Jerry Posted November 15, 2023 Report Posted November 15, 2023 Hej blev lite gnabb ikväll finns en bild i regelboken sid B26 tyska 838:an som står i gatan på i8 kan den skjuta in i H6 även om LOS skär den svarta tjocka väggen ….???
carlsson Posted November 16, 2023 Report Posted November 16, 2023 Just på den bilden skulle jag vilja säga att huset, eller skiljeväggen (aka "bar"), endast syns på ena sidan av strecket, och därför finns det LOS. Skulle skiljeväggen däremot synas på bägge sidor om strecket så blockar den ju som skiljeväggar gör.
Jerry Posted November 16, 2023 Author Report Posted November 16, 2023 Det gamla vanliga alltså syns det svarta på båda sidor om sytråden som vi använder så blockar den ….. tack 🙏
Fiedler Posted November 16, 2023 Report Posted November 16, 2023 7 hours ago, carlsson said: Just på den bilden skulle jag vilja säga att huset, eller skiljeväggen (aka "bar"), endast syns på ena sidan av strecket, och därför finns det LOS. Skulle skiljeväggen däremot synas på bägge sidor om strecket så blockar den ju som skiljeväggar gör. B23.71 Sista exemplet. /S
carlsson Posted November 16, 2023 Report Posted November 16, 2023 3 hours ago, Fiedler said: B23.71 Sista exemplet. …handlar om DC's, vad har jag missat?
Fiedler Posted November 16, 2023 Report Posted November 16, 2023 1 hour ago, carlsson said: …handlar om DC's, vad har jag missat? Weird Klipper in från PDF regelbok, syfter på midpoint ref. Stöttar ditt svar
Jerry Posted November 16, 2023 Author Report Posted November 16, 2023 (edited) vad menas... ? does not extend to the midpoint.... är det inte sytråd som gäller ... ? skall man mäta hur lång hexsidan är o sen jämföra hur lång den svarta väggen är 🤢 hoppas det är någon linguistisk krumbukt... Edited November 16, 2023 by Jerry
Maglica Posted November 18, 2023 Report Posted November 18, 2023 I det här exemplet är det väl ekvivalent?
Jerry Posted November 18, 2023 Author Report Posted November 18, 2023 absolut, men........... Håller mig till snöret, o låtsas inte ha läst B23.71
Recommended Posts