October 13, 200619 yr comment_11133 Jag ser efter ett pyttescenario, det vill säga få enheter och liten karta, som ändå gärna ebjuder replayability. Några förslag? Janusz Report
October 13, 200619 yr comment_11135 Scenariona fårn Firefights #1 och #2 är ju just vad du letar efter! Report
October 13, 200619 yr comment_11136 Mattias Friendly Fire scenario Last Orders. Scenariot är litet och börjar med att tyskarna hemligt drar kort vilka deras Victory Conditions dom har. Ryssarna vet alltså inte vad dom ska stoppa! Efter man spelat scenariot ett par gånger så förstår man motståndarens sätt att försöka luras på, osv. Report
October 13, 200619 yr comment_11137 Jag är ju en mästare på att göra sådana, tvivlar på att du hittar ett mindre och roligare scenario än mitt ON4 Ruckkampfer. Report
October 13, 200619 yr Author comment_11140 Hur regeltungt får det vara?? Ganska grundläggande, men PTO är OK. Scenariona fårn Firefights #1 och #2 är ju just vad du letar efter! De har ofta ganska många squads (upp mot 15), och så är de så obalanserade att man kan sänka ett slagskepp med dem. Mattias Friendly Fire scenario Last Orders.Är det från FF2? Jag har det inte i alla fall. Hmmm, lite reklam insmyget här kanske? Jag är ju en mästare på att göra sådana, tvivlar på att du hittar ett mindre och roligare scenario än mitt ON4 Ruckkampfer. Och sen lite reklam som inte smyger alls. Jag ville gärna ta "Kempf", men det är en stor bit onödig terräng som bara springs igenom av tyskarna turn 1. Ska ta en titt på ON4. Janusz Report
October 14, 200619 yr comment_11145 Är det från FF2? Jag har det inte i alla fall. Hmmm, lite reklam insmyget här kanske? Japp. Och kanske är det lite reklam insmyget. Men det är hur som helst ett bra och litet scenario med stort replayability värde. Attacker: Ryssar - 5 squads, 1 ledare, 4 pansarvagnar och en truck.Defenter: Tyskar - 4 squads, 1 ledare 3 pansarvagnar (2 elefanter och en stulen T-35a) 5 Turns långt. German Mission: Hjärter = German counterattackKlöver = German stand fastRuter = German retreatSpader = Escape to the west! Janusz, jag scannar en kopia och skickar till dig! Report
October 14, 200619 yr comment_11147 Personligen gillar jag ON1 - At the very beginning (var det rätt scenario ID?). Har haft hysteriskt kul de gånger jag spelat det pga de slumpfaktorer som ingår via SSR. @Ola: Har förlagt min digital och min verkliga kopia. Kan du maila över en PDF? Report
October 14, 200619 yr Author comment_11149 Mattias: Varför har ryssarna i Last Order ELR2? Det är ju ändå en spjutspets i en gradesarmé 1945.Janusz Report
October 15, 200619 yr comment_11150 Mattias: Varför har ryssarna i Last Order ELR2? Det är ju ändå en spjutspets i en gradesarmé 1945.Janusz Gradesarmén hade faktiskt bara ELR 2, dom var ju trots allt av lägre grad.ELR 4+ var reserverat för Gardesarmén. /Robert Report
October 15, 200619 yr comment_11153 Förbandet i fråga är erfaret, men efter långa offensiver är det slitet och sprött. Läge för låg ELR, alltså. Det borde gälla för de flesta ryska infanteriförband (med eller utan hederstitel) som deltog i Berlin-operationen. Många hade bara 50% av aktoriserad styrka (i stridande delar). Även ryssarna hade manskapsbrist 1945. Report
October 15, 200619 yr comment_11155 Läste någonstans att bristen på stridvagnsbesättningar blev så stor mot slutet att dom tvingades fylla ut med kvinnliga besättningsmedlemmar. (Ligger ingen personlig värdering i detta. Tjejer kan säkert köra och skjuta stridsvagnar dom också.) Report
October 15, 200619 yr comment_11156 Personligen gillar jag ON1 - At the very beginning (var det rätt scenario ID?). Har haft hysteriskt kul de gånger jag spelat det pga de slumpfaktorer som ingår via SSR. @Ola: Har förlagt min digital och min verkliga kopia. Kan du maila över en PDF? Kul att ni har spelat det. Ja det är ett enkelt och 'klassikt' scenario ( det har ju board 1 ).Kom ihåg att mina scenarios ligger på ROAR om ni spelar. Report
October 15, 200619 yr comment_11158 BB10 "Surrender Or Die" är ett bra lite scenario.Håller med Klas! Har spelat detta tre gånger (minst). Report
Create an account or sign in to comment