Jump to content

AoO-ekspert?


Victrix

Recommended Posts

Fra Brian Youse (i går):

 

 

Help Wanted locating Overhead Art Images for AOO

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

The title says it all. Here is a list of the vehicles we're hung up on finding overhead line art. We need hi-res images approximately 2"x3" and 300DPI.

 

Now's your chance to help get AOO out the door and on your table.

 

If you have the required image, please drop me a line at byouse@cablespeed.com

 

Veh: Slovakian* T vz 33(t)

Veh: Slovakian T vz 34

Veh: Slovakian Lt vz 40(t)

Veh: Hungarian 40M Csaba

Veh: Generic tractor/prime mover "light tractor"

Veh: Generic tractor/prime mover "medium tractor"

Veh: Generic tractor/prime mover "heavy tractor"

*

Gun: Romanian M36/39 (75L AA)

Gun: Bulgaria's "Skoda*Inf" (37* INF*& 70* INF)

Gun:*Generic/Common "Skoda M28 (80)" (80* ART)

Link to comment
Share on other sites

...kan inte undgå att tänka att det där måste ha suttit långt inne för MMP. De måste ju ha vetat om det här ganska länge; att skaffa nödvändig grafik för brickorna är ju inte direkt något som man behöver vänta med att göra till sist!

Link to comment
Share on other sites

...kan inte undgå att tänka att det där måste ha suttit långt inne för MMP.

 

Jag håller med. Man börjar verkligen ana ugglor i mossen när en sån där förfrågan kommer ut.

 

10 stycken fordon/guns, det är ju inte så himla många, men jag har själv aldrig överhuvudtaget kommit över information om dom. Undra hur svårt det är? Är det någon av oss på forumet som har den efterfrågade informationen, eller överhuvud taget vet var man kan få tag på den?

 

 

 

PS. Om ni vill ha en axis minor ledare med ert namn så är här chansen. :) DS.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, det fanns väl inte en "40M Csaba" men en "40M Nimrod" och en "39M Csaba". Undra vad dom är ute efter...?

 

Jag börjar ana att det här med AoO är något som jag kommer att berätta för mina barnbarn om. Och det kommer nog att förefalla lika trovärdigt som mina historier om Tomten och Påskharen...

Edited by Scipio
Link to comment
Share on other sites

Hmm, det fanns väl inte en "40M Csaba men en "40M Nimrod" och en "39M Csaba". Undra vad dom är ute efter...?

 

Jag börjar ana att det här med AoO är något som jag kommer att berätt för mina barnbarn om. Och det kommer nog att förefalla lika trovärdigt som mina historier om Tomten och Påskharen...

Håller med.

 

Det är säkert samma organisation bakom AOO som den som hävdar att fotbolls-VM verkligen gick i Sverige 1958.

http://www.konspiration58.com/default.asp

 

:D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Skrivet idag av Brian Youse på strategyzoneonline:

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Gonna cut-n-paste a line from email received from Charlie Kibler today...

 

Quote:

I've now got all the Axis Minor vehicle & gun counter overhead depictions done

 

 

I left out the part where he and Perry are discussing which images to use for some gun tractors, but Perry's response has that nailed down and I believe the counter layout for the guns/ordnance is done.

 

Just wanted to fill y'all in...

Link to comment
Share on other sites

En annan sak som slog mig är denna fråga:

 

Det slovakiska fordonet Lt vz 40(t) användes antaligen minst 100 gånger så sällan under andra världskriget som den tyska T-34 ®. Ändå så ger MMP ut det slovakiska fordonet och inte den tyska T-34. Eller ska dom göra det i AoO? Någon gång har jag hört rykte om att man i AoO även ska ge ut sällsynta tyska Pansarvagnar. Är det någon som vet? :huh:

Link to comment
Share on other sites

En annan sak som slog mig är denna fråga:

 

Det slovakiska fordonet Lt vz 40(t) användes antaligen minst 100 gånger så sällan under andra världskriget som den tyska T-34 ®. Ändå så ger MMP ut det slovakiska fordonet och inte den tyska T-34. Eller ska dom göra det i AoO? Någon gång har jag hört rykte om att man i AoO även ska ge ut sällsynta tyska Pansarvagnar. Är det någon som vet? :huh:

 

Jag vill minnas att jag också har hört/läst någonstans att ett antal sällsynta tyska fordon skulle vara med i AOO.

Link to comment
Share on other sites

Hämtat från Strategyoneonline idag

------------------------------------------------------

 

Brian, what does this mean? Does this mean that layout is finished? Does this mean that AOO can now go to the printer?

 

 

Brian replies:

 

No and no.

It means Perry can proof the counters, if correct then they can be plugged into Chapter H and the scenario cards while the counters are sent to the printer.

Mostly, it means we're another step closer.

 

 

Perry further replies:

 

Not quite there yet. Still some counters to be worked out.

But very good news nonetheless.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...