Fk Ståhl Posted June 26, 2019 Report Share Posted June 26, 2019 Hej,Det blir Cornwall och London på semestern i år. Känner någon av er till ett bra/det bästa krigsmuseet att besöka medan hustrun och dottern shoppar i London? Matts Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted June 26, 2019 Report Share Posted June 26, 2019 Ligger en bit bort, men är fantastiskt bra: Bovington Tank Museum https://tankmuseum.org/home Annars rekommenderar jag verkligen Imperial War Museum inne i London. Kräver många timmar. Där kan du bland annat se en Panther i genomskärning. https://www.iwm.org.uk/visits/iwm-london Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scipio Posted June 27, 2019 Report Share Posted June 27, 2019 Förutom dom Andreas nämnde så kan jag rekommendera Churchill War Rooms Rekommenderar också ett besök på London Dungeon med hela familjen som är en trevlig upplevelse av Londons historia som hela familjen kan uppskatta så länge man kan förstå lite engelska. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olsson Posted June 28, 2019 Report Share Posted June 28, 2019 Tyvärr är inte Imperial War Museum vad det har varit. Var där förra våren efter att tidigare varit där på 90-talet.Har genomgått en stor ombyggnad och är nu mycket mera mainstream och inte så inriktat på teknik/utrustning. Det är mer typ frågeställningen, varför krigar vi ? Men visst finns det fortfarande prylar att titta på och IWM känns ju som källan för all fakta kring WWII, så det är nog ändå värt ett besök.Annars, HMS Belfast, eller om du ska bila mot Cornwall, Portsmouth Historic Dockyard. Ligger ju nästan på vägen. Där finns ju bl.a. HMS Victory. Har dock själv inte varit där men skulle gärna vilja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted June 28, 2019 Report Share Posted June 28, 2019 @Matts:Jag var på IWM för 12 år sen, så Lars input kan vara värd att ta i hänseende när du funderar på vad du ska fördriva din värdefulla tid med. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerry Posted June 28, 2019 Report Share Posted June 28, 2019 (edited) Aha.... jag var på victory 1988 !!!!!!Bästa minnet var att man fick vänta på att kaptenen skulle äntra fartyget innan turisterna o det blåstes i pipa o allt..... då var det ett skepp som "vilket som helst" i Royal Navy komiskt med strikta brittiska befäl o en massa turister Edited June 28, 2019 by Jerry Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Ståhl Posted June 30, 2019 Author Report Share Posted June 30, 2019 Tack för tipsen! Får väl se vad som hinns med, men det känns som om IWM inte går att bortse från. Återkommer med rapport längre fram! Matts Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts