Janusz Posted October 13, 2006 Report Share Posted October 13, 2006 Jag ser efter ett pyttescenario, det vill säga få enheter och liten karta, som ändå gärna ebjuder replayability. Några förslag? Janusz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brain Posted October 13, 2006 Report Share Posted October 13, 2006 Hur regeltungt får det vara?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted October 13, 2006 Report Share Posted October 13, 2006 Scenariona fårn Firefights #1 och #2 är ju just vad du letar efter! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Svärd Posted October 13, 2006 Report Share Posted October 13, 2006 Mattias Friendly Fire scenario Last Orders. Scenariot är litet och börjar med att tyskarna hemligt drar kort vilka deras Victory Conditions dom har. Ryssarna vet alltså inte vad dom ska stoppa! Efter man spelat scenariot ett par gånger så förstår man motståndarens sätt att försöka luras på, osv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ON TOP ASL Posted October 13, 2006 Report Share Posted October 13, 2006 Jag är ju en mästare på att göra sådana, tvivlar på att du hittar ett mindre och roligare scenario än mitt ON4 Ruckkampfer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janusz Posted October 13, 2006 Author Report Share Posted October 13, 2006 Hur regeltungt får det vara?? Ganska grundläggande, men PTO är OK. Scenariona fårn Firefights #1 och #2 är ju just vad du letar efter! De har ofta ganska många squads (upp mot 15), och så är de så obalanserade att man kan sänka ett slagskepp med dem. Mattias Friendly Fire scenario Last Orders.Är det från FF2? Jag har det inte i alla fall. Hmmm, lite reklam insmyget här kanske? Jag är ju en mästare på att göra sådana, tvivlar på att du hittar ett mindre och roligare scenario än mitt ON4 Ruckkampfer. Och sen lite reklam som inte smyger alls. Jag ville gärna ta "Kempf", men det är en stor bit onödig terräng som bara springs igenom av tyskarna turn 1. Ska ta en titt på ON4. Janusz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Svärd Posted October 14, 2006 Report Share Posted October 14, 2006 Är det från FF2? Jag har det inte i alla fall. Hmmm, lite reklam insmyget här kanske? Japp. Och kanske är det lite reklam insmyget. Men det är hur som helst ett bra och litet scenario med stort replayability värde. Attacker: Ryssar - 5 squads, 1 ledare, 4 pansarvagnar och en truck.Defenter: Tyskar - 4 squads, 1 ledare 3 pansarvagnar (2 elefanter och en stulen T-35a) 5 Turns långt. German Mission: Hjärter = German counterattackKlöver = German stand fastRuter = German retreatSpader = Escape to the west! Janusz, jag scannar en kopia och skickar till dig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klas Malmström Posted October 14, 2006 Report Share Posted October 14, 2006 BB10 "Surrender Or Die" är ett bra lite scenario. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brain Posted October 14, 2006 Report Share Posted October 14, 2006 Personligen gillar jag ON1 - At the very beginning (var det rätt scenario ID?). Har haft hysteriskt kul de gånger jag spelat det pga de slumpfaktorer som ingår via SSR. @Ola: Har förlagt min digital och min verkliga kopia. Kan du maila över en PDF? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janusz Posted October 14, 2006 Author Report Share Posted October 14, 2006 Mattias: Varför har ryssarna i Last Order ELR2? Det är ju ändå en spjutspets i en gradesarmé 1945.Janusz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maglica Posted October 15, 2006 Report Share Posted October 15, 2006 Mattias: Varför har ryssarna i Last Order ELR2? Det är ju ändå en spjutspets i en gradesarmé 1945.Janusz Gradesarmén hade faktiskt bara ELR 2, dom var ju trots allt av lägre grad.ELR 4+ var reserverat för Gardesarmén. /Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Rönnblom Posted October 15, 2006 Report Share Posted October 15, 2006 Förbandet i fråga är erfaret, men efter långa offensiver är det slitet och sprött. Läge för låg ELR, alltså. Det borde gälla för de flesta ryska infanteriförband (med eller utan hederstitel) som deltog i Berlin-operationen. Många hade bara 50% av aktoriserad styrka (i stridande delar). Även ryssarna hade manskapsbrist 1945. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maglica Posted October 15, 2006 Report Share Posted October 15, 2006 Läste någonstans att bristen på stridvagnsbesättningar blev så stor mot slutet att dom tvingades fylla ut med kvinnliga besättningsmedlemmar. (Ligger ingen personlig värdering i detta. Tjejer kan säkert köra och skjuta stridsvagnar dom också.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ON TOP ASL Posted October 15, 2006 Report Share Posted October 15, 2006 Personligen gillar jag ON1 - At the very beginning (var det rätt scenario ID?). Har haft hysteriskt kul de gånger jag spelat det pga de slumpfaktorer som ingår via SSR. @Ola: Har förlagt min digital och min verkliga kopia. Kan du maila över en PDF? Kul att ni har spelat det. Ja det är ett enkelt och 'klassikt' scenario ( det har ju board 1 ).Kom ihåg att mina scenarios ligger på ROAR om ni spelar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
larth Posted October 15, 2006 Report Share Posted October 15, 2006 BB10 "Surrender Or Die" är ett bra lite scenario.Håller med Klas! Har spelat detta tre gånger (minst). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts