Jump to content

eASLRB


Bergwall

Recommended Posts

Det står at det är en PDF, och om det "bara" är det så är det riktigt tråkigt.

En digital utgåva ska ju sjävklart dra nytta av t ex länkning så att det går snabbt att hoppa till regelreferenser. Men de kanske har lagt in länkar PDF:en?

 

Själv är jag sugen på Annual och Journal bundle-utgåvorna, så jag kan sluta att scanna in dem....

Link to comment
Share on other sites

Jag har köpt eASLRB, och tycker att den fungerar bra.

 

Det är ett trevligt och enkelt sätt att klicka sig igenom hela RB , med alla länkar. Snyggt och prydligt. Och så hela H-kapitel (men ingen av HASL-modulerna typ O.Red Barricades eller P, Q, R, T.). W. Korean War är med dock.....

En stor fördel är att de kommer att publicera nya versioner med erratas löpande (de har redan gjort det en gång faktiskt) och man får dessa uppdateringar gratis

 

Sen är det så att jag säkert köper mer sådant än jag borde. Har också Annual och Journal bundlarna......

Link to comment
Share on other sites

Jag har köpt eASLRB, och tycker att den fungerar bra.

 

Det är ett trevligt och enkelt sätt att klicka sig igenom hela RB , med alla länkar. Snyggt och prydligt. Och så hela H-kapitel (men ingen av HASL-modulerna typ O.Red Barricades eller P, Q, R, T.). W. Korean War är med dock.....

En stor fördel är att de kommer att publicera nya versioner med erratas löpande (de har redan gjort det en gång faktiskt) och man får dessa uppdateringar gratis

 

Sen är det så att jag säkert köper mer sådant än jag borde. Har också Annual och Journal bundlarna......

 

Men det är länkar med alltså? Så en regelhänvisning kan man klicka på och komma dit?

Link to comment
Share on other sites

 

Men det är länkar med alltså? Så en regelhänvisning kan man klicka på och komma dit?

 

Ja exakt! Det är trevligt med alla Exceptions som man kan snabbt läsa om. Och precis som Crustav skriver får man ha ett enkelt sätt för att backa in pdf-läsaren för att kunna komma tillbaka till stycke man läste.

 

Det finns en "Full Size Preview" på Wargame Vault där man kan se länkarna i rött

Edited by Stef
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Någon som köpt den?

Är den något att ha?

 

Jodå, köpte den. Bra skit. En pdf med annoteringsmöjligheter samt länkar mellan alla regler. Innehåller även alla tabeller och hela kapitel H och även kapitel W (Korea). Ingår gratis uppdateringar också. De har redan släppt en uppdatering. Den innehåller en bra sökfunktion också. Du kan även skriva ut från den.

 

Det som är på den negativa sidan är att du inte kan lägga sidor till eller dela upp den men det vette fan ifall det egentligen är ett problem.

 

/asad

 

 

/asad

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Göttans.

 

Medan vi ändå är på ämnet, någon som har erfarenheter kring de digitala Annualsamlingarna?

Annual och Journals i varsin bundle.

Blir ganska stora PDF:er men det finns en innehållsförteckning i början som är lättöverskådlig. Den är länkad till artiklarna.

Jag har inte lite svårare att hoppa till de scenarion som jag vill till, men de finns sammanställda i tabell och alla är uppdaterade. Dock är tabellen inte länkad.

 

Link to comment
Share on other sites

Annual och Journals i varsin bundle.

Blir ganska stora PDF:er men det finns en innehållsförteckning i början som är lättöverskådlig. Den är länkad till artiklarna.

Jag har inte lite svårare att hoppa till de scenarion som jag vill till, men de finns sammanställda i tabell och alla är uppdaterade. Dock är tabellen inte länkad.

 

 

Hur är kvalitén? Tydligt inscannad, eller "original"?

Link to comment
Share on other sites

 

Hur är kvalitén? Tydligt inscannad, eller "original"?

Kvalitén är det inget fel på. Är det inscannat så vill jag ha en sån scanner.

Jag tror allt är från digitalt underlag, zoomar man in max på texten så är det skarpa linjer. Omslag och reklam är möjligtvis inscannade.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Hur är kvalitén? Tydligt inscannad, eller "original"?

De skriver själva att det är inscannade från tidning. Speciellt tänker jag mig att det gäller Annual men jag gissar. Scenariona i dem ska vara uppdaterade i de fall det finns uppdaterade scenarion. Funderade på att köpa dem men har inte gjort det. Jag har ju alla på papper så jag ser inte poängen.

 

/asad

Link to comment
Share on other sites

Försöker lägga med en bild som visar skillnaden på textkvalitet mellan rubrik i bild (som jag tror är scannad) och brödtexten som jag tror är inläst och digitaliserad.

 

För mig som inte hade några annuals var det ett bra köp, tycker jag.

post-1223-0-19593700-1613800285_thumb.png

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej.... går den att ladda ner på alla ens elektriska plattformar ?

Plattan, stationära, bärbara ???

Eller är den kopieringsskyddad på nåt vis, eller kan man som ägare, dela på sina egna enheter ?

Edited by Jerry
Link to comment
Share on other sites

Hej.... går den att ladda ner på alla ens elektriska plattformar ?

Plattan, stationära, bärbara ???

Eller är den kopieringsskyddad på nåt vis, eller kan man som ägare, dela på sina egna enheter ?

Hej!

Du kan ladda ned den hur många gånger du vill på hur många enheter du vill.

Den blir märkt med ditt namn och ordernummer på varje sida. Det är det som är kopieringsskyddet gissar jag.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...