Jump to content

ASO FEBER


ON TOP ASL

Recommended Posts

Jag har tyvärr ångest, eftersom jag har så förbannat mycket att göra på hemmaplan, men visst kommer jag! Ska bli gött att dricka bärs och lira lite schysst ASL i goda vänners lag!

 

Någon som vet om den svenska digitala marksända signalen sträcker sig till Köpenhamn (funderar på en OS-kupp)? :D

Link to comment
Share on other sites

Imorgon smäller det! Trots att jag haft, och har lite för mycket annat att tänka på, så vet jag att det kommer bli hur kul som helst. Och så fort man sätter sin fot på töjhusmuseet, kommer man att vara som trollbunden.

 

Hoppas dock att jag inte får möta Maglicia i första matchen i år. Jag vet hur det gick för två år sen när jag mötte honom. Total Katastrof!

 

Det ska hursomhelst verkligen bli kul! (och ännu roligare om man också slipper OS ;) )

Link to comment
Share on other sites

Jag kommer!

 

Skall försöka bättra på min statistik från förra året (0-5)

 

Skall även inte prioritera PTO när/om jag möter Ola (som uppenbarligen fortfarande spelar för Norge...)

Link to comment
Share on other sites

Norge, ja tydligen

I alla fall enligt ASO deltagarlistan

 

//Snipp från Mikaels mail

 

Ola Nygårds N

 

//

 

 

Erkänn, det är bara ett knep för att du skall kunna ignorera hockeyfinalen på söndag!

Edited by Brain
Link to comment
Share on other sites

I alla fall enligt ASO deltagarlistan

 

//Snipp från Mikaels mail

 

Ola Nygårds N

 

//

Erkänn, det är bara ett knep för att du skall kunna ignorera hockeyfinalen på söndag!

 

:( Hockeysemi /-final med sverige är ngt som gör en väldigt sugen på att flytta till sverige igen. Eller vilket normalt land som helst som är bättre än hockey-u-landet Tyskland. Här funkar OS sändningar så:

 

"Och vi är mitt inne i Ryssland - Kanada matchen 1:a perioden och det är den bäääästa matchen hitills .."

 

(följs av 5 minuter begaistrade kommentarer så man verkligen får upp intresset för matchen, hämtar kaffe och majs chips. 5 minuter match till, j-gt bra och sedan...

 

"Ja så är det dax att byta över till konståkningen där våra damer har börjat värma upp för.. men vi återvänder för den 3:e perioden av denna spännande matchen...."

 

Följs av timmars genomlidande av konståkning & bobåkniung i dimma tills klockan är midnatt och slutresultatet rapporteras med ett 30 skunders sammandrag med 2 snabba mål... surt. Hightlighten var för flera år sedan när sverige spelade en kanon match mot Finland som visades på EuroSport. Sammandrag alltså, som var så himmla kasst klippt att sverige spelade med man över innan reklamen och med en man under efter. Då åkte TV nästan ut.

 

Grön av avund är vad jag är. Om iallafall AoO hade kommit så jag inte varit grön själv bara. Nästa gång tar jag inte "surface mail"....

Link to comment
Share on other sites

Lars, jag är uppriktigt ledsen att jag vrålade ut 1-1 resultatet efter halva matchen på ASO. Då du spelade in matchen på video! :unsure: Men jag tror du i alla fall hade roligare än mig som bara såg de sista 10 min av matchen genom ett fönster in i SAS business lounge på flygplatsen!!!!!!!!!!!!!!! :(

 

Nästa gång. om fyra år ska jag hålla min stora mun....

Edited by ON TOP ASL
Link to comment
Share on other sites

Ola,

 

så hemskt var det inte - det var schocken av den oväntade informationen! :D Det var inte så spännande tills det stod 1-1, men det var allt. Kanon match som visades hela denna gången (tack för förbättringen Eurosport!). 3:2 efter 10 sekunder.. mmm!

 

Och sedan hade AoO kommit och kunde hämtas! Livet leker. Det gör nästan inget att jag på möte i England i 4 dagar fr.o.m. imorgon. Lustigt nog kom AoO med kartor först, jag hade bestämt en av varje. Och för de intresserade så var det med counters för Collapsed Ice. Det ser väldigt bra ut.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...