.Hör av dig om du vill köra något mer, kanske Moscow ? /Lasse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnusnod Posted February 24, 2014 Report Share Posted February 24, 2014 Ja, det stod och föll med den för jänkarna prisade soppatorsken i Bastogne. Jag kör gärna en runda till, kanske att jag då tar och mantlar rollen som tysk?Moscow kan jag dessvärre inte spela, förutsätter en Ipad2 eller bättre och jag sitter med en Ipad1 tyvärr. Jag tar och bjuder in till en match Bulge under morgondagen! /Magnus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olsson Posted March 25, 2014 Author Report Share Posted March 25, 2014 Grattis igen Magnus ! Skulle naturligtvis ha försökt förhindra din exit i Fosse, 15 VP på ett bräde var lite mer än jag förstått (trodde 3, inte 3/strenght !). Läs alltid VC noggrant . Det var hursomhelst en stark attack som jag hade svårt att få grepp på. Bra gjort.Fick tyvärr inte ut något screenshot (blev utkastad efter aar:en).Är på om du önskar fler matcher. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnusnod Posted March 26, 2014 Report Share Posted March 26, 2014 Ja, jag blev själv förvånad när jag dubbelkollade VC för just exit VP. Jag drar igång en match till snart då! Har du några preferenser kring vad du önskar köra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fiedler Posted May 19, 2014 Report Share Posted May 19, 2014 Någon som har testat Combat mission (Touch) för Android eller IOS? Någon som vet om man kan spela mellan plattoformarna? Har en hjärntvättad vän som fastnat i Apple träsket.. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.battlefront.cmtouch https://itunes.apple.com/se/app/combat-mission-touch/id496265964?mt=8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnusnod Posted May 20, 2014 Report Share Posted May 20, 2014 Jag har testat på iphone och i det formatet är det alldeles för kluddigt att spela. Går liksom inte att finlira alls och spelet förutsätter finlir. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olsson Posted January 24, 2015 Author Report Share Posted January 24, 2015 Idos2 (iOS motsvarighet till DOSbox) finns nu i AppStore igen. Tillsammans med iFunBox i datorn kan man modifiera Idos2 till att kunna köra andra DOS program.Stoppade med framgång in ASLGAP och 5th Fleet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olsson Posted May 26, 2015 Author Report Share Posted May 26, 2015 ASL Calc Oddskalkylator för ASL. Fortfarande kanske mest en kul grej, men den kanske kommer att byggas ut framöver.Cool med en ASL-ikon på Paddan i varje fall . https://itunes.apple.com/us/app/asl-calc/id986994254?mt=8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bergwall Posted May 27, 2015 Report Share Posted May 27, 2015 När man har infantry-vyn så räknar den inte ut chansen för break/pin/no effect?!? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts