ago Posted October 6, 2016 Report Posted October 6, 2016 Två enheter är i melee, en kanon skjuter in i hexen och resultatet blir 1 KIA. Vilken enhet drabbas, båda eller random selection?
carlsson Posted October 7, 2016 Report Posted October 7, 2016 Random Selection. Den som ev inte drabbas bryter automatiskt.
ago Posted October 7, 2016 Author Report Posted October 7, 2016 Random Selection. Den som ev inte drabbas bryter automatiskt.Då gjorde vi nästan rätt, missade att bryta den som klarade sig.
Raslurbat Posted October 23, 2016 Report Posted October 23, 2016 Random Selection. Den som ev inte drabbas bryter automatiskt.Bryter man verkligen om man ser sin motståndare KIAd i melee?.
carlsson Posted October 23, 2016 Report Posted October 23, 2016 Bryter man verkligen om man ser sin motståndare KIAd i melee?. Man bryter ihop, av skratt....! 1
Jerry Posted October 24, 2016 Report Posted October 24, 2016 För att nu hoppa över skämtet ovan............Bra fråga men det gör man väl inte ???man skiljer nog på eldgivnings-KIA o en eliminering i close combat ..... eller ?? Har aldrig kört med att man autobryter i en melee när en enhet blir eliminerad.
carlsson Posted October 24, 2016 Report Posted October 24, 2016 För att nu hoppa över skämtet ovan............Bra fråga men det gör man väl inte ???man skiljer nog på eldgivnings-KIA o en eliminering i close combat ..... eller ?? Har aldrig kört med att man autobryter i en melee när en enhet blir eliminerad. Tror inte att det är någon som har insinuerat något annat heller....? (dvs; Blir en enhet KIA:d pga eldgivning så bryter samtliga som inte klarade sig, oavsett Melee eller inte) Har du tagit ledigt så att du kan vara med på SF?
B-E Karlsson Posted October 24, 2016 Report Posted October 24, 2016 Wow det har jag garanterat lirat fel på. Tror vi rullat MC slag 7.301 #KIA: At least as many target units in each specifically targeted Location (e.g., Spraying Fire or Canister, but not Area Target Type, attacks) as the number indicated (#) are eliminated (as determined by Random Selection); all remaining target units are automatically broken. Units which cannot be broken (e.g., berserk/heroic/broken/unarmed) suffer Casualty Reduction instead. The number of units eliminated can exceed the number specified if Random Selection results in a tie for the last unit to be eliminated, but in no case are more units affected than are subject to that attack.
Jerry Posted October 25, 2016 Report Posted October 25, 2016 @ carlsson nu är det barnbarnspassning som är den stora helggrejen
Jerry Posted October 25, 2016 Report Posted October 25, 2016 Men den där februari-kickoffen frestar , köpenhamn är för komplicerat både i tid o pengar............
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now